Äter /gnager sönder växter?

#1 - 17 januari 2008 18:52
Brukar kampfiskar ge sig på växter?
Jag köpte nya växter, och dessa är av en annan sort än de jag haft tidigare.
Eller skall jag snarare misstänka ancistrusen?
:(:confused::(

Bild finns på bloggen...
#2 - 17 januari 2008 19:50
Snorkis skrev:
Brukar kampfiskar ge sig på växter?

Jag köpte nya växter, och dessa är av en annan sort än de jag haft tidigare.

Eller skall jag snarare misstänka ancistrusen?

:(:confused::(

Bild finns på bloggen...

Låter skumt. Mina kampfiskar har aldrig ätit upp några växter. Min mans ancistrusar har inte heller ätit upp några växter.
MVH Anna!!
#3 - 17 januari 2008 20:23
Du har inte snäckor i akvariet?
#4 - 17 januari 2008 21:02
Inte vad jag vet.

Jag har inte köpt några snäckor, men kanske kan det ha kommit med växterna, skall kika noga om jag ser något.
#5 - 17 januari 2008 22:18
Jag satte mig vid karet och försökte hitta snäckor, såg inga.

Jag har timer så lyset släcktes och jag fortsatte kika. Kampfiskarna hängde vid frontglaset som de brukar göra när någon är vid akvariet så jag släckte lyset i rummet.

Ja då såg jag efter en stund vem banditen är...

Det är kampfiskhanen Mimmi! Han biter och river, och spottar ut.

Jag tycker detta är skumt, endast de två nya växterna är drabbbade , javaormbunken har han inte rört. Och inte vattenpesten eller vallisnerian (javaormbunken har oxå varit med från början) jag hade då han flyttade in för ett halvår sedan. vattenpesten och vallisnerian slängde jag då jag köpte dessa nya.

Varför ger han sig på dessa växter? Har ni någon teori?

Jag vill ju ha fina växter. Vad skall jag göra? Köpa vattenpest och vallisneria igen?
#6 - 19 januari 2008 16:06
Kollade idag på växterna och det är inte mera söndergnagt och hål så han har inte rört växterna mera. Hoppas det håller sig så. Så det finns hopp om fina växter. Glad jag blir.

Han kanske gav dem en välkomsts veta hut, det är jag som bestämmer här välkommande hah hah... ;)

Annons