Jag åkte i godan ro för knappt en timme sedan till min lokala zoobutik för att köpa lite fryst foder, gick som vanligt en liten runda och hamnar framför ett akvarium med 6 stycken totalt utmärglade discusar, dom var totalt nästan kolsvarta och så magra så jag förstår inte att dom ens lever...
Som vanligt kan jag inte hålla käften utan gick på affärsinnehavaren direkt och frågade vad som var i görningen för detta var inte likt dom som har sån fin skötsel på sina fiskar annars!...
Då berättade han att han fått in dom av en kille som ville bli av med dom..
Dom hade gått i ett 75 liters akvarium och levt enbart på flingfoder...
Han frågade mig om jag ville ha dom, och försöka få dem att överleva, så nu ligger dom där uppe i mitt 200 liters i plastpåsar och jag pytsar i en kopp med vatten var 20e minut, höjjt vattnet till 32 grader...mer kan jag inte göra..
Dessutom ringde jag till min stackars karl från affären och skrek att han måste fort göra ett vattenbyte så det är så bra vatten i som möjligt,hällde dessutom i lite aquatan..finns det något mer jag kan göra?? Jag blir så arg när folk inte tar reda på mer fakta om djuren dom skaffar...jag är själv nybörjare vad det gäller t ex discus men skulle aldrig skaffa dem om jag inte vet åtminstone baserna i skötseln...skall ta foton någon dag så ni får se de stackars liken...skall göra allt jag kan, men vill gärna ha råd och tips hur jag kan göra det bättre för dom
mvh
åhsa