Är det möjligt att ha Artemia som husdjur i ett 60l akvarium??? De är ju så fina, precis som triops, skillnaden är då att Artemia förökar sig (hade triops också gjort detta så hade jag hellre haft det)...
Men är det någon som kan ge lite tips om hur jag gör för att ha sådana här som husdjur, alltså INTE mat??? Här är lite funderingar jag har:
1)Har läst att de ska ha saltvatten, men var kan man läsa hur mycket salt de ska ha, hur ofta osv... Är det svårt att reglera saltmängden???
2)Jag vill helst ha ett stort stim med Artemia, nu vet jag inte hur stora de blir, men blir de bara ungefär 1-2cm så är väl inte 20-25 stycken iaf för många? Är de möjligtvis kannibaler så att det blir svårt att få så här många?
3)Förökar dem sig lätt eller akvariet måste vara precis perfekt för att de ska vilja göra detta, och hur ofta kan de föröka sig?
4)Vad äter dessa? Kan man smula vanligt flingfoder till dem eller det ska vara specialmat?
Som ni kanske förstår så vill jag veta allt om dessa fina små varelser! Hoppas att någon är villig att hjälpa mig här!!!