Vimsa skrev:. Vad hade du tänkt ha för fiskar?
Aleks skrev:Vad är det för växt du har till vänster framför roten. Har nämligen likadan men vet ej namnet på den!
stosse skrev:Snyggt. Vackra Mosaiker är det också.
karrokaja skrev:coolt! det kanske är för att det är matdags men jag tycker att din betta är ganska pigg, inte så där tråkigt stilla stående som jag alltid har sett dom.
därför drar jag mej för att skaffa bettor. dom är snygga men tråkiga.
Skaffar man fler så beter dom sej som pappersstrimmlare mot varandra.
Coolt kar btw. det är svårt att hålla en asien tråd vid liv. har själv 225L asien.
riktigt snyggt med sanden! vad heter den? själv har jag engelsk sjösten 2-4mm
ToveTott skrev:Ser fint ut :)
Men det verkar vara ganska mycket fisk på ganska kort tid. Så håll koll på nitriten och mata försiktigt för säkerhets skull. Fast det har du kanske redan stenkoll på :)
Tutankhamun skrev:;) Är hanen lika aggresiv mot sina honor som mot andra pöjkar? :D Blev sugen på att köpa honor idag när jag köpte fler kilfläcksrasbora
karrokaja skrev:Honorna kan nog få en del stryk, men inte lika mkt som en annan hane.
Det gäller att ha stort kar, många gömställen, många honor på en hane.
Sen kan jag tänka mej, men det är bara en teori vet inte om det är så.
Om man har många andra fiskar (av olika sort) så kan hanen bli stressad på grund av detta och det resulterar att han blir mer bitsk mot sina egna. men som sagt så vet jag inte om det är så.
karrokaja skrev:Ser fram emot det. kulisar är riktigt fina!
Jag hade en kuli men den knäppisen simmade in i mitt filter och hamnade på nåt latjo inklämd i impeler-grejen och blev således hyvlad till döds.
Men det var en fin rackare som gjorde mkt gott för sin fru, dom fick till och med barn!!
karrokaja skrev:alltid kul med ungar;) vet inte riktigt hur det gick till men, men.
Kanske sjunger dom kärleks sånger hemma hos dej under roten?
Jo botior är fina. har aldrig haft några själv så kan inte säga så mycket.
Det skulle inte skada med ett större kar för din del. du verkar gilla det mesta:)