Asiatiskt projekt - 160 liter

#1 - 11 augusti 2009 10:37
" target="_blank">

Så blev det med växter och allt! Behövs bara fisk :)
#2 - 11 augusti 2009 10:42
Väldigt snyggt faktiskt. Hade väl helst sett en helt svart bakgrund, men det är ju förstås en smaksak :p Känner på mig att jag kommer följa det här projektet, så kan bara säga lycka till. Vad hade du tänkt ha för fiskar?
#3 - 11 augusti 2009 10:46
Vimsa skrev:
. Vad hade du tänkt ha för fiskar?

Mosaikgurami tycker jag är fin! :-D Mamma vill ha guppy.... :mad: JAg vet nog rätt väl vad jag vill ha. Skriver bara det på klippet på Youtube för att få fler visningar xD Folk brukar snappa på frågor! :p
#4 - 11 augusti 2009 10:48
det såg ju bra ut, bara i med lite fisk också :).
#5 - 11 augusti 2009 10:52
Har varken erfarenhet eller särskilt mycket kunskap om asien ( :p ) men gurami är ju du nämnt ett bra alternativ. Själv gillar jag regnbågsfiskar väldigt mycket ;)
#6 - 11 augusti 2009 11:32
Vad är det för växt du har till vänster framför roten. Har nämligen likadan men vet ej namnet på den!
#7 - 11 augusti 2009 11:40
det är en cryptocyryne.
#8 - 12 augusti 2009 08:08
Aleks skrev:
Vad är det för växt du har till vänster framför roten. Har nämligen likadan men vet ej namnet på den!

Cryptocoryne moehlmannii :)
#9 - 12 augusti 2009 13:22
Nya fiskar!

" target="_blank">
#10 - 13 augusti 2009 10:41
Snyggt. Vackra Mosaiker är det också.
#11 - 13 augusti 2009 12:08
Praktbotior?

stosse skrev:
Snyggt. Vackra Mosaiker är det också.

Tack! Blir praktbotior verkligen 30 cm? Kan man inte ha dem i ett 160 liters? De är så fina, och de vanligaste i handeln ju! :)
#12 - 13 augusti 2009 15:26
Kilfläcksrasbora

Skaffar Kilfläcksrasbora imorgon! :D
#13 - 15 augusti 2009 10:24
Kilfläcksrasbora & Kopparbarb

Igår köpte jag 6 stycken koppparbarbar och 6 stycken kilfläcksrasboror, vet att det ska vara fler men de var så dyra... -.-

Tror kilfläcksrasbororna leker för de smeker sig upp och ner för crytpocorynebladen och skakar på sina kroppar! :p
#14 - 20 augusti 2009 18:52
Nya invånare

Min tråd har inte dött! Inte heller mitt projekt, bara mitt internet tillfälligt! [:(!]

Köpte två stycken kuhliiålar i förra veckan. Även en filterräka idag! Underbara när de är framme, men kuhliiålarna är blyga, men framme mytcket på dagarna ändå, men räkan är blyg än. :(
#15 - 20 augusti 2009 21:04
Länk där man kan se fisk

Ny fisk och nya växter

*edit* Betta splendes också!

" target="_blank">
#16 - 21 augusti 2009 08:20
En till video!

Nu en till video där man ser kuhliiålarna lite och utfodring med räkmix!

" target="_blank">
#17 - 21 augusti 2009 10:50
coolt! det kanske är för att det är matdags men jag tycker att din betta är ganska pigg, inte så där tråkigt stilla stående som jag alltid har sett dom.
därför drar jag mej för att skaffa bettor. dom är snygga men tråkiga.
Skaffar man fler så beter dom sej som pappersstrimmlare mot varandra.

Coolt kar btw. det är svårt att hålla en asien tråd vid liv. har själv 225L asien.
riktigt snyggt med sanden! vad heter den? själv har jag engelsk sjösten 2-4mm
#18 - 21 augusti 2009 11:19
Ser fint ut :)
Men det verkar vara ganska mycket fisk på ganska kort tid. Så håll koll på nitriten och mata försiktigt för säkerhets skull. Fast det har du kanske redan stenkoll på :)
#19 - 21 augusti 2009 11:50
Kampfisk

karrokaja skrev:
coolt! det kanske är för att det är matdags men jag tycker att din betta är ganska pigg, inte så där tråkigt stilla stående som jag alltid har sett dom.

därför drar jag mej för att skaffa bettor. dom är snygga men tråkiga.

Skaffar man fler så beter dom sej som pappersstrimmlare mot varandra.

Coolt kar btw. det är svårt att hålla en asien tråd vid liv. har själv 225L asien.

riktigt snyggt med sanden! vad heter den? själv har jag engelsk sjösten 2-4mm

Ja faktiskt! Har haft kampfisk förut, då har den varit väldigt tråkig som du säger, men denna är väldigt livlig. Spärrar gärna upp sina fenor för sin tvillingbror i spegel ;) Är hanen lika aggresiv mot sina honor som mot andra pöjkar? :D Blev sugen på att köpa honor idag när jag köpte fler kilfläcksrasbora

Jag har Julas blästersand, den grövsta varianten ;)
#20 - 21 augusti 2009 11:51
Kilfläcksrasbora

ToveTott skrev:
Ser fint ut :)

Men det verkar vara ganska mycket fisk på ganska kort tid. Så håll koll på nitriten och mata försiktigt för säkerhets skull. Fast det har du kanske redan stenkoll på :)

Herregud! Jag nästan svälter dem! Nu köpte jag ju 10 stycken kilfläcksrasbora idag... [:o] Men de är ju sås små och skiter inte SÅ mycket xD Thanks btw (A)
#21 - 21 augusti 2009 12:26
;) Är hanen lika aggresiv mot sina honor som mot andra pöjkar? :D Blev sugen på att köpa honor idag när jag köpte fler kilfläcksrasbora

Honorna kan nog få en del stryk, men inte lika mkt som en annan hane.
Det gäller att ha stort kar, många gömställen, många honor på en hane.
Sen kan jag tänka mej, men det är bara en teori vet inte om det är så.
Om man har många andra fiskar (av olika sort) så kan hanen bli stressad på grund av detta och det resulterar att han blir mer bitsk mot sina egna. men som sagt så vet jag inte om det är så.
#22 - 21 augusti 2009 13:06
karrokaja skrev:
Honorna kan nog få en del stryk, men inte lika mkt som en annan hane.

Det gäller att ha stort kar, många gömställen, många honor på en hane.

Sen kan jag tänka mej, men det är bara en teori vet inte om det är så.

Om man har många andra fiskar (av olika sort) så kan hanen bli stressad på grund av detta och det resulterar att han blir mer bitsk mot sina egna. men som sagt så vet jag inte om det är så.

Tack! Får nog vänta med honor... Lite fullt nu! Bättre video på ålar och reeekan väntas ;)
#23 - 21 augusti 2009 17:03
Ser fram emot det. kulisar är riktigt fina!
Jag hade en kuli men den knäppisen simmade in i mitt filter och hamnade på nåt latjo inklämd i impeler-grejen och blev således hyvlad till döds.
Men det var en fin rackare som gjorde mkt gott för sin fru, dom fick till och med barn!!
#24 - 21 augusti 2009 17:55
karrokaja skrev:
Ser fram emot det. kulisar är riktigt fina!

Jag hade en kuli men den knäppisen simmade in i mitt filter och hamnade på nåt latjo inklämd i impeler-grejen och blev således hyvlad till döds.

Men det var en fin rackare som gjorde mkt gott för sin fru, dom fick till och med barn!!

Ååååh ungar! :D Mina ålar är väldigt... tillgivna mot varandra under sin rot ;) Jag är sugen på polkadotbotior/pakistanbotior! :D
#25 - 21 augusti 2009 19:39
alltid kul med ungar;) vet inte riktigt hur det gick till men, men.
Kanske sjunger dom kärleks sånger hemma hos dej under roten?

Jo botior är fina. har aldrig haft några själv så kan inte säga så mycket.
Det skulle inte skada med ett större kar för din del. du verkar gilla det mesta:)
#26 - 21 augusti 2009 20:34
karrokaja skrev:
alltid kul med ungar;) vet inte riktigt hur det gick till men, men.

Kanske sjunger dom kärleks sånger hemma hos dej under roten?

Jo botior är fina. har aldrig haft några själv så kan inte säga så mycket.

Det skulle inte skada med ett större kar för din del. du verkar gilla det mesta:)

Ja - GE MIG ETT ASIATISKT RISFÄLT xD
#27 - 30 augusti 2009 18:02
Länka med film där man ser min Atyopsis moluccensis ömsade skal. Den gillar att gömma sig när jag har kamera i närehet och komma fram när kameran är utom räckhåll XD
" target="_blank">

Annons