Arowana i damm?

#1 - 14 februari 2005 19:34
Är lite sugen på att skaffa en silverarowana till mitt 900 L kar, som är lite tomt upptill. Har planer att om några år bygga en jättetank i garaget....
Men under tiden tänkte jag att den kunde få lufta sig i min trädgårdsdamm under den varma delen av sommaren!
Eller det väldigt knasigt? Hopprisken har jag hört talas om, men det kanse man kan fixa med nåt nät eller så. Temperaturen kanske är det största problemet...
Ingen som hört om någon som testat?
Kjell Fohrman
Administrator
#2 - 14 februari 2005 19:53
Jag tror nog att det är alldeles för kallt för arowanor för att det skall vara hälsosamt.
#3 - 14 februari 2005 19:56
Ja, kjell... du har nog rätt! Men läckert vore det!
Hehe, jag har ju dammdoppvärmare... lite dyrt att värma på 4-5 kbm till 27 grader kanske. Å sen räcker nog inte 300 watt :D
#4 - 15 februari 2005 07:29
[QUOTE=Kjell Fohrman]Jag tror nog att det är alldeles för kallt för arowanor för att det skall vara hälsosamt.[/QUOTE]

Men om det är en varm sommar så borde ju dammen värmas upp relativt snabbt och bli rätt varm, i somras blev min kompis damm som e på 6 kubik runt 26 grader varm på dagen.

Mvh Michael
#5 - 18 februari 2005 19:56
Nu är arowanan införskaffad och den verkar trivas och resten av fiskarna har vant sig. Även Trimaculatumen :). Fy tusan vilken läcker fisk... han har ju halva 900 att glida omkring i!

#6 - 21 februari 2005 08:23
Mycket ståtlig fisk! Man blir allt sugen...

MVH
/Jens

Annons