Auktion i göteborgs ciklidgrupp ????

#1 - 30 september 2009 09:27
Blir det nån sån i år ? ;)

Nån som har mer koll än mig ?:d
#2 - 30 september 2009 09:35
3:e Lördagen i November
#3 - 30 september 2009 09:39
Kanon Kaj ;)
Då får man planera in det besöket oxå i almenackan ju.

Kanske nåt för alla i sydtråden som dock verkar lite död numera.....hmm
#4 - 30 september 2009 09:56
Aldrig varit på en auktion någon gång men det kanske är värt ett besök?:D
#5 - 5 oktober 2009 15:04
Den 28/11 har vi GCGs Årliga auktion =)
Lokalen är bokad och klar...Frölundagymnasiets skolbespisning som vanligt...
[FONT=Arial][SIZE=4]
[/SIZE][/FONT]
#6 - 5 oktober 2009 15:07
Sultanen skrev:

Det är det, jag lovar! Man hittar mycket kul (och ibland udda) på auktioner, samtidigt som man vet att alla andra är lika sålda på hobbyn som man själv....kanske till och med att någon är ännu mer hängiven än man själv är!:p
#7 - 5 oktober 2009 16:23
Jag kommer garanterat!

Syns där!
#8 - 5 oktober 2009 16:34
Behöver man vara medlem för att komma på auktionen?
#9 - 5 oktober 2009 16:36
Blir nog till att försöka ta sig dit tror jag.
#10 - 5 oktober 2009 16:37
PiaJo skrev:
Behöver man vara medlem för att komma på auktionen?

Nej alla är välkommna
#11 - 5 oktober 2009 16:39
Så bra!:)
#12 - 5 oktober 2009 17:14
Hoppas vi kan fylla några mafbilar och ta oss upp ett gäng och kanske ta nån liten besökstripp på vägen inom nån kul oxå :)
#13 - 5 oktober 2009 17:19
Sultanen skrev:

Sist var det himla trevligt på auktionen i gbg.
Ta dig dit i höst, det är ju rätt så skapligt avstånd o åka från Borås ;)
#14 - 16 oktober 2009 15:48
Jag ser fram emot auktionen! Dag och plats är alltså bestämd och bokad - kanske dags att skriva något om auktionen på er hemsida snart? Det räcker nog att ändra dag och årtal i den utförliga informationen inför auktionen 2007. ;)

Olle
#15 - 16 oktober 2009 20:54
Vi kör upp ett gäng från malmö akvarieförening och ser vad auktionen har att erbjuda denna lördag oxå.
#16 - 16 oktober 2009 21:55
drd skrev:
Sist var det himla trevligt på auktionen i gbg.

Ta dig dit i höst, det är ju rätt så skapligt avstånd o åka från Borås ;)

Ja, tror faktiskt det finns en risk för det :d
#17 - 5 november 2009 20:28
Drar upp denna tråden en smula.

kanske dax att dra igång föranmälningarna..
om inte annat så man kan få en egen nummerserie?...
Kjell Fohrman
Administrator
#18 - 5 november 2009 21:17
Drar upp denna tråden en smula.

kanske dax att dra igång föranmälningarna..

om inte annat så man kan få en egen nummerserie?...

Man kan i alla fall tills vidare anmäla sig i Västtråden - inte riktigt samma sak, men i alla fall ;)

Tas upp om föranmälan i denna tråd http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=61645
#19 - 13 november 2009 17:07
Det är ju 2 veckor kvar till Auktionen, vad ska Ni ta med Er för Ungfödare?
#20 - 13 november 2009 17:51
har inte varit så mycket snack om årets aution på detta forumet,,kommer det någon överhuvudtaget? lite på väst har jag sett men inte annars
#21 - 15 november 2009 11:06
Jag tror nog att det mesta snacket (som förekommer) förs i "västtråden" av någon anledning...auktionen är dock ett ypperligt tillfälle att passa på att "rensa" lite i akvarierna på så´nt som inte längre "passar in", eller att komplettera med sådant man saknar, det dyker upp mycket kul på auktionerna som ofta bara sällan eller aldrig kommer in till affärerna. Göteborgsauktionen är alltså ett "måste" för mig, om möjligheten finns att gå alltså....
#22 - 15 november 2009 12:44
Jag gick första gången förra året och håller med tummen ,detta är ett måste!

Dock så ska jag jobba den dagen men försöker lösa detta!
#23 - 15 november 2009 16:34
Jag kommer absolut vara där och behöver bli av med en del fiskar men ifall de inte blir bud på dem kan man göra så att man skänker dem på något sätt
#24 - 16 november 2009 16:23
jag ska dit, ska även sälja den del fisk bla ett lekpar Apistogramma purple , andra ciklider och tetror
#25 - 16 november 2009 16:40
http://www.gcg.se/html/auktioner.html

Japp... det har vart lite radioskugga från oss i GCG i år, men infon finns på sidan!

Välkomna!
#26 - 17 november 2009 05:57
Är det ingen som vill dela med sig av vad ni skall sälja på auktionen?
Lite förhandstips är ju aldrig fel:d
#27 - 18 november 2009 11:14
alcar skrev:
bla ett lekpar Apistogramma purple

...och vilken art är det? För det där är väl ett "handlarnamn"?

Själv kommer jag nog som vanligt rensa ut lite som inte passar in längre, VAD har jag ännu ingen aning om, bara att 6 stycken välväxta marmorerade bilbukar ligger "risigt" till och antagligen får byta hem.:) Kan nog bli lite växter och annat smått och gott också, kag återkommer antagligen när det närmar sig ännu mer.

Är det någon som passerar Falkenberg som jag kan få samåka med till auktionen?:confused::)
#28 - 18 november 2009 13:23
[INDENT]nop jag har bara det namnet
hitta denna
" target="_blank">

[/INDENT]
#29 - 18 november 2009 14:58
Chese skrev:
Jag kommer absolut vara där och behöver bli av med en del fiskar men ifall de inte blir bud på dem kan man göra så att man skänker dem på något sätt

Vi vill att säljaren tar med sina osålda varor hem igen, har exempelvis själv fått ta med alltför mycket fiskar hem som ingen velat ha och säljaren försvunnit, men under utropet kan man som säljare sänka utropspriset om ingen bjuder...
#30 - 18 november 2009 16:33
Okej det får ja ju göra om ingen vill buda. Jag har alltid tagit hem saker som inte sålts.
#31 - 18 november 2009 18:59
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Jag tänte ta med mig:[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Guldancistrus[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Molly[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Sarotherodon Steinbachi (munruvande västafrikan)[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Lite växter hoppar nog oxå ner[/COLOR][/FONT]
#32 - 18 november 2009 19:04
drd skrev:
Kanon Kaj ;)

Då får man planera in det besöket oxå i almenackan ju.

Kanske nåt för alla i sydtråden som dock verkar lite död numera.....hmm

E de på lördag?? Och var? Hade u vatt jätte kul att se!! :D
#33 - 19 november 2009 14:09
alcar skrev:
[INDENT]nop jag har bara det namnet

hitta denna
" target="_blank">

[/INDENT]

Apistogramma cf Purple antyder att det kan vara en vildfångst utan känt artnamn, jag känner inte heller igen hanen som dyker upp efter ungefär halva filmen.[:o] Skriv ut "cf" också nästa gång du skall berätta om dessa fiskar...:) Fina är de ju i alla fall, och dessa skulle nog kunna gå ganska dyrt även på auktion om jag gissar rätt.:d
#34 - 19 november 2009 14:32
tummen skrev:
Apistogramma cf Purple antyder att det kan vara en vildfångst utan känt artnamn, jag känner inte heller igen hanen som dyker upp efter ungefär halva filmen.[:o] Skriv ut "cf" också nästa gång du skall berätta om dessa fiskar...:) Fina är de ju i alla fall, och dessa skulle nog kunna gå ganska dyrt även på auktion om jag gissar rätt.:d

Nu blandar du ihop begreppen. Det rätta sättet att skriva ut en obeskriven art är Apistogramma sp " Purple"
cf = Confer som betyder jämför med används när man beskriver en art som liknar en namngiven art.
Ursäkta utsvävningen från tråden.
#35 - 19 november 2009 14:47
E de på lördag?? Och var? Hade u vatt jätte kul att se!! :D

Auktionen är nästa lördag (28/11) i Frölundagymnasiets matsal:
http://www.gcg.se/html/auktioner.html

Är det någon som kommer norrifrån och passerar Stenungsund? I så fall åker jag gärna med! :)

Olle
#36 - 19 november 2009 14:55
tack för informationen jag skriver Apistogramma sp " Purple på påsen;)
#37 - 19 november 2009 18:59
Chese skrev:
Okej det får ja ju göra om ingen vill buda. Jag har alltid tagit hem saker som inte sålts.

Enligt min erfarenhet är det väldigt få poster som inte blir sålda, om nu inte släjaren sätter ett ett rent fantasipris som lägstapris alltså, och någon gång har det varit på tok för mycket av en och samma fiskart, Malawiciklider till exempel. Är man beredd att sälja billigt så finns det oftast köpare till "allt"-nästan i alla fall.:D
#38 - 19 november 2009 19:01
alcar skrev:
tack för informationen jag skriver Apistogramma sp " Purple på påsen;)

...duktigt, skall det vara....:d ;)
...& Tack för rättningen Guy!

För övrigt behöver jag fortfarande skjuts om det är möjligt.....
#39 - 19 november 2009 21:11
Kollade filmen och dom Ap. sp Purple är på pricken sådana jag har. googlade på denna och hittade detta citat:

"Morado is the Spanish word for purple. "A. sp. Morado/Purple" is a color morph of A. sp. Pebas. The species occurs in the Río Ampiyacu around the town of Pebas, Peru."

Snygga är dom i alla fall!

Jag skall ner på auktionen och funderar på att ta med mig ungfiskar av Geoghagus Bahia Red och Nicaraguaciklid. Slinker nog med en påse med några Eldbukar T.Helleri oxå!
#40 - 19 november 2009 21:21
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Men Göran, nu blev jag ju jättesugen på Geoghagusar[/COLOR][/FONT]
#41 - 21 november 2009 10:59
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Men Göran, nu blev jag ju jättesugen på Geoghagusar[/COLOR][/FONT]

[COLOR=DarkOrchid]Ja det är "farligt" att läsa här...visste du inte det????[/COLOR]:D Vi se´s!
#42 - 21 november 2009 13:05
Hej det är ingen här som själv hade tänkt sälja eller vet nån som tänker sälja Pelvicachromisar av olika slag tex. P. taeniatus "red", "klugei" eller nån annan taeniatus. P. subocellatus, P. rubrolabiatus, P. sacrimontis, gärna unga par?
#43 - 21 november 2009 14:10
Jag kommer jag med!

Tar med lite fisk, ett 30L snyggt räkkar & lite annat bös jag har liggandes :)
Kanske ett gäng växter också.
#44 - 21 november 2009 14:31
Jag kommer med, är där varje år :d

Kommer med en XXL rot, nån pump (fluval4+), några mindre rötter, XXL praktbotior, kanske tegelrör och lite annat smått och gott...

Vart ska jag vända mig om jag vill föranmäla sakerna?
#45 - 21 november 2009 15:09
Funderar också på att ta en tur till auktionen. Är det någon som kommer att ta med flera olika sorters räkor eller levandefödare?
#46 - 21 november 2009 15:10
Här hittar du lite mer info: http://www.gcg.se/html/auktioner.html
Funderar på om man kanske skulle dra sig dit nästa helg. Blir väl då jag byter till sandbotten. Kanske man kan göra några fynd
#47 - 21 november 2009 15:11
Rooster skrev:
Hej det är ingen här som själv hade tänkt sälja eller vet nån som tänker sälja Pelvicachromisar av olika slag tex. P. taeniatus "red", "klugei" eller nån annan taeniatus. P. subocellatus, P. rubrolabiatus, P. sacrimontis, gärna unga par?

Det brukar nästan alltid dyka upp lite sådant, men man kan naturligtvis aldrig lova något säkert på auktion....:);) Du får helt enkelt gå dit och hoppas att det kommer något i den stilen på borden. Inte alla redovisar i förväg vad de skall ta med sig.:d Kanske du kan hitta en mer uppdaterad lista på GCG:s hemsida?
#48 - 21 november 2009 15:15
Rooster skrev:

Ev. kommer jag att ta med ett par P.subocellatus...
#49 - 21 november 2009 18:58
jagsjalv skrev:
Funderar också på att ta en tur till auktionen. Är det någon som kommer att ta med flera olika sorters räkor eller levandefödare?

ja.
Bilagor:
#50 - 21 november 2009 20:09
Hoppas på ett och annat par dvärgciklider :)
Kanske någon har gott om rosanervig hygrophila :)
#51 - 21 november 2009 20:33
Dvärgciklider är alltid trevliga, är väl det enda jag skulle kunna "få plats med" just nu, och lite microrasboror kanske, väldigt sugen på mindre fisk!
Och en skummare till mitt planerade saltkar ;)
#52 - 21 november 2009 20:52
tummen skrev:
Det brukar nästan alltid dyka upp lite sådant, men man kan naturligtvis aldrig lova något säkert på auktion....:);) Du får helt enkelt gå dit och hoppas att det kommer något i den stilen på borden. Inte alla redovisar i förväg vad de skall ta med sig.:d Kanske du kan hitta en mer uppdaterad lista på GCG:s hemsida?

Ok, ja men det låter ju lovande, hade vart kul med lite nanisar oxå. Jaja vi får väl se. Tack för svaret!
#53 - 21 november 2009 21:11
ja.

Vad för några sorter hade du tänkt ta med?
#54 - 22 november 2009 00:11
Kommer nog oxå på auktionen så som det ser ut idag.

Prliminärt säljer jag några:
- Anomalochromis thomasi
- Corydoras trilineatus
#55 - 22 november 2009 08:44

Det är man väl alltid :D. Jag tar nog med mig 2 påsar med 4 i varje..
#56 - 22 november 2009 08:54
Just det nån liten firre till mina räkakvarier hade oxå varit trevligt att få med hem :)
#57 - 22 november 2009 11:29
Jag tar med mig Fundulopanchax nigerianus "Makurdi", vildguppy, javaormbunke och micromask.

Olle
#58 - 22 november 2009 15:56
Rooster skrev:

jag ska ha med mig några par med vanliga palletter både ungdjur och ett äldre par
#59 - 22 november 2009 20:04
Kommer det någon lista på alla föranmälda objekt som det brukar göra?
#60 - 23 november 2009 00:46
alcar skrev:
jag ska ha med mig några par med vanliga palletter både ungdjur och ett äldre par

Allright...
#61 - 23 november 2009 08:03
jagsjalv skrev:
Kommer det någon lista på alla föranmälda objekt som det brukar göra?

Det "brukar" ju vara så att någon börjar summera här, men tidigare har de väl haft en lista på sin hemsida också? Vet inte hur det "blir" i år....:d
#62 - 23 november 2009 08:13
tummen skrev:
Det "brukar" ju vara så att någon börjar summera här, men tidigare har de väl haft en lista på sin hemsida också? Vet inte hur det "blir" i år....:d

Det kommer upp en lista på hemsidan samma dag som auktionen är.
#63 - 24 november 2009 10:52
Guy Palm skrev:
Det kommer upp en lista på hemsidan samma dag som auktionen är.

Det var ju lite synd. En del av nöjet förra året var ju att läsa listan innan här på zoopet. Kan väl ge lite fler intresserade oxå?
#64 - 24 november 2009 14:26
Funderar på vad jag ska ta med mig på lördag. Finns det något intresse för Limia Melanogaster, körsbärsräkor och Metallpansarmalar?
#65 - 24 november 2009 17:15
Räkor säljer väl alltid?:)
Kjell Fohrman
Administrator
#66 - 24 november 2009 17:40
.....och Limia mealnogaster är ju en rätt enkel fisk som inte är så vanlig och pansarmalar passar i många akvarier - så det borde ju finnas en efterfrågan
#67 - 25 november 2009 18:51
.....och Limia mealnogaster är ju en rätt enkel fisk som inte är så vanlig och pansarmalar passar i många akvarier - så det borde ju finnas en efterfrågan

KJELL: Du tar mina repliker....:D

Till er andra:
Jag är fortfarande intresserad av att samåka, skicka ett pm om du känner att det finns plats i bilen och du passerar Falkenberg....:)
#68 - 26 november 2009 21:29
Hej allihopa efterlyser starkt som sagt pelvisar (inte pulcher) men ännu hellre nanisar och då ffa transvestitus men även andra hade funkat! Har ingen bil nu så det är svårt för mig att få tag i den fisk jag vill ha (fick ett nytt kar idag som jag tänkte dra igång snarast). Är eg. mest intresserad av unga par, helst fiskar som inte kläckts artificiellt! Ingen som hade tänkt ta med sig nått av detta eller hört nått om att dessa fiskar kommer att dyka upp på auktionen?
#69 - 27 november 2009 19:15
Rooster; ...alla läser inte den här tråden, så du får ta en "rövare" och åka till auktionen för att se vad som kommer in. Vem vet, du kanske hittar nå´t ännu roligare än det du letade efter från början...?

Går det att få skjuts av någon?

[COLOR=Red]Edit: Åker tåg+spårvagn i morgon istället. Detta leder tyvärr till att jag INTE har med mig något auktionsgods i år...jag får handla lite mindre också, om jag nu kan hålla mig från det....[/COLOR]
#70 - 27 november 2009 21:46
tummen skrev:
Rooster; ...alla läser inte den här tråden, så du får ta en "rövare" och åka till auktionen för att se vad som kommer in. Vem vet, du kanske hittar nå´t ännu roligare än det du letade efter från början...?

Går det att få skjuts av någon?

[COLOR=Red]Edit: Åker tåg+spårvagn i morgon istället. Detta leder tyvärr till att jag INTE har med mig något auktionsgods i år...jag får handla lite mindre också, om jag nu kan hålla mig från det....[/COLOR]

Nä jag vet jag chansade lite här. Ja jo jag skall dit, jag är en av "funktionärerna". Ja vi får hoppas att det dyker upp nått tjusigt helt enkelt. Ser fram emot morrondagen hur som helst.
#71 - 28 november 2009 00:15
Kan inte sova! så spännande är det:d
Syns i mon gott folk!
#72 - 28 november 2009 02:09
tummen skrev:

Det är väl bara till att plocka med ett par påsar i väskan??? :)
Bilagor:
#73 - 28 november 2009 06:56
Och jag stannde hemma tyvärr, har lite ågren nu men men....too late denna gången.
Kom upp lite annat som var tvunget att tas tag i idag.
#74 - 28 november 2009 18:40
Kan bara berömma GCG för en återigen lyckad tillställning och de börjar bli riktigt bra på det här nu, bra jobbat:)!!!
Köpte själv inte så mycket på själva auktionen mer än några RC SS-grade men ett par påsar javamossa och agar-agar på det fasta bordet.
Det som var roligast är att jag äntligen fick tummen(inte från Falkenberg:p) ur röva och blev medlem i GCG:D...
Träffade annars mycket trevligt folk från både när och fjärran som jag gärna ser igen:)!
Kjell Fohrman
Administrator
#75 - 28 november 2009 18:43
Låter som om det var riktigt lyckat:D
#76 - 28 november 2009 18:54
Lyckat var det verkligen! Dyrt också men det är en annan femma:) Glömde GPSen hemma vilken jag tänkt förlita mig på, resulterade i att vi cirkulerade kring i Göteborg innan vi hittade rätt :D
#77 - 28 november 2009 18:59
Jag vill oxå tacka för tillställninge, hoppas mina poster fann många bra ägare.
(fyndade några nya växter så man får la byta lite i karen tänkte jag :) )

jag vill bara föreslå fram över att fler folk försöker föranmäla, allt går så mkt smidigare då.
#78 - 28 november 2009 19:04
Misstänker att jag för mig någon av dina växter hem

Ja, det borde nästan vara ett krav med föranmällan tycker jag, eller kanske inte krav men en stark rekommendation:)
#79 - 28 november 2009 19:07
Det var hur trevligt som helst. Alltid kul att träffa er alla.
Vi fick med oss brinnande ping-pong bollar hem Aulonocara sp. “fire fish”:d
lite gula räkor och lite annat oxå.
Ni på GCG gör ett riktigt bra jobb.
#80 - 28 november 2009 19:35
Tackar för en lyckad aktion:D

köpte lite växter och några guldanicistrus samt 2 nya poverheds
#81 - 28 november 2009 20:28
Tackar också för en bra auktion! :d

Fick bland annat med mig en grupp superfina Ps. Acei "Tanzania" och en grupp ganska magra Aulonocara Chipocka som jag ska försöka mata på nu.
Bilagor:
#82 - 28 november 2009 21:08
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Stämmer in i kören och tackar för en kanontrevlig auktion idag!![/COLOR][/FONT]
#83 - 28 november 2009 22:15
Jag stämmer också in i kören, det var verkligen trevligt! Kul att träffa trevliga akvarister från när och fjärran och att sälja och köpa lite fiskar förstås. Jag köpte fina Poecilia salvatoris och ancistrus, lite växter och två små luftpumpar. Hoppas på en lika trevlig auktion nästa år. :)

Olle
#84 - 28 november 2009 22:16
Nästa auktion blir hos MAF i malmö efter årsskiftet :D
Då får ni titta ner till skåne och fynda !
#85 - 28 november 2009 23:11

jag vill bara föreslå fram över att fler folk försöker föranmäla, allt går så mkt smidigare då.

Vad var det som gick så osmidigt då:confused:?
Äh, det är inte alltid så lätt att veta vad man tar med sig till auktionen när väl håven kommer fram, så det passar nog inte alla att planera så långt i förväg...
#86 - 28 november 2009 23:46
Tack för en trevlig dag! Mycket lyckat!
#87 - 29 november 2009 01:16
Föresten, någon som vet vem var det som sålde CR? De S-SS graderade? Mycket nöjd med dem, väldigt vackra och pigga :D
#88 - 29 november 2009 09:06
Sultanen skrev:
Föresten, någon som vet vem var det som sålde CR? De S-SS graderade? Mycket nöjd med dem, väldigt vackra och pigga :D

Leonard, eller Carl som han heter IRL och lite utanför Kungsbacka. Han håller mer till på Plantswap numera...
#89 - 29 november 2009 09:10
drd skrev:
Nästa auktion blir hos MAF i malmö efter årsskiftet :D

Då får ni titta ner till skåne och fynda !

Datum?:confused: Släng upp en tråd vetja, om det nu inte redan är gjort...?:)

Till min egen förvåning :d köpte jag en påse med "vanlig guppy", samt en påse med sagittaria som jag delade med "Panneke" som satt bredvid mig. "Nina" som satt på andra sidan om mig fick visst med sig lite gula räkor hem...:)

Att jag inte tog med mig nåt auktionsgods berodde till stor del på att jag inte tänkte stanna "til the bitter end" och kvittera ut pengarna, vilket man enligt informationen var tvungen att göra i år....dessutom skulle det inte ha blivit mer än ett fåtal poster, plus att jag inte orkade håva runt efter fisk den här gången.

Annars är det intressant att se utbudet från år till år,i år lyste (med några få undantag) levandefödarna med sin frånvaro, förra året drällde det med sådant.:eek: Om jag skall generalisera väldigt så var utbudet i år: Ciklider, malar tillbehör&inredning(men nästan inga akvarier) och växter.:) Sedan fanns det ju annat också, en del räkor och sniglar, foder mm, men inte alls som förra året.
Själva arrangemanget fungerade bra, även om jag den här gången var betydligt mer socialt aktiv än andra år, men det berodde som sagt på att jag inte hittade så mycket som jag var rejält intresserad av för egen del. Jag hann dock inte med alla i lokalen, det var ju rätt så välbesökt.:d

Jag får alltså tacka för en väl genomförd auktion och ni kan lita på att jag kommer även nästa år, om det bara funkar rent praktiskt.:)
#90 - 29 november 2009 09:23
Misstänker att det som vanligt fanns en hel del "Fasta priset" poster som drog ut på tiden. Just att auktionen drar ut så mycket på tiden var en av anledningarna till att jag inte kom.
#91 - 29 november 2009 09:37
Guy Palm skrev:
Misstänker att det som vanligt fanns en hel del "Fasta priset" poster som drog ut på tiden. Just att auktionen drar ut så mycket på tiden var en av anledningarna till att jag inte kom.

DET var faktiskt inget problem med detta i år, endast ett fåtal "lägstapriser" som det snabbt bjöds vidare på.
Att lästapriset 30:- inte följdes så slaviskt (många/de flesta poster startade istället i praktiken på 20:-) bidrog också till att det flöt på bra.:)
#92 - 29 november 2009 09:43
Guy Palm skrev:
Misstänker att det som vanligt fanns en hel del "Fasta priset" poster som drog ut på tiden.

Huvudet på spiken, det var särskilt mycket växter som gick för 20:- då folk inte ville bjuda högre och dessa poster drog ut en hel del på tiden...har prislistan framför mig om du vill veta hur många dessa poster var;)
Fynd kunde man verkligen göra på tex Viktoriaciklider och faktiskt små L-malsyngel såsom L-340 .
Tyckte det var riktigt synd att det inte stod ett tomt kar här hemma då Viktorior är fruktansvärt snygga fiskar.
#93 - 29 november 2009 10:21
ansjo skrev:
Huvudet på spiken, det var särskilt mycket växter som gick för 20:- då folk inte ville bjuda högre och dessa poster drog ut en hel del på tiden...har prislistan framför mig om du vill veta hur många dessa poster var;)

Fynd kunde man verkligen göra på tex Viktoriaciklider och faktiskt små L-malsyngel såsom L-340 .

Tyckte det var riktigt synd att det inte stod ett tomt kar här hemma då Viktorior är fruktansvärt snygga fiskar.

Det var snarare de stora mängerna "dussinväxter" som gjorde att det drog ut på tiden.

Kan inte alla rensa ur akvarierna och SLÄNGA hälften istället för att släpa det till auktionen? "2miljoner" plantor av vallisneria och liknande växter blir helt enkelt för mycket.....[xx(]
Det var (enligt listan) bara 15-talet "lägstapriser" på lite mer speciella saker, bland annat var det två royal pleco, räkor och pansarmalar bland dessa poster. De gick sedan för betydligt mer än lägstapriset, det är enligt mig ett bra sätt att slippa långrandiga budgivningar att redan från början sätta ett högre utrop. :rolleyes:

Antalet osålda poster var väl också mindre än föregående år, om detta inte ändrades efter att jag gick...?:confused:
#94 - 29 november 2009 10:22
Ja Victoriaciklider är vackra, Yssichromis piceatus är helt underbara.
#95 - 29 november 2009 10:24
tummen skrev:
Det var snarare de stora mängerna "dussinväxter" som gjorde att det drog ut på tiden.

Det är de som borde säljas på fasta bordet och inte belasta auktionen.
#96 - 29 november 2009 10:25
Guy Palm skrev:
Ja Victoriaciklider är vackra, Yssichromis piceatus är helt underbara.

Det fanns också (som ett glänsande undantag) flera påsar Poecilia salvatore "Liberty molly" som gick för hyfsade summor, ungefär mellan 100-150:- per påse, det var 14 stycken i varje.....
#97 - 29 november 2009 10:27
Guy Palm skrev:
Det är de som borde säljas på fasta bordet och inte belasta auktionen.

Och buntas till större mängd per post kanske? Nåja, detta är nog nå´t man får dras med är jag rädd, men det beror också på föreningen som anordnar auktionen hur man skall hantera detta.....kanske man skulle säga det redan vid registreringen? Alltså att föreningen och inte säljaren bestämmer vilket som får anses som auktionsgods respektive "fasta bordet-gods"?
#98 - 29 november 2009 11:38
Hade inte alla dessa växter som gick för 20kr auktionerats ut utan istället legat på bordet i bakgrunden hade de inte sålt, det är jag rätt säker på, alla dessa najas påsar (var väl säkert 10 stycken iaf) hade nog inte gått ut till folk om de som sagt var inte hade auktionerats ut då det egentligen inte är så stort intresse för dem men de säljer för att en auktion inspirerar folk till att köpa sånt de inte behöver egentligen :)
#99 - 29 november 2009 13:12
Sultanen skrev:
Hade inte alla dessa växter som gick för 20kr auktionerats ut utan istället legat på bordet i bakgrunden hade de inte sålt, det är jag rätt säker på, alla dessa najas påsar (var väl säkert 10 stycken iaf) hade nog inte gått ut till folk om de som sagt var inte hade auktionerats ut då det egentligen inte är så stort intresse för dem men de säljer för att en auktion inspirerar folk till att köpa sånt de inte behöver egentligen :)

Men det tråkar också ut folk med saker som de egentligen inte vill ha, släng 80% av dessa växter istället för att släpa iväg dem till auktionen, eller gör ett växtpaket med flera olika sorter.:) Målet är väl inte bara att sälja allt till vilket pris som helst, det är ju också att göra en bra auktion som många vill gå på, och risken är att folk (som Guy t.ex.) avstår från att komma om det blir för långrandigt.....[:o] Själv avvek jag när det var "3 sidor" med auktionsgods kvar att ropa ut.:p
#100 - 29 november 2009 13:24
Sultanen skrev:

83 poster från samma person, varav två med räkor, och resten växter är aldeles för mycket. Även om det inte blir några bud så tar varje post sin lilla tid.
#101 - 29 november 2009 13:56
ansjo skrev:
Vad var det som gick så osmidigt då:confused:?

Äh, det är inte alltid så lätt att veta vad man tar med sig till auktionen när väl håven kommer fram, så det passar nog inte alla att planera så långt i förväg...

nä, men många bäckar små. ...
#102 - 29 november 2009 14:25
Tror du det är bättre med bara ett fåtal personer som lämnar in saker som de odlat,sparat och planerat på i flera månader, kanske ett år i förväg?
Om nu bara dessa lämnar in med föranmälningar och "vanliga" akvarister som inte planerar långt i förväg blir portade med sina grejer bara för att de inte föranmält, skulle det vara bättre?
Nej, jag tror inte du heller tycker det, och som jag skrev i ett tidigare inlägg sköter GCG auktionen med bravur,
Starten för auktionen blev försenad ca 40 minuter och detta ser jag inte som något problem, då är det ett värre tidsödande med alla dessa likadana poster som knappt går för en 20:a...men det är helt frivilligt, antingen gillar man läget eller så stannar man hemma.
#103 - 29 november 2009 15:29
Tackar för ännu en lyckad auktion i år igen! Måste dock tyvärr hålla med om att det blir för mkt med 10 exakt likadana växtpaket... Men det man skulle kunna göra är att han som står med hammarn (vad han nu kallas ;) ) är snabbare på de poster det finns många av, då får man snabba på om man vill ha denna och bjuda snabbare istället för att sitta och avvakta. Detta sköttes riktigt bra vissa poster "lägg ett bud så slår jag" gillades :D

Men som sagt, bra jobb!
Kjell Fohrman
Administrator
#104 - 29 november 2009 15:30
Kan ju inte direkt uttala mig eftersom jag inte var där men tycker att det vore helt fel att inte växter skulle vara med i auktionen.
Istället vore det bättre med att man t.ex. får lämna högst 2 påsar av en art. Kanske dessutom så borde det t.ex. vara en maxgräns med högst 5 påsar av en art. Detta skulle dock kräva att det presenteras en bokningslista på det stora hemsidorna - detta skulle också göra att fler föranmälde.
Bilagor:
#105 - 29 november 2009 17:32
håller med kjell max 2 påsar av samma sort per person till aktionen resten till fastprisbordet
#106 - 29 november 2009 17:33
En riktigt trevlig föreställning! Kul att täffa er igen! SYnd man inte hade ett kar för afrikanska ciklider hemma. Vilka fynd några gjorde..
#107 - 29 november 2009 17:51
Göran skulle inte du ha med jordätare? ångra du dig?
#108 - 29 november 2009 18:25
ansjo skrev:
Tror du det är bättre med bara ett fåtal personer som lämnar in saker som de odlat,sparat och planerat på i flera månader, kanske ett år i förväg?

Om nu bara dessa lämnar in med föranmälningar och "vanliga" akvarister som inte planerar långt i förväg blir portade med sina grejer bara för att de inte föranmält, skulle det vara bättre?

Nej, jag tror inte du heller tycker det, och som jag skrev i ett tidigare inlägg sköter GCG auktionen med bravur,

Starten för auktionen blev försenad ca 40 minuter och detta ser jag inte som något problem, då är det ett värre tidsödande med alla dessa likadana poster som knappt går för en 20:a...men det är helt frivilligt, antingen gillar man läget eller så stannar man hemma.

om du nu syftar på mig utan att citera igen så svarar jag som så:

jag skrev för ANNAT folk (dvs dom som läser på dessa berörda forum) om dom föranmälde sitt gods i den mån det går. jag har inte skrivit någonting om att porta folk, nu é det du som är ute och cyklar!
jag har vidare inte kritiserat GCG för någonting, dom sköter sitt jobb mkt väl.

personligen tog jag bara med mig hälfften av dom posterna jag hade tänkt. !
och vidare var det inga små mängder, det bara verkade så pga viss komprimering (dvs mindre luft i påsarna) till skillnad från andra varor (ta tex den ech. bleheri som gick för 10:-) som folk bara ögglade åt för att mängden inte ens kom upp i 30:- strecket..., skulle inte ha något emot om gcg går in och säger att den och den har du många av, sätt dom på fastprisbordet, MEN då borde man "få" något för det, kanske lägre procent till föreningen (mindre jobb för dom) eller åtminstånde ett bord som ligger nära där folk passerar och inte lång bak i lokalen, kanske med en fin skylt hängandes ovanför. .

det fanns även poster som skulle kunna klubbas högre men där folk inte hann buda, ...
#109 - 29 november 2009 18:25
Jo det var meningen men det blev inte av.
#110 - 29 november 2009 19:06
jag tyckte fastprisbordet fungerade bra hadde med mej 2 påsar najas och 3 påsar javamossa och dom blev sålda innan aktionen hadde börjat
#111 - 29 november 2009 19:26
Hej jag var en av funktionärerna under auktionen. Vill börja med att säga att det är kul att läsa att så många var nöjda med auktionen. Själv tyckte jag att det var väldigt kul på alla sätt (lite stressigt ibland kanske men:)).

Tänkte bara kommentera lite av det som sagts på tråden. Att det blir många poster med samma innehåll är ju oundvikligt (såvida man inte gör som nån föreslog att man begränsar det) men detta sabbar bara enligt mig. Visst det gick mkt snäckor, växter av samma slag och ancistrus men dessa föremål är ju de som går mest. Hade inte den personen (vet inte vad han heter) som kom in med så mkt växter gjort detta hade vi inte haft så mkt växter att auktionera och priset på de "få" växter som sålts hade troligtvis blivit oskäligt högt. Alla vinner ju på detta, den som har mkt att sälja kan göra det och de som köper får varorna till ett rimligt pris.

Många arter både vad det gäller växter och djur finns ju inte så stor efterfrågan på och hade därför blivit svårsålda och sålts till rejäla underpris. Jag menar det gör kanske inte så mkt att det var mkt ancistrus och vallisneria eftersom det finns en stor efterfrågan på dem (var för övrigt bara en handful poster som inte blev sålda, kom dock inte ihåg vad det var för nått).
Förstår att det kan bli lite långrandigt att lyssna på om man inte skall ha nått av "det vanliga" men lets face it det handlar om några timmar per år som dessutom är frivilliga.
Men som sagt jag vill ändå avsluta med att påpeka att det var mkt trevligt både på auktionen och att här läsa att så många tyckte detsamma.
#112 - 29 november 2009 21:02
Först tack för en lyckad auktion det var roligt och spännande att vara där.

Ni tycker alltså att det är bättre att slänga växter än att ta med och sälja dom så andra får nytta och glädje av dom lite konstigt tycker jag. Det är ju helt frivilligt att gå på auktionen. Kanske skulle varit mer på fastprisbordet men som någon annan skrev är det nog lätt att det blir kvar grejer där.

Sedan kan jag inte låta bli att reflektera över hur mycket fin fisk som odlas odlas hålls i våra akvarier och att många av dessa gick för nästan inga pengar alls.
#113 - 29 november 2009 21:51
Er det noen som vet ca. hvor mange objekter som ble solgt på auksjonen? Hvor lang tid varte auksjonen, når var den ferdig?
#114 - 29 november 2009 22:49
alcar skrev:
jag tyckte fastprisbordet fungerade bra hadde med mej 2 påsar najas och 3 påsar javamossa och dom blev sålda innan aktionen hadde börjat

Jag vet vem som har två av de påsarna hemma, och även vem som har de tre andra:p!

Som sagt, det är bara att gilla läget eller stanna hemma...
#115 - 29 november 2009 22:51
Tryland skrev:
Er det noen som vet ca. hvor mange objekter som ble solgt på auksjonen? Hvor lang tid varte auksjonen, når var den ferdig?

Det var lite över 400 poster, varav en handfull av dessa blev inte sålda. Auktionen var över vid ca 18-tiden och det första utropet var strax efter 12.00.
#116 - 29 november 2009 22:52
Tryland skrev:

Kom inte ihåg exakt hur många det var men närmare 500st har jag för mig. Det höll på till ca kl. 18. Det var bara en handfull poster som inte blev sålda.
#117 - 29 november 2009 22:53
Haha såg svaret direkt efter att jag postade mitt:). Ja närmare 400 var det nog kanske, det var ju många "nummer" som fattades...
#118 - 29 november 2009 23:36
och vidare var det inga små mängder, det bara verkade så pga viss komprimering (dvs mindre luft i påsarna) till skillnad från andra varor (ta tex den ech. bleheri som gick för 10:-) som folk bara ögglade åt för att mängden inte ens kom upp i 30:- strecket..., skulle inte ha något emot om gcg går in och säger att den och den har du många av, sätt dom på fastprisbordet, MEN då borde man "få" något för det, kanske lägre procent till föreningen (mindre jobb för dom) eller åtminstånde ett bord som ligger nära där folk passerar och inte lång bak i lokalen, kanske med en fin skylt hängandes ovanför. .

Ett tips till kommande auktioner till en grupp som inte har växter som huvudintresse i karen är att bifoga en "info-lapp" på varje växtpåse med en liten bild på hur växten ser ut samt lite sammanfattad information om den, skulle nog vara väldigt uppskattat, såg vissa som gjort detta men det var nog allt för få. Likaså bör denna märkning vara på fiskarna också, skulle ge en nybörjare större chans att ha en aning om vad det är som auktioneras ut så han vet om det är något han kan vara intresserad av.

Ett latinskt namn på en växt eller en fiskbenämning säger inte en som inte är gammal i gemet nämnvärt mycket faktiskt, speciellt inte när luften är utsugen ur påsen så man inte kan se hur växten ser ut, inte heller är det lätt att se en stressad ciklids fulla prakt i en plastpåse.
#119 - 29 november 2009 23:43
Det du skriver Sultanen, tänkte jag på när jag gick där och kollade... Jag är helt grön vad gäller växter och har aldrig riktigt lyckats, då är det bra med mer än bara ett latinskt namn. Jag missade kanske en del växter som kunde vart roliga att prova som kunde ha funkat och gick därför på säkra kort istället. (Kollade extra på växerna då det var mest för dessas skull jag åkte dit, vad gäller att köpa)
#120 - 30 november 2009 08:13

MEN då borde man "få" något för det, kanske lägre procent till föreningen (mindre jobb för dom) eller åtminstånde ett bord som ligger nära där folk passerar och inte lång bak i lokalen, kanske med en fin skylt hängandes ovanför. .

..

Där förstår jag inte riktigt vad du menar. Visst var fasta pris bordet långt bak men det låg ju där man gick in och ut.
Själv köpte jag flera poster på detta bord och slängde ett öga på det varje gång jag passera. Med två pauser så passera man detta bord en fasligt massa gånger.
Bättre kunde det inte varit placerat för att locka köpare.
#121 - 1 december 2009 08:34
lillfrasse skrev:
Först tack för en lyckad auktion det var roligt och spännande att vara där.

Ni tycker alltså att det är bättre att slänga växter än att ta med och sälja dom så andra får nytta och glädje av dom lite konstigt tycker jag. Det är ju helt frivilligt att gå på auktionen. Kanske skulle varit mer på fastprisbordet men som någon annan skrev är det nog lätt att det blir kvar grejer där.

Sedan kan jag inte låta bli att reflektera över hur mycket fin fisk som odlas odlas hålls i våra akvarier och att många av dessa gick för nästan inga pengar alls.

Jag håller också med om att auktionen var väldigt välorganiserad och lyckad.

Ja jag tycker (faktiskt) att om man tömmer ett helt akvarium på t.ex. vallisneria så är det bättre att satsa på kvalitet än kvantitet, ta de 10-20% som är snygga och packa dessa för försäljning, och släng resten;):p....eller lägg alltihop i en post som någon hade gjort, det var en hel 5-litershink med växter....:d Ansvarig förening borde också överväga att klumpa ihop flera "snålt tilltagna" poster till en större, allt för att begränsa antalet utbud lite grann. Då skulle inte auktionen behöva hålla på så länge, fast med bibehållen hög kvalitet.

Ja jag håller med om att vissa poster går ruskigt billigt, men det är ju samtidigt charmen med auktioner...:d;)
#122 - 1 december 2009 08:37
PlatyYngel skrev:
Det du skriver Sultanen, tänkte jag på när jag gick där och kollade... Jag är helt grön vad gäller växter och har aldrig riktigt lyckats, då är det bra med mer än bara ett latinskt namn. Jag missade kanske en del växter som kunde vart roliga att prova som kunde ha funkat och gick därför på säkra kort istället. (Kollade extra på växerna då det var mest för dessas skull jag åkte dit, vad gäller att köpa)

På auktioner blir växterna billiga, varför inte ta risker och passa på att testa nå´t okänt?;):D

(Men visst vore det bra med mer information, någon som känner sig manad till nästa år kanske kan ta med en växtbok som referensverk?)
#123 - 1 december 2009 11:31
Till min egen förvåning :d köpte jag en påse med "vanlig guppy", samt en påse med sagittaria som jag delade med "Panneke" som satt bredvid mig. "Nina" som satt på andra sidan om mig fick visst med sig lite gula räkor hem...:)

Antar att du syftar på mig Tummen;)

Jag vill också tacka för en väldigt trevlig auktion, även om jag knappt känner några Zoopetare så var det hemskt trevligt! Jag ångrar bara att jag inte ropade in några växter och att jag inte hade möjlighet att stanna längre:( Det är bra synd att det inte blir auktion i Göteborg oftare bara:p
#124 - 1 december 2009 11:32

Jag vill också tacka för en väldigt trevlig auktion, även om jag knappt känner några Zoopetare så var det hemskt trevligt! Jag ångrar bara att jag inte ropade in några växter och att jag inte hade möjlighet att stanna längre:( Det är bra synd att det inte blir auktion i Göteborg oftare bara:p
#125 - 1 december 2009 11:33
[QUOTE=tummen;1351686]

Jag vill också tacka för en väldigt trevlig auktion, även om jag knappt känner några Zoopetare så var det hemskt trevligt! Jag ångrar bara att jag inte ropade in några växter och att jag inte hade möjlighet att stanna längre:( Det är bra synd att det inte blir auktion i Göteborg oftare:p
#126 - 1 december 2009 12:42
Ninni_ skrev:
[QUOTE=tummen;1351686]

Jag vill också tacka för en väldigt trevlig auktion, även om jag knappt känner några Zoopetare så var det hemskt trevligt! Jag ångrar bara att jag inte ropade in några växter och att jag inte hade möjlighet att stanna längre:( Det är bra synd att det inte blir auktion i Göteborg oftare:p

Naturligtvis menade jag dig, men minnet slant lite grann när jag skrev det där, tack för trevligt sällskap.
#127 - 3 december 2009 18:34
Tänkte bara tillägga en sak angående växter som säljs under auktionen. Jag tycker att har man snäckor (olika typer av sådana där smäsnäckor "ohyra") tycker jag att man som säljare skall ange det så att det står i listan. Eftersom växterna ligger i påsar så går det ju inte att se om det nu finns små "ohyresnäckor" som de allra flesta inte vill ha i sina tankar. Är ju inte så kul att få med sig den skiten bara för att man köpt växter, i affären har man ju iaf möjlighet att se om det finns snäckor i akvariet som växterna kommer ifrån!
Kjell Fohrman
Administrator
#128 - 3 december 2009 20:28
Rooster skrev:
Tänkte bara tillägga en sak angående växter som säljs under auktionen. Jag tycker att har man snäckor (olika typer av sådana där smäsnäckor "ohyra") tycker jag att man som säljare skall ange det så att det står i listan. Eftersom växterna ligger i påsar så går det ju inte att se om det nu finns små "ohyresnäckor" som de allra flesta inte vill ha i sina tankar. Är ju inte så kul att få med sig den skiten bara för att man köpt växter, i affären har man ju iaf möjlighet att se om det finns snäckor i akvariet som växterna kommer ifrån!

Vad är ohyressnäckor för något?
#129 - 3 december 2009 21:35
Vad är ohyressnäckor för något?

Hehe jag vet inte vad de heter men jag syftar iaf på de olika typer av små snäckor som ofta kommer med växter som kanske inte syns så tydligt först men som sen bara dyker upp i ofantliga mängder i akvariet. Finns säkert de som uppskattar dem (de betar ju alger osv) men personligen ser jag dem som ohyra därav mitt uttryck;).
Kjell Fohrman
Administrator
#130 - 4 december 2009 10:11
Rooster skrev:
Hehe jag vet inte vad de heter men jag syftar iaf på de olika typer av små snäckor som ofta kommer med växter som kanske inte syns så tydligt först men som sen bara dyker upp i ofantliga mängder i akvariet. Finns säkert de som uppskattar dem (de betar ju alger osv) men personligen ser jag dem som ohyra därav mitt uttryck;).

De särklassigt vanligast förekommande är väl Melanoides tuberculata och de rotar ju runt i sanden och äter överblivet foder och foderrester. Många betraktar dom som pest - men de blir ju bara en "pest" om man sköter sitt akvarium dåligt.
Så att dessa följer med är väl bara bra.
#131 - 4 december 2009 10:14
De särklassigt vanligast förekommande är väl Melanoides tuberculata och de rotar ju runt i sanden och äter överblivet foder och foderrester. Många betraktar dom som pest - men de blir ju bara en "pest" om man sköter sitt akvarium dåligt.

Så att dessa följer med är väl bara bra.

Ja jo de gör ju en viss nytta men de flesta vill ändå inte ha dem oavsett hur man sköter sina kar. De är fula, blir snabbt väldigt många, sitter på glaset och förstör hela intrycket tycker jag iaf!
Kjell Fohrman
Administrator
#132 - 4 december 2009 10:30
Rooster skrev:
Ja jo de gör ju en viss nytta men de flesta vill ändå inte ha dem oavsett hur man sköter sina kar. De är fula, blir snabbt väldigt många, sitter på glaset och förstör hela intrycket tycker jag iaf!

Många blir de bara om de har mycket mat i akvariet - mycket mat har de bara om man matar för mycket, har dålig filtrering, slarvar med vattenbytena etc. Så om man får många av dom i sitt akvarium så är det dags för en att skärpa till sig.
De flesta som har ett akvarium (inklusive mig själv) ser alltid till att man har sådana i sina akvarier eftersom de är rena nyttodjur
#133 - 4 december 2009 10:44
Många blir de bara om de har mycket mat i akvariet - mycket mat har de bara om man matar för mycket, har dålig filtrering, slarvar med vattenbytena etc. Så om man får många av dom i sitt akvarium så är det dags för en att skärpa till sig.

De flesta som har ett akvarium (inklusive mig själv) ser alltid till att man har sådana i sina akvarier eftersom de är rena nyttodjur

Jo jag vet att de blir fler under dessa förhållandena och jag har dem bara i ett av mina kar så det är inte det att jag inte sköter mina kar, men det var eg. inte allmän akvarieskötsel jag menade så mkt utan mest att oavsett hur man sköter sina kar vill de flesta nog faktiskt inte ha dem, möjligtvis om de kan hålla sig i gruset så att man slipper se dem. Men smaken är ju som baken, vissa vill ha dem andra inte personligen vill jag iaf inte veta av dem i nått av mina kar.
#134 - 4 december 2009 14:47
Nja, snäckor/sniglar kommer ju med även ifrån affären, även om de inte syns i akvariet så kan de finnas där ändå.
Är det inte lättare att ange om växterna är "snigelfria" eftersom detta är så oändligt mycket ovanligare? Då kan man ju sedan på goda grunder anta att resten av växterna har snigelrom/sniglar med sig eftersom det inte står något specifikt på dessa påsar....
#135 - 5 december 2009 13:49
tummen skrev:
Nja, snäckor/sniglar kommer ju med även ifrån affären, även om de inte syns i akvariet så kan de finnas där ändå.

Är det inte lättare att ange om växterna är "snigelfria" eftersom detta är så oändligt mycket ovanligare? Då kan man ju sedan på goda grunder anta att resten av växterna har snigelrom/sniglar med sig eftersom det inte står något specifikt på dessa påsar....

Jo även om det kan vara svårt att ge några garantier så ltycker jag att det låter som ett bra förslag!
#136 - 7 december 2009 08:10
Rooster skrev:
Jo även om det kan vara svårt att ge några garantier så tycker jag att det låter som ett bra förslag!

Ok, då står detta med i nästa års "riktlinjer" alltså?:d Ha det bra!
#137 - 8 december 2009 16:55
tummen skrev:
Ok, då står detta med i nästa års "riktlinjer" alltså?:d Ha det bra!

Hehe ja kanske det:). Skall framföra det till magnus för å höra vad han säger.
Hade gott!
#138 - 8 december 2009 19:13
Jag tror jag köpte det mest udda på auktionen iaf, en torkad död groda xD
#139 - 9 december 2009 13:48
Sultanen skrev:
Jag tror jag köpte det mest udda på auktionen iaf, en torkad död groda xD

Hupp,[:o] vad menar du? Kom den "på köpet" med något annat?:d:p
#140 - 29 december 2009 21:57
tummen skrev:
Hupp,[:o] vad menar du? Kom den "på köpet" med något annat?:d:p

Missade det inlägget. Kom med i det läckande 300L karet jag råkade ropa hem [:o] Tillsammans med någon form av flygande mal:p

Var egentligen inte för att besvara frågan som jag kom tillbaka till tråden utan:

Vet någon vem det var som hade med sig Red Crystal räkorna (S-SS graderade) med utrop 80kr till auktionen?

-Jonas
#141 - 29 december 2009 22:02
Sultanen skrev:

Vet någon vem det var som hade med sig Red Crystal räkorna (S-SS graderade) med utrop 80kr till auktionen?

-Jonas

Var det inte Carl, eller Leonard som han kallas på PS och Zoopet som hade dessa?
#142 - 29 december 2009 22:41
Tack:)
#143 - 29 december 2009 22:55
Hej!
Jag undrar om det är någon som vet vem det var som sålde Aulonocara Chipocka? :)
Skulle behöva få tag på en ny hane.

Annons