Artemiakläckare

#1 - 20 mars 2006 17:55
Hej

Jag köpte för några dagar sedan en artemiakläckare med märket Hobby (något tyskt företag). Anledningen till detta var att det inte var något alternativ med colaflaskor eller glassburkar (p.g.a. att sambon tycker det är lite äckligt). Denna kläckare har lock och upplevs därför inte som lika äcklig. Är det någon som har provat denna kläckare? Nu har artemian fått 48 timmar på sig (rumstemp), och kläckningsfrekvensen verkar inget vidare. Äggen ska det vara bra kvalitet på.

Tacksam för svar

/Jocke
#2 - 20 mars 2006 17:57
Jag har en rund sak som har en sil i mitten som skulle vara bra. Men jag fick dålig kläckning och många kom inte till mitten som dom skulle.. Så jag föredrar glassbox modellen...
#3 - 20 mars 2006 17:59
[quote=Banderad]Hej

Jag köpte för några dagar sedan en artemiakläckare med märket Hobby (något tyskt företag). Anledningen till detta var att det inte var något alternativ med colaflaskor eller glassburkar (p.g.a. att sambon tycker det är lite äckligt). Denna kläckare har lock och upplevs därför inte som lika äcklig. Är det någon som har provat denna kläckare? Nu har artemian fått 48 timmar på sig (rumstemp), och kläckningsfrekvensen verkar inget vidare. Äggen ska det vara bra kvalitet på.

Tacksam för svar

/Jocke[/quote]

Jag har också testat denna "Hobby"-kläckare och tycker inte heller att den gav så mycket artemia som jag hoppats...
Men det är ju behändigt att det som kläcks hamnar i silen i mitten.
#4 - 20 mars 2006 18:14
Tråkigt att de gör kläckare som inte fungerar särskilt bra. Får väl köra med big-pack sedan när man behöver kläcka lite mer artemia. Nu gjorde jag bara en provkläckning.

Tackar så mycket för de snabba svaren!!

/Jocke

Annons