Asienbiotop-bilder + inredning

#1 - 12 maj 2007 09:48
Hej! Är precis påväg att köpa ett 230 liters som jag har tänk inreda med lite asieninspiration.

Tips på bilder på snygga asien-biotoper mottages tacksamt :-)

Fiskar som jag vill ha är silverhaj, praktbarb, nätbarb och siamesisk algätare.
Är lite osäker på antal fiskar, men vad tror ni om 4 silverhajar, 4 praktbarber, 5 nätbarber, 2-3 algätare? Eventuellt skulle jag vilja ha någon bottenlevande malvariant också. Förslag på vilken? Får jag plats med det? är väldigt förtjust i botior :-)

Tips på vad man kan ha för växter vill jag gärna också ha. Lite javamossa, ngn hög och någon låg?

jag har tänk ha några rötter och lite bambu. Visst kan man väl köpa "riktig" bambu i zooaffären? gillar inte plast...

Grus måste man ju också ha. efter att ha läst lite här på forumet förstår jag att råda sand (0,8-2 mm) verkar bra??
#2 - 15 maj 2007 13:03
Jag har tyvärr ingen erfarenhet av sånt men jag det ska väl inte vara för färgglatt :)
#3 - 15 maj 2007 13:10
Kolla in Pauls kar, har sett dessa IRL och de är skitsnygga: http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=319844
#4 - 15 maj 2007 13:22
Siluett skrev:
Hej! Är precis påväg att köpa ett 230 liters som jag har tänk inreda med lite asieninspiration.

Tips på bilder på snygga asien-biotoper mottages tacksamt :-)

Fiskar som jag vill ha är silverhaj, praktbarb, nätbarb och siamesisk algätare.

Är lite osäker på antal fiskar, men vad tror ni om 4 silverhajar, 4 praktbarber, 5 nätbarber, 2-3 algätare? Eventuellt skulle jag vilja ha någon bottenlevande malvariant också. Förslag på vilken? Får jag plats med det? är väldigt förtjust i botior :-)

Tips på vad man kan ha för växter vill jag gärna också ha. Lite javamossa, ngn hög och någon låg?

jag har tänk ha några rötter och lite bambu. Visst kan man väl köpa "riktig" bambu i zooaffären? gillar inte plast...

Grus måste man ju också ha. efter att ha läst lite här på forumet förstår jag att råda sand (0,8-2 mm) verkar bra??

Jag menar att akvariet ær alldeles før litet før silvehajar du kanke kan ha några guramis istællet...

Hær kommer mitt førslag ang, inredning: Mørkt grus och en bambuskog. En massa røtter med javamossa på och olika cryptocoryner (dom ska gærna stå ett stælle med lite ljus). Sen kan du ha vallisneria spiralis, Hygrophila difformis och Microsorum pteropus.

Annons