Arowana

#1 - 5 juni 2009 09:06
Hej har precis in skaffat mig en arowana som är just nu 10 cm stor. Och undrar om man kan ha Oscars tillsammans med den eller dem kommer att döda varandra ? Sen har jag försökt att hitta information om Oscars men hittar ingen alls så lite hjälp hade inte varit fel så man kan läsa lite om dem.. Är sugen på att odla oscars nämligen..

Tacksam för svar
Guest
#2 - 5 juni 2009 09:08
http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=171&SOK=1 Här haru lite.

De ska nog gå bra o hålla dom 2 tillsammans. Fast ja hade väntat till aron är 20, o sen köpa påffar i ungefär samma storlek.
#3 - 5 juni 2009 22:34
aaa jag hade tänkt de me känns dumt att ha 2 stora oscars och en lite arowana :D

Har en fråga till angående maten till dem båda fiskarna jag har..

Köpte pellets som dem sa skall vara bra till arowanas någon form av ciclid mat men kollar man på baksidan så står de en massa corn flakes och sådant.. och undrar nu om man kan mata den med detta för jag hörde från vissa som har haft denna fisk att man kan mata dem me pelets men dem sa inte vad peletsen hette eller man skall hitta någon annan form av mat.. Ge gärna tips på vad man kan mata arowanas me när dem är små
Guest
#4 - 5 juni 2009 22:50
Min kompis (arowana pro) matar me rå fisk eller räkor. Men dina pellets ska nog funka.
#5 - 5 juni 2009 23:20
Narii skrev:
Min kompis (arowana pro) matar me rå fisk eller räkor. Men dina pellets ska nog funka.

Jo då dem funkade mata han precis med dem och de gick :D Tur de för dem var inte billiga :D

Kan man mata dem med räkor och rå fisk när dem är små med eller är de när dem blir lite större ? Och är de inte stor risk att dem får drop eye av sådan mat ? Köpte dessa pellets bara för att dem flyter :D
#6 - 5 juni 2009 23:40
Quilles skrev:

Kan man mata dem med räkor och rå fisk när dem är små med eller är de när dem blir lite större ? Och är de inte stor risk att dem får drop eye av sådan mat ? Köpte dessa pellets bara för att dem flyter :D

Det funkar jättebra att mata med t.ex. strömmingfilé eller räkor även när de är små. Prova även metmask, går ner här hemma iaf.

Att drop eye har med dieten att göra är inte bevisat, och det är inte säkerställt varför arowanor får drop eye i akvarium, men vad som är säkert är att allra flesta får det.

Använder själv Tropical Ciklid & Arowana sticks, syrsor, räkor, strömmingfilé, levande foder, metmask.

MVH Johan
#7 - 6 juni 2009 13:09
Johanski skrev:
Det funkar jättebra att mata med t.ex. strömmingfilé eller räkor även när de är små. Prova även metmask, går ner här hemma iaf.

Att drop eye har med dieten att göra är inte bevisat, och det är inte säkerställt varför arowanor får drop eye i akvarium, men vad som är säkert är att allra flesta får det.

Använder själv Tropical Ciklid & Arowana sticks, syrsor, räkor, strömmingfilé, levande foder, metmask.

MVH Johan

aaa oki... Var kan man få tag på sådana Arowana sticks som du snackar om ?
Har testat mata min med mask nu och han älskar de.. kan dock bli dyrt i längden om man inte hittar något sätt att odla mask.

Tropical Ciklid är den jag anväder me och funkar bra för han tycker om de ganska bra
#8 - 9 augusti 2009 14:57
Quilles skrev:
Hej har precis in skaffat mig en arowana som är just nu 10 cm stor. Och undrar om man kan ha Oscars tillsammans med den eller dem kommer att döda varandra ? Sen har jag försökt att hitta information om Oscars men hittar ingen alls så lite hjälp hade inte varit fel så man kan läsa lite om dem.. Är sugen på att odla oscars nämligen..

Tacksam för svar

nej det går inte alls bra , oscarsen slår ihäl arowanan , jag har prövat och jag fick lämna tillbax dem :/
#9 - 9 augusti 2009 16:11
Quilles skrev:

Har testat mata min med mask nu och han älskar de.. kan dock bli dyrt i längden om man inte hittar något sätt att odla mask.

Ut och gräv nästa gång det har regnat :)
Odling http://www.kagus.nu/odling/odling/mask.shtml
Bilagor:

Annons