Jodu det har jag kollat upp och den vanliga silikonsprejen var väldigt giftig för vattenlevande organismer...Mathias Nilsson skrev:Har sprayat lite vanlig silikonspray på mina, verkar funka..
Vet inte hur den skiljer sig från eheim, den är ju också typ..
Silikonspray..
Jo visst det vore väl kanske värt pengarna men jag tänker om det nu är ett vanligt preparat som ehim satt sitt namn på och sen lägger på 500% på priset.... Jag betalade 39kr för en tub armaturfett från ohlson och kan inte läsa nånstans att det är skadligt för vattenlevande organismer, att det inte ska släppas ut i avlopp kan ju ha att göra med att det inte är vattenlösligt och klobbar igen vattenledningen...Bluewing skrev:Håller med om att Eheims silokonspray är dyr. Över 200:-. Men å andra sidan är väl hela grejen med bra service av packningar att man inte vill ha något läckage som då skulle kosta väsentligt mer än dessa 200. En sån flaska räcker ju flera år med normal användning. Skulle själv inte våga experimentera med andra produkter pga riskerna. Tror dessutom de flesta som köper ytterfilter inte tänker ett ögonblick på servicen av gummipackningarna trots att de är oroliga för läckage ibland. I proportion till nyttan så är det en låg summa tycker jag och skulle rekommendera alla med ytterfilter till regelbundet gulligull med gummipackningarna.
åheim skrev:Jo visst det vore väl kanske värt pengarna men jag tänker om det nu är ett vanligt preparat som ehim satt sitt namn på och sen lägger på 500% på priset.... Jag betalade 39kr för en tub armaturfett från ohlson och kan inte läsa nånstans att det är skadligt för vattenlevande organismer, att det inte ska släppas ut i avlopp kan ju ha att göra med att det inte är vattenlösligt och klobbar igen vattenledningen...
lofstrog skrev: