Är inte exempeltexten i denna artikel felaktig?
http://www.zoopet.com/index.php?option=com_content&task=view&id=443
ph7 @ kH6 blir väl 19, samt att uttrycka att "den optimala CO2-nivån" hamnar på 20-32 är väl inte rätt :confused:
Azur skrev:Vad tabellen verkar visa är annars att vid ett pH på 7 och en KH på 6 så har man för lite koldioxid i karet... Dvs, har vattnet hårdhet 6 tillsätter man CO2 till man får ett pH mellan 6.7 - 6.9. Eller missförstår jag tabellen?
Då är du nog inne på förbrukning? Optimal nivå finns fortfarande men det går åt mer CO2 för att ligga kvar i området.Optimal CO2 finns nog inte för det är mer beroende på hur mycket växtmassa man har och behovet där efter...
Kjell Fohrman skrev:Kom gärna med konkreta förslag på hur man skall skriva för att det skall bli tydligare för gemene man.
Vad är syftet med artikeln?Kom gärna med konkreta förslag på hur man skall skriva för att det skall bli tydligare för gemene man.
petnym skrev:Kan tipsa om den formulering jag använt till min egen CO2-tabell.
Kjell Fohrman skrev:Vi har fått tillåtelse att använda Tropicas artiklar - om vi hade haft tillgång till din hade vi gärna tagit den istället.
Vi tar med glädje emot artiklar till Zoopet (och får också in sådana - t.ex. är en på gång från kaj.p) men man har inte rätt att plocka text från andra artiklar.