Hur använder man den? Jag kan inte hitta någon knapp eller länk.
Är jag helt ute och cyklar?
J
johag86 skrev:menade mest att säljfunktionen försvinner och sidan blir mindre attraktiv efter som en del av de två delarna Info-forum/Köp-sälj försvinner för de allra flesta.
-gör arbetet värt mödan med annonser, de finns på nästan varje sida nuförtiden...Kjell Fohrman skrev:Problemet med sidan är inte att den är tillräckligt attraktiv - vi har redan fullt tillräckligt med icke betalande besökare.
Problemet med Zoopet är att den kostar för mycket att driva i pengar och framförallt i arbetsinsats.
Öppna det helt, och skaffa annonsörer mha antalet som besöker sidan varje dag...Kjell Fohrman skrev:Däremot har du rätt i att det vore bra om det infördes fler betalande annonser - men dessvärre så finns det ännu inget vettigt system för att få in småbetalningar på samma sätt som t.ex. på blocket
Guy Palm skrev:Det fanns en gratis köp- och säljfunktion på Zoopet tidigare men eftersom "vi" inte kunde sköta oss blev den bortplockad. Admin fick alldeles för stora problem med att hålla ordning på den.
johag86 skrev:Om det finns "för många" icke betalande besökare så skulle man lätt hitta sponsorer.
Kjell Fohrman skrev:Som sagt - detta var tanken när Zoopet startades och vi la ner åtskilliga 10.000 i marknadsföring. Tyvärr floppade det helt och intresset visade sig vara mycket lågt bland de presumtiva annonsörerna.
Det är väl helt enkelt som så att akvaristiken är en alldeles för liten branch för detta - vi skulle startat med något helt annat istället som en sida om hundar eller katter eftersom det är mycker mer pengar där.
Men det är mycket möjligt att vi är usla på att ragga bannerannonsörer och du verkar ju vara insatt i detta så vi vore väldigt tacksamma om du raggade upp några.
Kensa skrev:ger mig katten på att zoopet kan bjuda på ett/två/tre års guldismedlemskap om man raggar upp några annonsörer......:D
Kjell Fohrman skrev:Som sagt - detta var tanken när Zoopet startades och vi la ner åtskilliga 10.000 i marknadsföring. Tyvärr floppade det helt och intresset visade sig vara mycket lågt bland de presumtiva annonsörerna.
Kjell Fohrman skrev:Men det är mycket möjligt att vi är usla på att ragga bannerannonsörer och du verkar ju vara insatt i detta så vi vore väldigt tacksamma om du raggade upp några.
johag86 skrev:För övrigt, man kan aldrig ragga annonsörer när en sida startas. Företag vill se ett resultat innan de satsar.
Som sagt. Jag ser ingen vinning i det, och jag har aldrig påstått att jag är insatt (även om jag kanske är det), utan att jag har vänner som fixat spons. Jag tycker i allmänhet att svaren varit näsvisa och att man snarare försvarar sig än diskuterar ämnet.