Artbeskrivningar - ny resultatsida

admin
Christian Alfredsson
#1 - 7 januari 2011 19:03
Jag har byggt om resultatsidan så man får små foton direkt.

Exempel: http://www.zoopet.com/fiskar/fisk_grupp_resultat.php?GRUPP=Ciklider%20-%20Tanganyika%20-%20Tropheus&ORDNING=all

Klickar man på lilla bilden blir den stor. När den är stor kan man bläddra åt höger och vänster.

Tycker ni det är okey så gör jag samma på skaldjur och växtavdelningarna
#2 - 7 januari 2011 19:07
Bara sätt fart, skitbra:p!
Nackdelen är att bara bilden öppnar sig i en ny sida, förutom den första artbilden.
admin
Christian Alfredsson
#3 - 7 januari 2011 19:22
Hur menar du med ny sida? Den lägger bilen som ett lager på, detta för att det ska laddas supersnabbt.
#4 - 7 januari 2011 19:29
admin skrev:

Exempel: http://www.zoopet.com/fiskar/fisk_grupp_resultat.php?GRUPP=Ciklider%20-%20Tanganyika%20-%20Tropheus&ORDNING=all

Klickar man på lilla bilden blir den stor. När den är stor kan man bläddra åt höger och vänster.

Suveränt, mycket bättre än tidigare
#5 - 7 januari 2011 19:30
Det kanske är datorn här, men när jag klickar på den lilla bilden blir den stor och liksom tar över sidan och jag måste backa tillbaka med backpilen för att komma tillbaka till menyn igen. Den första artbeskrivningen funkar klockrent, men inte tex nästa.
Har IE.
admin
Christian Alfredsson
#6 - 7 januari 2011 19:32
Det ska räcka att klicka på bilden så försvinner den. Blir det en bild med ett kryss uppe till höger?
#7 - 7 januari 2011 19:33
Jepp, på den första artbeskrivningen men inte de andra. Men det kanske är något med datorn här.....? SBT:p?
admin
Christian Alfredsson
#8 - 7 januari 2011 19:35
Visste ni att man kan klicka på de små kameraikonerna för att se akvariebilderna direkt?
#9 - 7 januari 2011 20:03
För mig blir det så att om jag klickar på den lilla visningsbilden så öppnas den som stor bild i samma fönster men det går inte att bläddra fram eller tillbaka, det funkar inte ens att klicka tillbaka i webbläsaren med pilarna uppe i vänsterhörnet! Mkt störande, då kommer det upp flemeddelande så får man trycka "skicka igen" typ som om man försöker att logga in igen på en sida efter att man precis loggat ut genom att trycka på pilarna uppe i vänsterhörnet på webbläsarn!
Men om jag istället klickar på texten (fiskens namn) så får jag upp artbeskrivning precis som vanligt.
admin
Christian Alfredsson
#10 - 7 januari 2011 20:26
Vad använder ni för browser? Jag måste kolla med samma.
#11 - 7 januari 2011 20:29
Gillar att man ser bild på fiskarna med en gång [:-106] [:-106]
admin
Christian Alfredsson
#12 - 7 januari 2011 20:36
I Internet Explorer så buggar den och det är bara första bilden som blir klickbar på rätt sätt.
admin
Christian Alfredsson
#13 - 7 januari 2011 21:14
Nu ska det fungera. Testa gärna.
admin
Christian Alfredsson
#14 - 7 januari 2011 21:25
Man kan trycka ESC för att stänga bilden och använda pilarna på tangentbordet för att bläddra genom dem.
#15 - 7 januari 2011 22:23
admin skrev:
Man kan trycka ESC för att stänga bilden och använda pilarna på tangentbordet för att bläddra genom dem.

Ja nu funkar det! Använder mozilla förresten.
#16 - 7 januari 2011 22:32
Funkar fint i Safari på iFån också. Snyggt!
#17 - 7 januari 2011 23:03
admin skrev:

Mycket mer överskådligt. Kör samma på skaldjur och växter.
#18 - 7 januari 2011 23:59
Wow, nu funkar det:D!
admin
Christian Alfredsson
#19 - 8 januari 2011 11:54
Jag har lagt in funktionen även på det lilla fotot på akvariumen nu. Så klickar du upp ett akvarium och vill gå till nästa kan man köra med pilarna på tangentbordet eller i kanten på bilden.
admin
Christian Alfredsson
#20 - 8 januari 2011 15:05
Som extra bonus hittade jag lite filer vi inte behöver i forumet. Tror det blir lite snabbare.
admin
Christian Alfredsson
#21 - 9 januari 2011 21:24
Nu är det fixat samma för växterna också

Skaldjuren blir imorgon eller en annan dag.

Annons