återförsäljare av "aquadeco.com"??

#1 - 26 januari 2006 21:33
Har letat om någon här i sverige, grossist eller affär, tar hem www.aquadeco.com :s stenar & inredning utan att hitta.

har frågat på min lokala affär om han kunde ta hem men han har inte hittat någon grossist som säljer det än..

Någon som vet nån grossist eller affär i sverige som tar hem deras grejjer?
(dom har sjukt snygga stenar:)).

MVH Linus!
Kjell Fohrman
Administrator
#2 - 26 januari 2006 21:49
Grossisten Simontorp www.simontorp.se tar in från dom
#3 - 26 januari 2006 21:52
Tack så mkt! nu blir det akvarieaffären nästa :):)
oh nu vart jag sugen på det nya karet igen:D
#4 - 26 januari 2006 21:56
En sak till bara, är det dom som kallas "Meyer" på simontorps hemsida?

Edit: hittade! så var det:)

MEN nu har jag ännu ett problem, på aquadeco.com finns det en bild på knivsten, och på simontorp också, dom är ganska olika varann och nu undrar jag om nån vet vilken som stämmer bäst? är den lite kantigare eller "mjuka" former? och är den gråaktig eller mer mörk/svart-aktig?.

MVH Linus
Kjell Fohrman
Administrator
#5 - 26 januari 2006 22:00
Du bör dock vara medveten om att mycket inte plockas in pga att det är väldigt dyrt och har en liten marknad i Sverige.

Det innebär att Simontorp för att kunna köpa av dom måste köpa in en pall av en sort och att de knappast är intresserad av att köpa en pall av en viss sorts sten för kanske 100.000 om det bara är du som är intresserad av några kilo.
Kolla därför först på Simomtorps hemsida vilka av deras produkter som de tar in
#6 - 26 januari 2006 22:07
[quote=Kjell Fohrman]Du bör dock vara medveten om att mycket inte plockas in pga att det är väldigt dyrt och har en liten marknad i Sverige.

Det innebär att Simontorp för att kunna köpa av dom måste köpa in en pall av en sort och att de knappast är intresserad av att köpa en pall av en viss sorts sten för kanske 100.000 om det bara är du som är intresserad av några kilo.
Kolla därför först på Simomtorps hemsida vilka av deras produkter som de tar in[/quote]

Jo förstår det, men man kanske kan vänta tills dom har fått nog med förfrågningar och vågar satsa på att ta hem ett större lager av just den återförsäljaren. Visste att det skulle bli svårt/dyrt att få dom men dom har såå snygga stenar=D
#7 - 31 januari 2006 09:51
Kan tipsa om att Dag (Ampblog) har fått hem stenar från just där du vill ha ifrån.
Kolla detta inlägget i hans blog, http://amprc.blogspot.com/2006/01/frkyld.html
Kjell Fohrman
Administrator
#8 - 31 januari 2006 10:00
Jo förstår det, men man kanske kan vänta tills dom har fått nog med förfrågningar och vågar satsa på att ta hem ett större lager av just den återförsäljaren

Dom tar redan regelbundet hem stora sändningar från dom - vad det handlar om är bara att de inte kan ta in alla sorter, men det är ju bara att kolla på Simontorps hemsida vilka stenar de tar in från dom och om "dina" är med.
#9 - 2 februari 2006 13:13
jo du har helt rätt.
Det konstiga är att simontorp tar tydligen inte hem "min" sten även fast den står på deras lista, utan dom tar bara hem vissa stensorter, och det var väl dom "vanligaste" stenarna dom kunde få hem, såsom pagodasten m.m
Kjell Fohrman
Administrator
#10 - 2 februari 2006 13:37
Det konstiga är att simontorp tar tydligen inte hem "min" sten även fast den står på deras lista

Som jag skrev ovan så är det inte konstigt alls - snarare vore det konstigt om de tog in allt.
Men det klart hostar du upp 100.000 eller nåt sånt och beställer en hel pall av "din sort" så är jag säker på att de också tar in den;)
#11 - 2 februari 2006 14:19
hehe så rik är jag inte:)

men det jag undrar är, varför har simontorp skrivit upp den stenen på artiklar om dom ändå inte tänkt ta hem den? JAG tycker det är onödigt iallafall..

Edit: dom har ju inte skrivit upp alla stenar meyer säljer.
Kjell Fohrman
Administrator
#12 - 2 februari 2006 14:35
[quote=Bulaan]hehe så rik är jag inte:)

men det jag undrar är, varför har simontorp skrivit upp den stenen på artiklar om dom ändå inte tänkt ta hem den? JAG tycker det är onödigt iallafall..

Edit: dom har ju inte skrivit upp alla stenar meyer säljer.[/quote]
OK - då läste jag ditt förra inlägg dåligt eftersom jag trodde att den stenen inte fanns med på Simontorps hemsida. Om så är faller så tycker jag att du skall maila Simontorp och fråga dom. Eller det kanske du redan har gjort - eftersom du säger att de har den på listan men inte tar in den?
#13 - 2 februari 2006 14:41
Jo så här var det:

för en vecka sedan frågade jag min lokala akvarieaffär om han kunde ta hem stenen åt mig (genom simontorp). Han sa att en kille från simontorp skulle komma om några dagar och att jag skulle komma in på onsdag(igår).

När jag kom dit så sade han att simontorp inte tog hem alla stenar meyer sålde och visade vilka simontorp tog hem..

Jag tyckte då det var konstigt att den stenen jag ville ha, (som dom inte tog hem) stod med bland produktlistan på internet,men jag har inte frågat simontorp direkt.
Kjell Fohrman
Administrator
#14 - 2 februari 2006 15:11
TYcker som sagt du skall maila dom och fråga - det kan ju t.ex. vara så att Meyer inte längre säljer den stenen av någon anledning. Av erfarenhet vet man att det ibland kan gå väldigt lång tid mellan uppdateringar av hemsidor.
#15 - 2 februari 2006 15:20
Jepp har skickat iväg en fråga nu! Så nu väntar jag bara på svar.

MVH Linus
#16 - 6 februari 2006 16:23
Nu har jag fått svar på mailet. Dom sålde knivsten!!
Så då måste någon av deras anställda ha svamlat när dom pratade med min återförsäljare.
jaja, jag är bara glad för att dom sålde stenen tillslut!:)

Annons