Att tänka på vid transport?

#1 - 26 oktober 2005 13:36
Hej! Jag ska hämta hem mitt akvarium ( begagnat) snart och undrar HUR? Är en total nybörjare och har lusläst artiklarna - där står ju bland annat hur viktigt det är att man får akvariet i lod när man placerar det hemma, i och för sig är det väl stor skillnad när allt vatten kommer i sen men ändå..helt okänsliga att transportera kan de väl ändå inte vara! Vad tänka på? :confused:
#2 - 26 oktober 2005 14:07
bara det ligger platt och inte belastas för mycket på ett ställe spelar det ingen roll om det står i lod när du transporterar det...men sedan när du kommer hem och fyller vatten är det desto viktigare. Hur stort är karet?
#3 - 26 oktober 2005 14:20
Oj.. Det vet jag inte ens.. (nu får jag skämmas) Det ser inte så stort ut..en vild gissning 100x40x50cm??? (ska överta det av en släkting - var det något jag skulle köpt skulle jag nog haft lite bättre koll.. ) Men då verkar det inte vara så komplicerat som jag trodde då - bara att ställa med en filt runt i bagaget kanske. Ja - det ska nog nog lösa sig..

So far so good - återkommer säkerligen med 100 frågor till sen när jag väl har det hemma! Tackar för snabbt svar!
#4 - 26 oktober 2005 14:39
Inte så stort? Om det är de där måtten är det ett 200-liters, vilket inte är så litet.
#5 - 26 oktober 2005 14:41
ca 200 liter då...
#6 - 26 oktober 2005 19:03
Äh, killen är väl proffs, såna anser ju allt under 500 som litet! :D
#7 - 27 oktober 2005 03:22
ett akvarium som du själv kan bära anser jag litet , det specifika karet ovan, skulle jag tom, kunna slänga in på tvären i min opel corsa så då é det litet.

Annons