Arg & deprimerad!

#1 - 3 november 2008 15:37
Jag är bra på att hålla ilskan inom mig. Jag är fullständigt rasande inom mig! jag skulle kunna slå allt sönder och samman! Men jag håller det inom mig, kroppen skakar. Kanske inte så bra att hålla kvar sådan ilska? vad vet jag. Måste bara få skriva av mig nu...

The story: Skulle ta två körlektioner idag, med start 15:10. Det innebar att jag skulle förlora två timmars lön från jobbet, och skulle få jobba igen det en vardag eller lördag/söndag. Den uppgift jag har på jobbet nu är något som måste vara klart på onsdag morgon. Jag började med uppgiften redan på fredag eftermiddag, lite smått. Idag slet jag hårdare än vanligt för att hinna, tänkte jag skulle försöka ta igen iallafall en timme. Uppgiften behöver exakt tre arbetsdagar för att klaras av, vilket betydde att jag skulle få köra hårdare än vanligt, eftersom jag bara hade två dagar på mig. Sedan förlorade jag som sagt två timmar pga körningen.
Ja, man slutar då två timmar tidigare, kommer till körskola. ''Nääh du skulle ha kört vid ett..'' vad i f*n j*vla h*lv*te är det för j*vla stil!!! jag hade för f*n fått ett j*vla papper utskrivet av *****, och den j*veln hade bokstavligen sagt: ''vi kör härifrån 15:10..'' men nej f*n.. ''när vi kör i Kalmar börjar vi redan vid ett..'' men det f*n sa aldrig den j*vla ***** något om! hur i h*lvete skulle jag kunna vet det!? ***** hade åkt iväg vid ett med en annan elev.. vad i f*n h*lv*te är det för stil? Den andra läraren fick beklaga sig och be om ursäkt.. var lite sur på henne också, men framför allt på *****.. och det är inte första j*velskapet jag har med dem! jag har fått 4 lektioner inställda sedan tidigare! för i h*lvete, ***** kommer väll inte ens f*n att själv ringa och be om ursäkt!!! om hon inte gör det, kommer jag be att inte få köra med henne igen.. för j*vla dålig stil.. Nu förlorade jag två timmars lön och får dessutom slita arslet av mig i morrn.. om jag fått lektionerna hade jag inte sagt något, då hade jag slitit arslet av mig med nöje, men i onödan!!!??? nej f*n.. nu får jag jobba på lördag helt i onödan pga att jag förlorat två timmar helt i onödan!! och inte f*n har dem ens stil att ge ens liiiiite rabatt pga allt j*vla strul!!!!

..fan fan fan...

Hmm, antar att denna tråd kommer att tas bort? synd, vore intressant att läsa andras svar på händelsen..
#2 - 3 november 2008 15:52
Be dom i vänlig ton att göra upp i godo för att kompensera din förlust så kanske det reder upp sig.
#3 - 3 november 2008 15:56
Hatar verkligen sånt där skit :(
#4 - 3 november 2008 16:15
Gaffel skrev:
Be dom i vänlig ton att göra upp i godo för att kompensera din förlust så kanske det reder upp sig.

Jag kan nog inte be dem i vänlig ton. När jag väl lyckats bli arg på någon, då hänger ilskan kvar länge. Jag får be om att aldrig få köra med *****, för jag kommer nog inte att klara av det, jag kommer bli distraherad över att jag hyser agg mot henne nu. Småsaker kan jag förlåta, men sådant här, oh nej, inte i första hand.
Guest
#5 - 3 november 2008 16:45
Temeraire skrev:
Jag kan nog inte be dem i vänlig ton.

Det gör dig till en mycket dålig förhandlare.
Är man saklig (fastän man svär inom sig) och står på sig så brukar allt lösa sig.
Hade detta hänt mig så hade jag haft 2 gratislektioner, minst.

//Undertecknat från en som HAR haft ett okontrollerat hett temperament innan.
#6 - 3 november 2008 17:02
Byt körskola!
#7 - 3 november 2008 17:10
Anettejt skrev:
Det gör dig till en mycket dålig förhandlare.

Är man saklig (fastän man svär inom sig) och står på sig så brukar allt lösa sig.

Hade detta hänt mig så hade jag haft 2 gratislektioner, minst.

//Undertecknat från en som HAR haft ett okontrollerat hett temperament innan.

Ååh, så felet är MITT? om ***** personligen ringt och bett om ursäkt hade det varit en annan sak, men nu gjorde hon inte det. Hon sket i mig och tog med sig en annan elev istället. Nu kommer jag få det för jävligt med jobbet för det.
#8 - 3 november 2008 17:11
Jenny054 skrev:
Byt körskola!

.. om det varit så enkelt.. närmsta körskola är 3,5 mil bort.. det innebär att jag får sluta jobbet ännu tidigare och förlora ännu mer pengar och arbetstid. Två timmar kanske inte är så farligt, vet inte vad jag har i timlön, men när det gäller just arbetet är två timmar värdefullt! nu kommer jag få slita häcken av mig i morrn för att hinna. Som sagt, om jag fått köra hade jag inte haft något emot det, men nu fick jag inte köra och får slita häcken av mig i onödan.
Guest
#9 - 3 november 2008 17:21
Temeraire skrev:
Ååh, så felet är MITT? om ***** personligen ringt och bett om ursäkt hade det varit en annan sak, men nu gjorde hon inte det. Hon sket i mig och tog med sig en annan elev istället. Nu kommer jag få det för jävligt med jobbet för det.

Det skrev jag inte!!
Jag är helt på din sida, men du måste kunna tygla ditt humör för att kunna förhandla.
#10 - 3 november 2008 17:22
Temeraire skrev:
.. om det varit så enkelt.. närmsta körskola är 3,5 mil bort.. det innebär att jag får sluta jobbet ännu tidigare och förlora ännu mer pengar och arbetstid. Två timmar kanske inte är så farligt, vet inte vad jag har i timlön, men när det gäller just arbetet är två timmar värdefullt! nu kommer jag få slita häcken av mig i morrn för att hinna. Som sagt, om jag fått köra hade jag inte haft något emot det, men nu fick jag inte köra och får slita häcken av mig i onödan.

Kör privat då?
#11 - 3 november 2008 17:23
Oavsett vems felet något är kommer man längst med att inte skälla ut någon utan att be om kompensation av några lektioner på ett så lugnt sätt man kan. Kan ju klargöra ditt arbetsmässiga problem pga det som hänt och även ekonomiska
#12 - 3 november 2008 18:34
Anettejt skrev:
Det skrev jag inte!!

Jag är helt på din sida, men du måste kunna tygla ditt humör för att kunna förhandla.

.. det är svårt när något sådant här händer. Det här är fjärde lektionen jag inte fått genomföra, blivit inställt tre gånger tidigare. Det som gör mig så arg är att hon ''glömde'' berätta att det var ett som gällde. Va f*n, man kan inte råka ''glömma'' saker. Om jag kommer till mitt jobb en dag och säger ''ja visst ja, det skulle vara klart idag, men det hinner jag inte, jag glömde bort det..'' då skulle jag få det hett om öronen. Sånt där får man bara inte glömma att berätta.
.. hon kommer väll inte ens be om ursäkt, hon kommer väll bara gnälla vidare på mig som vanligt..
#13 - 3 november 2008 18:41
eriahl skrev:
Oavsett vems felet något är kommer man längst med att inte skälla ut någon utan att be om kompensation av några lektioner på ett så lugnt sätt man kan. Kan ju klargöra ditt arbetsmässiga problem pga det som hänt och även ekonomiska

Ibland måste man skälla ut någon ordentligt. De verkar se sina elever, iallafall mig, som ''levande plånböcker''. De tror att det bara är att hålla på och ställa in lektioner hela tiden och inte be om ursäkt och allt. Ingen ordning alls har dem.
#14 - 3 november 2008 19:41
Jag tycker absolut att du skall byta körlärare.
Jag har oxå haft ditt temprament en gång i tiden. De e inte lätt[:o]

Du behöver inte heller komma överens med henne om hon inte äger körskolan.
Prata med ägaren om hennes nonchalanta stil o säg hur mycket pengar du förlorar vid körningarna som hon struntar i.
Försök komma överens om nått bra för dig.
Men absolut byt lärare till nån som känner ansvar för sitt jobb.

Lycka till.
#15 - 4 november 2008 04:23
..jag lär vara deprimerad hela veckan nu, speciellt när jag måste jobba på lördag i onödan nu. Jag fick ''utbrott'' hela tiden igår kväll.
..får väll försöka glömma, helt enkelt. Köpa ut lite dricka.
#16 - 4 november 2008 19:29
Du vet väl att sådana där skitsaker är väldigt bra simmare;)
#17 - 4 november 2008 21:22
Raskens skrev:
Du vet väl att sådana där skitsaker är väldigt bra simmare;)

OT, men.

Ska jag tolka det där som att jag var en skitsak i min ungdom då jag var en rätt hyffsad simmare.
Och ska jag se det som att en skitsak lätt blir till ett helt helvete ;)
#18 - 4 november 2008 21:50
Du får tolka det helt hur du vill.
Jag lägger inga värderingar på dina tolkningar.
Men jag menade att Temeraires skitsak är ett problem med en körlärare som inte visar nån större respekt för sin elev.
Det försvinner inte för man super skallen i bitar.

Annons