Ärtor till guppys

#1 - 26 augusti 2006 08:20
jag har en ganska enkel fråga, gillar guppys gröna Ärtor:confused:
dom får just nu vanligt torrfoder men tänkte att dom kanske ville ha lite omväxling.:confused:
#2 - 26 augusti 2006 08:50
Mina guppys har inte haft något intresse av ärtor, när jag försökt. mvh micke
#3 - 26 augusti 2006 09:08
ok, finns det något annat som dom tycker om?
#4 - 26 augusti 2006 09:09
Mina gillar broccoli, det kanske kan vara ett tips?
#5 - 26 augusti 2006 09:24
fryst eller färsk, tinad eller fryst?
#6 - 26 augusti 2006 09:34
Testa att köpa fryst foder, det är kanonmat för dem. Artemia, mygglarver, listan kan göras lång, men ge dem bara lite i början så du ser att det blir uppätet och inte ligger kvar för länge.
Broccoli köper jag i påsar från frysdiskemn, och lägger en bit i vattnet där den tinar och sjunker till botten. Även kalas till malarna.
#7 - 26 augusti 2006 09:55
okej!
tack för alla tips!
#8 - 26 augusti 2006 12:16
jag kastar i några räkor, ärtor, brysselkol, bläckfisk, anjovis, spenat, morötter, broccoli, knäckebröd i mixern och gör en skön mix som jag sen fryser in och då o då bjuder på... fishes love it!
#9 - 26 augusti 2006 12:37
[quote=Madguppy]jag kastar i några räkor, ärtor, brysselkol, bläckfisk, anjovis, spenat, morötter, broccoli, knäckebröd i mixern och gör en skön mix som jag sen fryser in och då o då bjuder på... fishes love it![/quote]
Ansjovis och knäckebröd?
#10 - 26 augusti 2006 13:38
^ det är lungt ansjo. Ansjovis är inte din vise broder. :P
Knäckebröd låter skumt. Är det fibrerna du vill åt lr?
#11 - 26 augusti 2006 13:50
[quote=Madguppy]jag kastar i några räkor, ärtor, brysselkol, bläckfisk, anjovis, spenat, morötter, broccoli, knäckebröd i mixern och gör en skön mix som jag sen fryser in och då o då bjuder på... fishes love it![/quote]
:eek: är det sant!
fryser man in i typ sånna där som man fryser in iskuber med eller? jag ska nog testa det!
#12 - 26 augusti 2006 14:09
[quote=teamr86]^ det är lungt ansjo. Ansjovis är inte din vise broder. :P[/quote]
Ah, en till lustigkurre här:D , alltid roligt med sådan humor.
#13 - 28 augusti 2006 21:53
japp...ansjovis ;) och liite knäckebröd för att mixen ska bli fastare o inte smula sig[:-21] gillar inte att det blir en massa smulor sen i karet då det mesta hamnar i filtret i onödan. jag stoppar mixen sen i en fryspåse och plattar till den ordentligt innan den åker in. sen är det praktist att bryta av så mk man vill med fingrarna, iskubstorleken är förmkt för mina firrar.:rolleyes:

Annons