Auktion

#1 - 5 januari 2008 19:48
Fundera på om det går o ha omvända auktioner på köp sälj eller om det strider med reglerna. t:ex man sätter ut en vara till 1000 kr o sedan sjunker det med t.ex 50 kr per dygn. Detta tills någon säger stopp.
Hur funkar detta med regelverket. :D:D
#2 - 5 januari 2008 19:52
Vore väldigt kul i alla fall. Man får vara väldigt egoistisk på något sätt att köpa medan saken finns kvar och att inte någon annan får den billigare. ;)
#3 - 5 januari 2008 19:55
Klockrent förslag! Det främjar ju verkligen tillgång och efterfrågan!
Kjell Fohrman
Administrator
#4 - 5 januari 2008 19:58
Kan väl vara värt att testa - funkar det inte så bra så är det väl ingen skada skedd.
#5 - 5 januari 2008 19:58
Tyvärr kan det blir så att vissa poster kommer lite väldigt länge på sidan. Och säljaren kanske inte är redo att sälja sin grupp med malawis för 10kr bara för att det är fel art. =)
#6 - 5 januari 2008 20:30
OK för mig o testa då? :)
Kjell Fohrman
Administrator
#7 - 5 januari 2008 20:35
kaj.p skrev:
OK för mig o testa då? :)

jepp - fast
1/ Håll det i EN annons - dvs gå in och ändra i annonsen dagligen och lägg inte upp en ny annons varje gång
2/ det skall hållas i annonsbörsen och inte diskuteras i forumet
#8 - 5 januari 2008 20:47
jepp - fast

1/ Håll det i EN annons - dvs gå in och ändra i annonsen dagligen och lägg inte upp en ny annons varje gång

2/ det skall hållas i annonsbörsen och inte diskuteras i forumet

Solklart kjell :D Tyckte bara var en kul idee som ibland förekommer i t.ex danmark.:)
#9 - 5 januari 2008 20:58
kaj.p skrev:
Fundera på om det går o ha omvända auktioner på köp sälj eller om det strider med reglerna. t:ex man sätter ut en vara till 1000 kr o sedan sjunker det med t.ex 50 kr per dygn. Detta tills någon säger stopp.

Hur funkar detta med regelverket. :D:D

Och den som säger "stop" får varan?
Har jag fattat rätt? :D
#10 - 5 januari 2008 21:09
Jo så var tanken Det står tid på varje inlägg o om jag sätter att kl 19 varje kväll går priset ner x antal kr. Dvs den som först säger jag tar det är köparen.:)
Som jag ser det med typ vanlig aukton så funkar det inte då det skall vara fast pris. Men här har du ett fast pris som sjunker varje dygn.
#11 - 5 januari 2008 21:16
Ja hur länge vågar man vänta, gäller ha is i magen då...:):):)

Annons