Auktion 1/3 Malmö Akvarieförening

#1 - 10 februari 2015 12:01
Saxar infon fråm MAFs facebook (https://www.facebook.com/malmoakvarieforening). Arrangemanget är verkligen mycket trevligt vare sig man vil köpa, sälja eller bara träffa andra akvarieintresserade. Missa inte detta om ni bor någorlunda i södra Sverige:

Auktion 1 mars!
Malmö akvarieförenings auktion kommer att äga rum i Oxie församlingshem, Oxie kyrkoväg 214 i Oxie. Försäljningen börjar kl 12:00 och vi beräknar hålla på åtminstone till kl 17:00. Inlämning av gods sker mellan 9:00 och 11:00. Det går både buss och pågatåg till Oxie som ligger strax öster om Malmö. För den som kör bil finns det gott om parkeringsmöjligheter.

Förhandsregistrering av gods kommer igång till helgen och sker via MAFs hemsida www.malmoakvarieforening.se. Vi ser helst att gods förhandsregistreras då detta underlättar vid inlämning samt vid sammanställning av auktionslistorna.
Entré 20:-, gratis för medlemmar i MAF. Medlemmar betalar även en lägre provision på sålda auktionsposter. För dig som inte är medlem men vill bli det innan auktionen går det bra att betala in 250:- på pg 2 44 12-9. Glöm inte ange namn, adress och gärna e-post och telefonnummer.
Det kommer att finnas försäljning av fika och varm korv på auktionen.
Missa inte detta tillfälle att göra fina fynd och hitta arter som du normalt inte finner i handeln. Har du överskott av fiskar, räkor eller andra akvariedjur och växter så passa på att sälja dem på auktionen. Givetvis går det även att sälja alla typer av akvarietillbehör, så leta igenom dina gömmor efter saker du inte längre behöver! Det kommer även att finnas ett bord med fasta priser där du kan lämna saker du har många av till försäljning, dock inga levande djur på det fasta bordet.
Varmt välkomna!
#2 - 17 februari 2015 13:18
Nu har förhands anmälningen till auktionen öppnat och det finns redan en hel del poster anmälda.

Mer information om auktionen, lokalen, hur det funkar samt anmälning av auktionsgoda finns också upplagt på hemsidan.

Mvh

Olof
#3 - 17 februari 2015 15:28
Redan så många poster, och det ska bli kul att komma ner till Malmö igen. Det brukar vara en av årets akvaristika höjdpunkter:)!
#4 - 17 februari 2015 16:17
Offtopic... Jag är en äkta norrlänning som inte vill flytta till södra Sverige. Men oj vad jag skulle vilja ha närmare till såna här auktioner. :-).
#5 - 17 februari 2015 18:07
Live2Ride skrev:
Offtopic... Jag är en äkta norrlänning som inte vill flytta till södra Sverige. Men oj vad jag skulle vilja ha närmare till såna här auktioner. :-).

Håller med dej :) Var bor du?
#6 - 17 februari 2015 18:16
Skall bli trevligt att åka dit igen! :) Kul att det verkar bli många auktionsposter :)
#7 - 17 februari 2015 19:47
Kul att det snart är dags för Malmös auktion igen! Jag hoppas kunna ta mig dit och tar i så fall med mig lite killis och en hel del växter. Kanske även några micromaskkulturer till fastaprisbordet.

Olle
#8 - 17 februari 2015 21:53
Ansjo o piajo vi ses på auktionen.
#9 - 18 februari 2015 02:00
Gott Eddie:)!
#10 - 18 februari 2015 02:37
Mu(sic) skrev:
Håller med dej :) Var bor du?

Jag bor i Skellefteå. Väääldigt långt till Malmö. Men har bott i din stad i 2 år :-).
#11 - 18 februari 2015 03:41
Live2Ride skrev:
Jag bor i Skellefteå. Väääldigt långt till Malmö. Men har bott i din stad i 2 år :-).

[emoji2]
#12 - 18 februari 2015 05:26
Ja det ser ut som om man får ta sig till Oxie för att shoppa lite.
#13 - 19 februari 2015 14:12
Det här ska bli riktigt kul! :) I skrivande stund 150 förhandsanmälda poster.
#14 - 21 februari 2015 09:39
Nu är det 245 förhandsanmälda poster.

För er som inte varit på auktion rekomenderar jag verkligen detta. Det är spännande att buda. Man kan göra fantastiska fynd om man har tur (och gärna vill ha något ingen annan vill ha). Det är minst lika spännande att sälja. Vissa poster kan budas upp ganska högt medan andra är mindre eftertraktade.

Det fasta bordet brukar erbjuda ett brett urval av enbart fynd.

Allt i allt brukar det vara en riktigt rolig heldagsaktivitet med något av julaftonskänsla för oss som gillar akvarium.

mvh

Olof
#15 - 23 februari 2015 09:57
Nu drygt 380 förhandsanmälda poster!

Om du tänker sälja - missa inte chansen att lägga till bilder till dina poster! Erfarenheten har visat att de som har bilder på det de vill sälja får bättre betalt på auktionen. Under auktionen kommer det gå att se bild på den aktuella utropsposten på projektor, och det utropslistan kommer att finnas online med bilder.
#16 - 24 februari 2015 10:13
Nu drygt 430 förhandsanmälda poster! På senaste auktionen slutade det på drygt 700 poster och frågan är om det inte blir mer på söndag. Sån tur är inte allt anmält till auktionen utan mycket till det fasta bordet.

http://www.malmoakvarieforening.se/a...ods-malmo.aspx

De som verkligen är ute efter att fynda tar en rejäl sovmorgon och kommer in lagom till slutet. Då har många redan gått hem och de som är kvar har slut på cash + sitter med proppfulla kylväskor/frigolitlådor och undrar hur de ska få plats med allt hemma.

Mvh

Olof
#17 - 24 februari 2015 12:31
Om någon vill samåka från min region så hojta till. Jag kör från Åhus o den som chippar in till bensin får följa med. Kommer att vara en hund med i bilen på hemvägen//Niklas
#18 - 25 februari 2015 16:01
Så roligt med så mycket fisk-poster :)

blir till att ta med sig stora plånkan :D
#19 - 26 februari 2015 20:40
Nu redan drygt 680 poster. Det ser ut som om rekordet från förra auktionen, med drygt 700 poster kommer att slås med råge.
#20 - 27 februari 2015 08:05
Tur många ligger på fastprisbordet:)...
#21 - 27 februari 2015 20:33
Nu drygt 743 förhandsanmälda poster vilket är rekord!

Det blir en fantastiskt bra tillställning! Väldigt mycket av allt kan man nog säga. För att nämna några saker:

Massivt utbud av Kilis

Stor sortering exklusiva räkor (och en del vanligare)

Mycket Malmawiciklider (som det normalt är sällsynt av på MAF auktioner)

Malar, både vanliga ancistrus och mer exklusiva arter

Mängder av vild- och odlingsformer på ungfödare

Hobbyodlade växter, oftast av arter som faktiskt funkar bra i akvarium!

Mycket begagnade akvarium, nya och begagnade pumpar och doppvärmare och annan utrustning.

På det fasta bordet:

Ytterligare massor av växter

Foder

Inredning

mm. mm.
#22 - 28 februari 2015 08:13
Det blir en lång dag:D!
#23 - 28 februari 2015 08:16
Ja, det blir det :)

hoppas få med mig en eller ett par påsar med :D
#24 - 28 februari 2015 14:36
Hur gör man om man vill stryka en anmäld post? Det får nog räcka med två påsar Limnophila och inte tre om de ska vara välfyllda. :)

Olle
#25 - 28 februari 2015 15:00
Nu hittade jag den funktionen! :)

Olle
#26 - 28 februari 2015 17:04
OBS! Viktig information inför auktionen
Inför auktionen i morgon söndag 1 mars har vi fått in rekordmånga förhandsanmälningar av gods till försäljning. Det kommer bli en fantastisk auktion!

Ny starttid!
För att vi ska ha en chans att avsluta auktionen i rimlig tid kommer vi att - i mån av möjlighet - börja auktionsutropen tidigare på dagen. Vi kommer allra tidigast börja med utrop kl 11:00. Utropen kommer senast börja kl 12:00.

Några råd inför auktionen:
Ta med kontanter!
Det går inte att handla med kort på auktionen. Ta också gärna med växel så går köpen smidigare.
Kom i tid!
Detta gäller särskilt om du har gods att sälja. Det blir köer och risk för förseningar om alla kommer med sitt gods strax före incheckningen stänger. Incheckningen av auktionsgods har öppet kl 09:00-11:00.
Packa levande gods väl!
Om det är större fiskar bör de packas en och en i påsar.
Märk upp ditt gods!
Godset ska märkas tydligt och vattenfast enligt instruktionerna på MAFs hemsida.
Skriv ut lista för incheckning!
I undantagsfall kan vi skriva ut en lista med ditt auktionsgods när du checkar in det, men det gör incheckningen långsammare.
Auktion eller fast pris?
Välj fast pris om du är osäker! Hjälp oss göra auktionen så spännande som möjligt genom att 'mindre spännande' gods säljs till fast pris.
#27 - 28 februari 2015 22:36
Sådär nu är posterna uppfångade, märkta och registrerade.
#28 - 1 mars 2015 17:47
Tack för en trevlig auktion idag.
#29 - 1 mars 2015 19:41
Hållermed, tack för en som vanligt väl utförd auktion. Kommer att skriva en del om dagen, så snart jag kommer till en dator:)!
#30 - 1 mars 2015 19:53
Tack för idag alla som kom!

Om du sålt gods på auktionen och INTE är MAF-medlem skall du ha fått ett mail av mig nyss. Om det inte kommit fram skicka ett PM till mig här.
#31 - 2 mars 2015 06:10
Trevlig och bra auktion!
Många poster men ni jobbade på bra så det gick undan :)

Annons