Atya gabonensis

#1 - 17 februari 2013 15:33
Hejsan!

Ska starta upp ett 63 liters akvarie nu och skulle jättegärna ha 2 eller flere atya gabonensis i men går det? Jag menar är det för litet akvarie? Jag hade dessa i mitt 375 och gillade dessa starkt!! Så är två passligt eller? Tänkte ha i kuhliål och zebrafiskar också...

Mvh Tommy
#2 - 21 februari 2013 12:56
Hejsan!

Okay,var och skulle beställa mina atya gabonensis men de var runt 40euro styck...huaaa. Så snålheten tog mig. Köpte zebrafisk och körsbärsräkor till mitt 63 liters akvarie.Allt frid o fröjd.Men nu satt jag och läste vad zebrafisken äter...ryggradslösa skaldjur....hmmmm kommer mina räkor att sluta som mat eller? Om dom klarar sig så kommer räklingarna att sluta som snacks?

Mvh Tommy
#3 - 21 februari 2013 19:27
Okay!

Har nu lärt mig att läsa alla gamla trådar...så zebrafiskarna ska bort. Eller finns det någon som haft zebrafiskar och räkor som klarat sig/fått föryngring?? Zebrafiskarna är ju överaktiva...

MVH Tommy
#4 - 23 februari 2013 16:27
Hejsan!

Zebrafiskarna borta!!(gav dom till min kompis). Så nu är det 14st räkor som lever livet i 63 liters akvariet. Men nu vill jag hemskt gärna veta vad sak jag ge dem nu för mat när inga fiskar är där? Och vilka löv vill de ha? Björklöv?Mängd?

Tacksam för svar.....

Mvh Tommy
#5 - 23 februari 2013 21:28
Finns räkpellets att köpa, annars äter de ju "vanlig" fiskmat, algtabletter etc med. En del grönsaker funkar med, tex zucchini. Björklöv ska funka men håller inte så länge, verkar som om ek och bok är de populäraste och de som håller bäst.
Har själv amano, som äter allt, och nyligen skaffat en liten hög white pearl räkor som verkar något mer kräsna, men de går tillsammans med fiskar så får lite blandade rester. Finns fler typer här som har mer erfarenhet så får hoppas de ser tråden med :)

Annons