Att lämna ett saltvattensakvarium

#1 - 29 januari 2006 01:17
Jag har funderingar på att införskaffa mig ett saltvattensakvarium. Efter mycket informationssökande på internet har jag bl.a fastnat på att det är inte gratis och att det behöver tillsyn varje dag.

Hur gör ni med era akvarium med saltvatten, om ni t.ex. inte är hemma på två dagar. Det behöver ju fyllas på vatten m.m.

Måste man "sluta leva" för att man skaffar sig ett snyggt saltvattensakvarium? ;)
#2 - 29 januari 2006 02:37
om du har täckglas så är inte dunstningen så stor så att det blir nån kris på två dagar, men om du känner dig orolig kan du köpa en automatisk vattenpåfyllare.
Vet inte om mitt saltkar kan klassa som snyggt, det få ni avgöra men jag har inte behövt viga mitt liv till det.
#3 - 31 januari 2006 12:07
[quote=dankarin]Jag har funderingar på att införskaffa mig ett saltvattensakvarium. Efter mycket informationssökande på internet har jag bl.a fastnat på att det är inte gratis och att det behöver tillsyn varje dag.

Hur gör ni med era akvarium med saltvatten, om ni t.ex. inte är hemma på två dagar. Det behöver ju fyllas på vatten m.m.

Måste man "sluta leva" för att man skaffar sig ett snyggt saltvattensakvarium? ;)[/quote]

Börja med att skaffa en autopåfyllning så klarar du dig nån vecka.. Sedan är det bra om du kan ha en vakt som kollar posten och donar lite med karet. :)

Skickar med en länk till en autopåfyllning..

http://www.akvarielagunen.se/web/shop/shop.php?cmd=get&itemid=3256

Annons