Att anväNda annonsfunktionen

#1 - 29 september 2008 19:23
Hur använder man den? Jag kan inte hitta någon knapp eller länk.

Är jag helt ute och cyklar?

J
#2 - 29 september 2008 19:25
kan vara för att man måste vara guld medlem för att få annonsera...
#3 - 29 september 2008 19:26
Är som smegga säger, gjorde precis som du johag86. =)
#4 - 29 september 2008 19:31
så bara guldmedlemmar kan annonsera? Det verkar som om någon mer än fiskfantast än internetambassadör...
Kjell Fohrman
Administrator
#5 - 29 september 2008 19:32
Överst på annonssidan så står det angivet "Enbart GOLD-medlemmar kan lägga in annonser"
#6 - 29 september 2008 19:41
det har du rätt i!
#7 - 29 september 2008 19:42
menade mest att säljfunktionen försvinner och sidan blir mindre attraktiv efter som en del av de två delarna Info-forum/Köp-sälj försvinner för de allra flesta.
Kjell Fohrman
Administrator
#8 - 29 september 2008 19:49
johag86 skrev:
menade mest att säljfunktionen försvinner och sidan blir mindre attraktiv efter som en del av de två delarna Info-forum/Köp-sälj försvinner för de allra flesta.

Problemet med sidan är inte att den är tillräckligt attraktiv - vi har redan fullt tillräckligt med icke betalande besökare.
Problemet med Zoopet är att den kostar för mycket att driva i pengar och framförallt i arbetsinsats.

Däremot har du rätt i att det vore bra om det infördes fler betalande annonser - men dessvärre så finns det ännu inget vettigt system för att få in småbetalningar på samma sätt som t.ex. på blocket
#9 - 30 september 2008 06:37
Om det finns "för många" icke betalande besökare så skulle man lätt hitta sponsorer.
#10 - 30 september 2008 06:42
johag86 skrev:
Om det finns "för många" icke betalande besökare så skulle man lätt hitta sponsorer.

Det är bara för dig att börja ragga sponsorer om det nu är så lätt, skulle tro att Kjell vore mer än tacksam för all hjälp han kan få.
#11 - 30 september 2008 06:43
eftersom det inte ligger i min vinning så nej. Men jag vet människor som hittat spons till mindre sidor. Om vi ahr många besökare så är det egentligen bara att kolla igenom olika sponsorer och skicka siffrorna dit så att de får ta en titt. Särskilt då akvarierelaterade, men annars standardsidorna, tandblekning, schampoo, matchmakingsidor...
#12 - 30 september 2008 06:47
Tror säkert att Kjell och Christian har kontaktat flera akvariebutiker o.dyl. Dina andra förslag tror jag inte passar in på denna sidan. Om du nu inte är nöjd med att vi Goldmedlemmar har vissa förmåner så är det bara att söka sig någon annan stans.
#13 - 30 september 2008 06:53
aha, så det var det detta handlade om. En avsnäsning att om jag inte är nöjd med fördelarna osv...? En gratis köpsäljfunktion hade skapat ett större intresse att komma in hit och titta på mångfalden av akvarieannonser, och det hade gjort att besökarna hade ökat. Om man inte vill ha en "banner" med reklam på sidan, där man gör reklam för vad som helst som inte är oetiskt, så har du absolut rätt. Men det ena sänker det andra. Fler klick=mer pengar från sponsorer.

Öppna det mesta, skaffa vanliga annonsbannrar och väx.

allt går att få tag på gratis ändå. Det finns så mycket mer pengar och anledning till en sån lösning.
#14 - 30 september 2008 06:56
Det fanns en gratis köp- och säljfunktion på Zoopet tidigare men eftersom "vi" inte kunde sköta oss blev den bortplockad. Admin fick alldeles för stora problem med att hålla ordning på den.
#15 - 30 september 2008 06:57
Problemet med sidan är inte att den är tillräckligt attraktiv - vi har redan fullt tillräckligt med icke betalande besökare.

Problemet med Zoopet är att den kostar för mycket att driva i pengar och framförallt i arbetsinsats.
-gör arbetet värt mödan med annonser, de finns på nästan varje sida nuförtiden...

Däremot har du rätt i att det vore bra om det infördes fler betalande annonser - men dessvärre så finns det ännu inget vettigt system för att få in småbetalningar på samma sätt som t.ex. på blocket
Öppna det helt, och skaffa annonsörer mha antalet som besöker sidan varje dag...
#16 - 30 september 2008 07:00
Guy Palm skrev:
Det fanns en gratis köp- och säljfunktion på Zoopet tidigare men eftersom "vi" inte kunde sköta oss blev den bortplockad. Admin fick alldeles för stora problem med att hålla ordning på den.

Ah, OK, så arbetstimmarna blev för mycket mot vad man fick igen? Frågan är om man vill ta steget att tjäna pengar på det, i alla fall gå runt, eller om man vill hålla ihop det och bara använda viktigaste delarna, forumfunktionen och artbeskrivningarna. Det verkar som om det redan nu tar mycket tid. Jaja, vi har avslutat denna diskussionen tror jag.
#17 - 30 september 2008 07:02
Kan ju tillägga att det är en välfungerande sida med mycket kunskap på forumet!
Kjell Fohrman
Administrator
#18 - 30 september 2008 08:15
johag86 skrev:

Som sagt - detta var tanken när Zoopet startades och vi la ner åtskilliga 10.000 i marknadsföring. Tyvärr floppade det helt och intresset visade sig vara mycket lågt bland de presumtiva annonsörerna.
Det är väl helt enkelt som så att akvaristiken är en alldeles för liten branch för detta - vi skulle startat med något helt annat istället som en sida om hundar eller katter eftersom det är mycker mer pengar där.

Men det är mycket möjligt att vi är usla på att ragga bannerannonsörer och du verkar ju vara insatt i detta så vi vore väldigt tacksamma om du raggade upp några.
#19 - 30 september 2008 08:26
Som sagt - detta var tanken när Zoopet startades och vi la ner åtskilliga 10.000 i marknadsföring. Tyvärr floppade det helt och intresset visade sig vara mycket lågt bland de presumtiva annonsörerna.

Det är väl helt enkelt som så att akvaristiken är en alldeles för liten branch för detta - vi skulle startat med något helt annat istället som en sida om hundar eller katter eftersom det är mycker mer pengar där.

Men det är mycket möjligt att vi är usla på att ragga bannerannonsörer och du verkar ju vara insatt i detta så vi vore väldigt tacksamma om du raggade upp några.

ger mig katten på att zoopet kan bjuda på ett/två/tre års guldismedlemskap om man raggar upp några annonsörer......:D
Bilagor:
Kjell Fohrman
Administrator
#20 - 30 september 2008 08:28
Kensa skrev:
ger mig katten på att zoopet kan bjuda på ett/två/tre års guldismedlemskap om man raggar upp några annonsörer......:D

Det är väl inte helt omöjligt om det handlar om bannerannonsörer för ett år;)
#21 - 30 september 2008 11:05

Just så. De presumtiva annonsörerna? Jag tänker inte ta diskussionen igen, jag tror fortfarande att antal besök/dag och vanliga annonser på vanliga produkter för vanliga människor är rätt väg efter att akvariebranschen inte vist intresse.

För övrigt, man kan aldrig ragga annonsörer när en sida startas. Företag vill se ett resultat innan de satsar. Att när zoopet startades gå ut och säga "jag skall göra en hemsida med artbeskrivningar och forum om akvarier" och fråga efter pengar är inte alls lika slagkraftigt som "vi har så här många besökare om dagen, och vi kommer bli fler"

Som sagt. Jag ser ingen vinning i det, och jag har aldrig påstått att jag är insatt (även om jag kanske är det), utan att jag har vänner som fixat spons. Jag tycker i allmänhet att svaren varit näsvisa och att man snarare försvarar sig än diskuterar ämnet.
Kjell Fohrman
Administrator
#22 - 30 september 2008 12:28
johag86 skrev:
För övrigt, man kan aldrig ragga annonsörer när en sida startas. Företag vill se ett resultat innan de satsar.

Som sagt. Jag ser ingen vinning i det, och jag har aldrig påstått att jag är insatt (även om jag kanske är det), utan att jag har vänner som fixat spons. Jag tycker i allmänhet att svaren varit näsvisa och att man snarare försvarar sig än diskuterar ämnet.

Nåväl nu var det en en tämligen färdig produkt som vi visade upp strax efter starten och dessutom har vi vi även återkommit senare mjed nya kampanjer.

Nu vet jag inte på vilket sätt jag varit näsvis (det är ju jag och Christian som ansvarar på sidan) utan jag har försökt svara tämligen koncist.

Att en del kanske svarar lite näsvist beror sannolikt på att din fråga har ställts massvis med gånger i forumet och de som "kritiserat" har alltid sagt - varför fixar ni inte bannerannonsörer istället. Även om dessa har tyckt det var så lätt så har inte en enda av dom på något sätt gjort något konkret åt situtaionen. Därför kan det kännas som ett ständigt återkommande gnäll av personer som bara kräver och inte vill bidra själva.

Att driva Zoopet är ett drygt halvtidsjobb och kostar en hel del pengar. Ingen vore gladare än jag om arbets-och den ekonomiska situationen kunde lösas genom att det hela finansierades av bannerannonsörer.
#23 - 30 september 2008 13:20
syftade på att någon sade till mig att söka mig någon annanstans om det inte passade.

ska kolla på det

Annons