<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>Jag undrade bara hur lång tid det skulle ta, med alla rätta förutsättningar, att få yngel i mitt ak vilket var väldigt snällt frågat!!
Svaret från Kjell blev:
>Har du någon mer omöjlig fråga på lager.<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>
För att se tråden i sin helhet, kolla http://www.zoopet.com/akvarium/forum/topic.asp?TOPIC_ID=3020
Innan delen som du citerade har Kjell skrivit "Beroende på hur stora fiskarna är och vilka arter man har etc. så mellan 1 dag och aldrig" vilket jag anser vara ett ganska lämpligt svar på en så pass luddigt specificerad fråga. Om du hade tänkt efter lite så hade det varit lämpligt att du följt upp det svaret med att berätta hur stora dina fiskar är och vilka arter du har, eftersom jag Kjells svar är vinklat så att det kan uppfattas som en önskan om mer information gällande dessa två punkter, för att kunna ge ett bättre svar.
Jag har nu själv försökt att ge ett mer utförligt svar på frågan än vad Kjell gav, utifrån de förutsättningar som fanns i frågan, men förmodligen lyckades jag inte så bra, bedöm resultatet själv. Jag hade svårt att tolka vad du egentligen ville veta och valde att inte gå längre än till din profil (där det står att du har malawiciklider) och din hemsida (där jag inte hittade något om dina fiskar) för att försöka ta reda på vad för några ciklider du har. Hade frågan t.ex. legat under Afrikanska ciklider och du definierat vilka arter du har vuxna fiskar av båda kön av, samt om det gällde lek, nykläckta yngel eller frisimmande yngel skulle förmodligen fler malawiintresserade personer ha funnit frågan och du kunde fått fler och bättre svar för hur lång tid det skulle kunna ta i ditt akvarium.
~~~ Max Photo ~~~