när man läser detta så är första ingivelsen:
IN MED DÖDSSTRAFFET !!
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5689712.ab
Sedan sansar man sig och tycker det borde räcka med 20-25 år
i isoleringscell med tvångsjacka.....
.
Radioaktiva Räkor skrev:Vi skulle verkligen behöva en djurpolis à la engelsk/amerikanskt modell.
//C
Radioaktiva Räkor skrev:Vi skulle verkligen behöva en djurpolis à la engelsk/amerikanskt modell.
//C
Hisingislandman skrev:Licens system med krav på en viss kunskapsnivå osv..
Kjell Fohrman skrev:Nja det skulle nog döda hela husdjusrhobbyn - hur många skulle gå en utbildning för att få ha ett akvarium.
Och att man går en kurs är nog inte heller någon garanti för att de inte blir djurplågare.
Kensa skrev:när man läser detta så är första ingivelsen:
IN MED DÖDSSTRAFFET !!
Sedan sansar man sig och tycker det borde räcka med 20-25 år
i isoleringscell med tvångsjacka.....
.
Narii skrev:Ja, om jag vetat vilka som snodde delar från min moppe hade jag avrättat dom på en gång.
Nubi skrev:ÄR "guldfiskskålar" (de runda skålar) förbjudna eller ej??
Tycker att alla djuraffärer borde oxå ha en form av inspektion! För ibland blir man förvånad hur deras djurhållning är.
GöranE skrev:Jag tycker absolut inte vi skall ha fler polismyndigheter.. Se till att dom myndigheter som finns gör sitt jobb istället. Sedan tycker jag generellt att alla former av dödstraff är under all värdighet i ett modernt och humanistiskt land som Sverige.
GöranE skrev:Jag tycker absolut inte vi skall ha fler polismyndigheter.. Se till att dom myndigheter som finns gör sitt jobb istället. Sedan tycker jag generellt att alla former av dödstraff är under all värdighet i ett modernt och humanistiskt land som Sverige.
Kensa skrev:när man läser detta så är första ingivelsen:
IN MED DÖDSSTRAFFET !!
[COLOR=red]Sedan sansar man sig och tycker det borde räcka med 20-25 år [/COLOR]
[COLOR=red]i isoleringscell med tvångsjacka.....[/COLOR]
.
Kensa skrev:vill bara påpeka att i mitt första inlägg, dvs skapandet av tråden,
så klargör jag att jag egentligen inte vill införa dödsstraff för den
här sortens beteende, utan vid närmare eftertanke så anger jag klart
att jag tycker det räcker med väldigt lång tid bakom lås och bom.
.
Kjell Fohrman skrev:Kanske inte fler myndighetspersoner utan snarare istället i än grad högre kunnande (läs utbildning) hos den kontrollerande myndigheten.
Håller i övrigt helt med.
LN skrev:Nu tror inte ja att skarpare lagar hjälper på psykiskt sjuka personer.
Skulle polisen få mer resurser så skulle dom lägga det på outredda våldsbrott människor emellan. Jag tror att djurmisshandel kommer att vara lågprioriterat lång lång tid frammåt.
Det enda som skulle kunna göra någon som helst skillnad vore att bli aktiv i någon djurrättsorganisation o därigenom öka lobbyverksamheten mot våra politiker.
Men me den psykvårdpolitik vi har i Sverige så kommer djurplågare att gå relativt fria.