artbeskrivningar.

#1 - 3 maj 2005 20:25
bara ett litet påpekande inget mer, har ju aldrig varit hållt labyrintfiskar förens nu och slog av hur otroligt få det finns i artregistret!

en bortglömd grupp? eller något på gång? För efter att nyligen ha upptäckt labyrinterna så finns det otroligt mycket rolig/intressant fisk där!
Kjell Fohrman
Administrator
#2 - 3 maj 2005 20:46
Håller med men för att göra artbeskrivningar behövs det bra foton. För cirka två månader sedan när jag gjorde en omgång med artbeskrivningar så tömde jag fotorakivet på bra foton på sådana fiskar som det inte fanns artbeskrivningar på. När jag gör nästa omgång med artbeskrivningar så kommer jag att gå igenom medlemmarnas fotoarkiv för att hitta bra foton som jag kan använda i artbeskrivningarna - finns det då labyrinter där så självklart kommer de med.
#3 - 3 maj 2005 20:51
då ska jag försöka få ett bra foto på min luciocephalus pulcher och även dom vi har i lokalen.

Har juuprecis fått upp ögonen för labyrinter så blir väl förhoppningsvis fler nu när man har tillgång till lokal =)
Kjell Fohrman
Administrator
#4 - 3 maj 2005 21:11
Det låter bra - ser fram emot fotona.
#5 - 4 maj 2005 05:44
Kjell: Kan du inte efterlysa vilka fiskar du vill ha foton på. För det finns säker ett flertal medlemmar som har fiskar som de kan fotografera. Och sedan kan ni avgöra om det är tillräckligt bra bilder för att lägga till artbeskrivningarna.
Kjell Fohrman
Administrator
#6 - 4 maj 2005 06:35
Vi har nu drygt 900 artbeskrivningar inlagda så det innebär väl att det saknas runt 2.000-3.000 eller nåt sånt så det skulle bli en lång lista i så fall;)
Rent allmänhet kan väl sägas att vårt lager på foton på malawi- och tangnayikaciklider samt på malar ännu inte är tömt - men i övrigt är det tomt.
Så finns inte arten med bland artbeskrivningarna så välkomnar vi gärna ett foto - lägg in det i medlemmarnas fotoarkiv (storlek 1000 pixlar).
#7 - 4 maj 2005 10:20
Så bilder mindre än 1000 pixlar är helt ointressanta?
Kjell Fohrman
Administrator
#8 - 4 maj 2005 10:27
[QUOTE=erikthur]Så bilder mindre än 1000 pixlar är helt ointressanta?[/QUOTE]
I princip ja.
#9 - 4 maj 2005 13:17
Dum fråga. Men hur vet jag vilka pixlar en bild har?
Kjell Fohrman
Administrator
#10 - 4 maj 2005 13:33
[QUOTE=peppito]Dum fråga. Men hur vet jag vilka pixlar en bild har?[/QUOTE]
Man högerklickar på foto. Markerar "Egenskaper" och läser av bredd resp. höjd, alternativt format och då skall den högsta siffran vara minst 1000 pixlar (bildpunkter).
#11 - 4 maj 2005 13:55
Jaha det borde till och med jag kunnat ha listat ut :)

Annons