Hej! Jag ska hämta hem mitt akvarium ( begagnat) snart och undrar HUR? Är en total nybörjare och har lusläst artiklarna - där står ju bland annat hur viktigt det är att man får akvariet i lod när man placerar det hemma, i och för sig är det väl stor skillnad när allt vatten kommer i sen men ändå..helt okänsliga att transportera kan de väl ändå inte vara! Vad tänka på? :confused:
bara det ligger platt och inte belastas för mycket på ett ställe spelar det ingen roll om det står i lod när du transporterar det...men sedan när du kommer hem och fyller vatten är det desto viktigare. Hur stort är karet?
Oj.. Det vet jag inte ens.. (nu får jag skämmas) Det ser inte så stort ut..en vild gissning 100x40x50cm??? (ska överta det av en släkting - var det något jag skulle köpt skulle jag nog haft lite bättre koll.. ) Men då verkar det inte vara så komplicerat som jag trodde då - bara att ställa med en filt runt i bagaget kanske. Ja - det ska nog nog lösa sig..
So far so good - återkommer säkerligen med 100 frågor till sen när jag väl har det hemma! Tackar för snabbt svar!
ett akvarium som du själv kan bära anser jag litet , det specifika karet ovan, skulle jag tom, kunna slänga in på tvären i min opel corsa så då é det litet.