Eller om alla kläcks vet jag inte ?
men det ligger en orange matta på dela av bottnen i kläckningsburken.
väldigt få hoppar runt så jag kan lysa o suga upp dem.
Varför ``???
svea skrev:
Kan artemian bli för gammal? Den har stått i en tät burk i ca 2 år i kylskåpet.
svea skrev:Vad är torkmedel, var skaffar jag det?
svea skrev:Tack Azur.
Hur kan man veta om det är bra ägg, det lär ju inte synas!!
Var köper du dina som är acceptabla? Vanliga akvarieaffärer är väl inte världsbäst på det?
Azur skrev:Nej, det gör ju tyvärr inte det. Enda sättet är att prova att kläcka; kläcks ingenting eller mycket få, då har man dåliga ägg.
Jag önskar jag visste var man säkert får tag i bra ägg! Jag har köpt fantastiskt bra ägg i zooaffär, men också mycket skräp, och de senaste fyra gångerna har jag som sagt bara fått skräp. Nästa gång kommer jag att testa att köpa en 500 grams burk artemiaägg från en stor firma i tyskland (smårören man köper är inte täta, dvs plåtburkarna bör ha bättre hållbarhet) och med tanke på priset hoppas jag verkligen att det är bra ägg!
Jag önskar att nån firma gjorde halvstora förpackningar på 250 gram eller så, men allt som finns är antingen pyttesmå 30-50 millilitersrör, eller gigantiska och svindyra halvkilosburkar. Ett 50 millilitersrör tömmer jag på en månad, med den takten räcker en halvkilosburk i många år, dvs även om det är skitbra ägg hinner det mesta bli för gammalt innan jag kan göra av med det.
oaken skrev:Har du tittat på http://www.ta-aquaculture.co.uk/ ? De håller mycket hög kvalitet på sina ägg. De har stor omsättning så man riskerar inte att köpa gamla ägg. Dessutom är de billiga och har billig frakt till Sverige.
Det enda minuset är att de har en mycket ful hemsida.
Azur skrev:Billig är ett vackert ord. Det verkar ju dessutom vara en intressant firma, har mycket skojiga prylar... Du har beställt ifrån dem alltså?
Ja, den hemsidan har definitivt fastnat i 90-talet. När jag ser en hemsida som ser ut så där så undrar jag om den ser ut så pga dålig smak eller pga att den är urgammal, inte uppdaterad, och osäker att göra affärer med. Menmen, jag får väl använda engångskod vid köpet.