Artbeskrivningar! Hur hittar jag dit??

#1 - 16 april 2007 14:12
När jag kommer till zoopets första sida så ser man någon ny intressant artbeskrivning t.ex i det här fallet ngn bee-räka. Jag klickar på den intressanta länken och får genast upp en sida där det står "gå till forumet och logga in, gå sedan till artbeskrivningar så slipper du det här". Sagt och gjort....jag går till forumsidan och loggar in varpå jag går upp till "avdelningar" och klickar på "artbeskrivningar" och får upp samma sida igen??? Sorry fel! Nu får jag upp massa olika latinska och svenska namn och när jag klickar på ngn av dessa så kommer samma sida upp igen dvs "gå till foumet och logg....osv".
Vad gör jag för fel? Känner mig urdum [:o].

Tack på förhand //GasseG
#2 - 16 april 2007 14:14
Antagligen så är det en artbeskrivning med en liten "guldmal-symbol" dessa artbeskrivningar är endast tillgängliga för Guld-Medlemmar.
#3 - 16 april 2007 14:14
Undrar hur det kan bli så. Det kan väl inte vara något fel på sidan. Och man är ju inte tvungen att vara inloggad för att kolla på arbets beskrivningarna.
#4 - 16 april 2007 14:15
Nej den har ingen goldmedlem logga så det är ju konstigt att du inte komemr in på den.
#5 - 16 april 2007 14:17
Som sagt vissa artbeskrivningar kräver Guld-medlemskap och därmed att man är inloggad.

EDIT: "Black crystal-räka, black bee-räka" har guld-logga
#6 - 16 april 2007 14:20
OK. Kollade visst fel på bee räkorna det fanns visst flera stycken
#7 - 16 april 2007 17:03
Ok tack för svaren! Såg nu att vissa arter kan man titta på men inte andra utan att man riktigt kan se vilka....ja jag menar när man är där man ser latinska och svenska namn.
Hur som helst så tycker jag att det inte ska stå att man endast skall logga in på forumet utan att man även måste vara guldmedlem för att se alla artbeskrivningar.

Hur blir man guldmedlem?
Kjell Fohrman
Administrator
#8 - 16 april 2007 17:11
Alla som är markerade med en goldmal krävs det goldmedlemskap för att kunna se.

Man kan kolla på artbeskrivningar
a) antingen genom att klicka på de senaste på första sidan
b) eller genom att gå in på > Avdelningar och sedan gå in på > Sötvattensfisk artbeskrivningar eller Skaldjur/Amfibier artbeskrivningar eller Akvarieväxter artbeskrivningar. Sedan använder man sökmotorn på den sidan som kommer upp och då får man upp en lista på fisk

I bägge exemplen så anges alltid en goldlogga om arten bara är öppen för goldmedlemmar

På denna sida anges hur man blir goldmedlem http://www.zoopet.com/index.php?option=com_philaform&Itemid=207&form_id=2
#9 - 17 april 2007 09:30
Ahh nu vet jag vad jag ska titta efter! Tack Kjell och alla andra.[:-54]

Annons