Jag har en silver arowana på ca: 40cm och han har vägrat äta sen en vecka tillbaka är det någon som har något förslag på vad det kan vara? han är i jätte fint skick och äter i vanliga fall runt 2 räkor åt gången (hela).
Kolla sidan http://www.arowana.us
Där kanske du kan få något svar.
Min förra arowana blev också konstig och ville inte äta. Kan bero på att jag inte bytte vatten en enda gång, eller att han hade en hjärnskada av att ha skallat "mittremsan" under täckglaset...
Den blev väl 40-45cm i ett 540-liters men hade inga "kompisar" och mådde bra tills 2-3 veckor innan han dog.
så gör min 35 cm arowana också :D kan lugna dig med att de gör dom !! min gör också så ..min har som högst äti 7 räkor på en dag ! XD (hela) dom gör så i nån väcka sen börjar dom igen att äta ;) lycka till !
[quote=EMIL_EMPO;954089]så gör min 35 cm arowana också :D kan lugna dig med att de gör dom !! min gör också så ..min har som högst äti 7 räkor på en dag ! XD (hela) dom gör så i nån väcka sen börjar dom igen att äta ;) lycka till ![/quote]
Bäste Emil du verkar gilla att svara på 3 år gamla frågor. Tror du inte att arowanan som det frågades om har svultit ihjäl för länge sedan om nu frågeställaren inte lyckades få den att äta då för 3 år sedan;)
[quote=Kjell Fohrman;954098]Bäste Emil du verkar gilla att svara på 3 år gamla frågor. Tror du inte att arowanan som det frågades om har svultit ihjäl för länge sedan om nu frågeställaren inte lyckades få den att äta då för 3 år sedan;)[/quote]
hehehe men de e kanske någon som läser detta som har samma "problem" med sin arowana :P så slipper dom starta massa nya trådar som handlar om samma sak
Haha, det är mitt gamla inlägg :). Kan meddela att han dog för 1 månad sedan med en totallängd på ca 70cm. Det var lite tråkigt. Han fick tillbaka aptiten och åt minst 2 hela strömmingar när han fick det...
[quote=Akvaristen;955042]Haha, det är mitt gamla inlägg :). Kan meddela att han dog för 1 månad sedan med en totallängd på ca 70cm. Det var lite tråkigt. Han fick tillbaka aptiten och åt minst 2 hela strömmingar när han fick det...