Beror på hur stort ditt akvarium är.
Praktbotia är väldigt populär och rolig fisk men den kräver mycekt utrymme.
De finns många roliga arter av botia som passar.
Själv kör ja på Polkadot botia.
Kuhlii ålar är en annan vanlig firre i asien-akvarium och så även Guramis.
Vad gäller Guramis tilsammans med Tigerbarber så råder det blandade åsikter.
Jag tror personligen det går om akvariet är lagom stort och man har tillräckligt många Tigerbarber.
Redline Torpedbarb, Nätbarb (som ja skaffade i fredags) Siamesiska Algätare.
Tja.. kika lite i artbeskvigningarna här på zoopet, man kan klickafram så man bara ser firrar från asien, sen e de bara å välja några favoriter och kolla så att temperatur, vattenkemi och storleken på baljan stämmer :)
personligen så ifrågasätter jag hur relevant det är med Bambu som sticker upp från botten på en sjö eller flod... tycker de verkar som något "lite extra" för att förstärka asien känslan.. kan inte tänka mig att de sticker upp bamburör från botten på en flod i Borneo eller Sumatra...
Praktbotia är en fisk som inte skulle överleva i mitt kar, så nej den botian blir det inte, har haft pakistanbotia, den var rätt rolig, men får se vad det blir för något :)
Imorn ska jag iaf börja med att lägga ner mitt grus, sen roten, sen blir det växter senare, för om vattnet blir grumligt, så skulle de ta längre tid innan rötterna skulle sätta sig sades det i affären idag
Men har läst att sanden lägger sig på en gång? :)
och det med bambun.. Det får jag se vad som skrev. Någon skrev att ikeas bambu funkar bra, jag jobbar där, men har bara sett den levande gröna bambun, men blir det inte för giftigt?