Årets Iron Aquascaper Contest!

#1 - 3 maj 2004 06:57
--------------------------------------------------------------------------
Aquatic Plant Central har gleden av å annonsere starten av the Iron Aquascaper Contest - En konkurranse som setter akvarister opp mot hverandre for å vise deres dyktighet og ferdighet.

Detaljer:
Konkurrerende vil designe et aquascape rundt en fokus plante. Årets planter er Rotala Rotundfolia (indica). Den beste bruken av fokusplanten vinner.

Andre krav:

Akvariet skal være nærmes mulig 40 liters, og målene 51cmx25.5x30.5

Konkurransen avsluttes: 1. desember 2004, vinneren vil bli annonsert 11. januar, 2005.

Deltagelse:

- Bruk et digitalt kamera med høy oppløsning, alternativ kan du sende et foto for skanning til APC.
- Send 3-4 bilder hvorav minst et må være fra fronten.
- Modifiser ikke bilder med andre ting en lys, kontrast, hvitbalanse, skarphet og fargekorruksjon
- Bilder bør være jpeg, tiff eller png
- Bilder sendes til admin@aquaticplantcentral.com

Dommere:
Phil Edwards
Ricky Cain
Oliver Knott
Enrico Monteiro
Tan Zhiming
Bartek Lipczynski

Gevinst

første plass: Iron Aquascaper Trophy, valgt av dommerne
-People's Choice: Sertifikat - valgt av APC medlemmer

Bedømmings kriterier:

1. Bruk av fokus planten
2. Total inntrykk
3. Komposisjon/teknikk
4. Originalitet
5. Akvariets kondisjon

Hver deltaker vil få detaljert tilbakemelding fra dommerne

----------------------------------------------------------------

Sjekke linken her for mer informasjon: http://www.aquaticplantcentral.com/forum/viewtopic.php?t=1100
#2 - 3 maj 2004 10:17
Jag har nog fasen lite rotundifolia i mitt restakvarium.

Taskigt att välja en sådan växt som fokusväxt eftersom det är skitsvårt att få den riktigt röd i djupa akvarier 8)
#3 - 3 maj 2004 10:29
Men akvariet skulle väl vara ca 40 liter också? Då blir det inte så djupt.
#4 - 3 maj 2004 11:20
Ahhh.. Det förklarar saken.. Coolt!
#5 - 3 maj 2004 11:48
Litt morsomt ja, så jeg skal nok gjøre et forsøk! Har ikke peiling på hva slags lys jeg skal bruke enda. Har noen ballast og holdere til compatrør, men spørs om jeg får dem i rette sorten. Har en 70W MH lampe til, men sliter svært med å få selv L. Repens rød med MH. Vanlig T8 rør blir for stort og bla bla bla :)

Vi får se hvordan det går, antar de poster endel bilder og greier om hvordan de andre på APC gjør det!
#6 - 3 maj 2004 12:22
Måttet 51cm x 25.5 x 30.5 är det L x B x H ? eller L x H x B?
Är väl inte så noga , men till 1 dec. ska man väl kunna dra ihop nåt?
#7 - 3 maj 2004 14:19
det kanske man skulle prova. har ju en 37L-burk på 60x25x25cm, så. är det vanlig rotundifolia som avses, eller är indica någon variant?

Annons