Artbild Pseudotropheus zebra "Golden Kawanga"

#1 - 6 januari 2009 14:55
Kan ni tänka er! Nu på morgonen mailade en kille, här i Bromma, och frågade om jag vill köpa ett 60mm macro. Visst tänkte jag, jag behöver ju ett så jag frågade vad det var för något och det visade sig att det var ett Nikkor Micro 60mm F/2,8 D.
En grymt bra glugg förstår jag nu och till ett bra pris tycker jag med.
Spottar ur sig sånna här bilder. ;)

(Läggs även in i arkivet för framtida bruk.)
#2 - 6 januari 2009 15:02
Sjysst firre ju, snygg bild helt enkelt så du gjorde ett klipp eller ?

Har du kvar ditt canon macro 60 mm ??
#3 - 6 januari 2009 15:09
Jag har inte kvar mitt 60mm för Canon. Sålde allt till en kompis som ska fota mat med det. Hurså? :)

Klipp och klipp, jag har läst att de är svåra att få tag på och till nästan halva försäljningspriset så kan jag nog tycka att det är ett klipp. Det har legat i sin låda knappt använt.
Kjell Fohrman
Administrator
#4 - 6 januari 2009 16:39
[quote=Robin_Hedstrom;1237584]Kan ni tänka er! Nu på morgonen mailade en kille, här i Bromma, och frågade om jag vill köpa ett 60mm macro. Visst tänkte jag, jag behöver ju ett så jag frågade vad det var för något och det visade sig att det var ett Nikkor Micro 60mm F/2,8 D.
En grymt bra glugg förstår jag nu och till ett bra pris tycker jag med.
Spottar ur sig sånna här bilder. ;)

(Läggs även in i arkivet för framtida bruk.)[/quote]
Tack för det.
Fast det är nog inte någon zebra det syns på kroppsformen. Den kallades dock förr för guldzebra och hette då Pseudotropheus mustardi.
Nu gäller dock (tills vidare) Metriaclima sp. 'zebra gold', Kawanga (Kawanga eftersom den verkar komma därifrån). I alla fall tror jag att det är den.

Nikon Micro60mm är för övrigt också mitt favoritfoto för fiskfotografering.
#5 - 6 januari 2009 17:12
Ahh, där ser man. Lagret hade fått ett gäng av en privatperson. Jag har ändrat namn i rubriken och ska göra det i arkivet.
Kjell Fohrman
Administrator
#6 - 6 januari 2009 18:56
[quote=Robin_Hedstrom;1237664]Ahh, där ser man. Lagret hade fått ett gäng av en privatperson. Jag har ändrat namn i rubriken och ska göra det i arkivet.[/quote]
"Lagret" har rätt många namnfel (vilket de definitivt inte är ensamma om) på speciellt ciklider;)
#7 - 6 januari 2009 19:32
Dom blev nyfikna på vilka nu.
Kjell Fohrman
Administrator
#8 - 6 januari 2009 19:36
[quote=Robin_Hedstrom;1237784]Dom blev nyfikna på vilka nu.[/quote]
Kan inte namnge några på rak arm eftersom jag inte noterat det - jag har bara noterat detta i nyhetsbreven som ändå (trots namnfelen;)) är kul att få.
#9 - 29 mars 2009 11:09
hur stort akvarium behöver 1 pseudotropheus zebra? :)

Annons