Jag har knappast sagt mig vara en expert på argusfiskar utan kan endast basera mig på vad jag har tagit reda på tex står detta i en artbeskrivning:
<b><font color="red">Scats are brackish water fish. They can adapt to living in either freshwater or saltwater but do best in water with about 1 Tablespoon of aquarium salt per 5 gallons of aquarium water</font id="red"></b>
Här är ett svar ang fengäddor & salt som jag fick av en erfaren akvarist som bla håller fengäddor:
<b><font color="red">I currently keep mine in a tank that has about 1 spoon of salt per gallon; this keeps my FW moray happy and the bichirs are just the same as w/o salt. most LFS's actually use salt in all of their tanks to some extent, except for their planted tanks, so you should be fine with 1 spoon or less per gallon of water. good luck--</font id="red"></b>
Min tanke var att om man kan hålla argusfiskar med ca 1 sked salt per 5 gallon & fengäddor med 1sked per 1 gallon så borde väll dessa gå att ha ihop iaf vattenmässigt, <b>eller?</b>
Dock inte sagt att det är så jag kommer att göra ( märk att det står ev i föregående inlägg) utan just nu håller jag bara på att samla information. Jag kommer inte springa iväg & köpa en fisk bara för att jag tycker den är fin, jag vill veta vad det är jag köper & att jag kan sköta den på bästa vis. När jag undersöker om det är argusfiskar jag vill ha tillkommer också frågan om den är möjlig att få tag i utan att importera den privat & hur mycket de skulle kosta, därför frågan om var man kan få tag i dem.
Vet inte varför jag kände behovet av att förklara mig kanske kände jag mig lite kränkt av ett vad jag tycker ganska så spydigt svar. det är ju inte så att jag håller en 20cm guldfisk i en 10l skål[;)]
frågan kvarstår dock: Finns det någon som vet var man kan få tag i argusfiskar?
Mvh/Anna