Att få isär en pump

#1 - 21 januari 2008 18:34
Hej, jag har en fråga, nu får jag skämmas som man, men alla kan inta vara Martin Timell.. men jag har köpt ett Juwel Rekord 80 akvarium, och på bilder och på personalen i affären så skulle du va löjligt enkelt att göra rent runt impellern.. ser ut att bara dra.. så ska det vara löst.. men icke

men kära vänner, jag är måttligt intelligente och med en tumme mitt i handen... jag har dragit, ryckt, pressat, läst, ryckt, dragit, böjt, läst... men snart har jag sönder den känns det som.. hur F'N får jag i sär pumphuset?

Hälsningar
Ej kärn fysiker men klarar mig genom livet ändå...
#2 - 21 januari 2008 18:39
Jag brukar ta en pinsett för att få ut impellern, sen tar jag topps och geggar runt =)
#3 - 21 januari 2008 21:28
Pumphuset är för jävligt svårt att få isär och varje gång jag måste göra det vill jag ta ett snack med den som tillverkade den här grejen... Det finns ju ingenstans att ta tag å draaaa ju!! :(:(:(:mad:
Guest
#4 - 21 januari 2008 21:33
saltbiff skrev:
Pumphuset är för jävligt svårt att få isär och varje gång jag måste göra det vill jag ta ett snack med den som tillverkade den här grejen... Det finns ju ingenstans att ta tag å draaaa ju!! :(:(:(:mad:

Ha ha ha...Jo lite trögt är det ju allt, men med lite teknik går det bra!

Jag lyfter bara lite lätt utåt, med handkraft, i varje sida, vickandes. Sen släpper pumphuset.
Kan ju erkänna att jag med svor lite i början, innan jag fick in knicket!

Annons