Årets ADA-tävling, första bilderna

#1 - 20 september 2004 20:17
http://www.aquaticplantcentral.com/forum/viewtopic.php?t=2598&highlight=

Ska bli kul att följa tråden. Lär bli mer godis 8)
#2 - 20 september 2004 20:19
Sorry. Det var fjolårets, men IUknowns reply var ju intressant =)
#3 - 20 september 2004 20:20
Inte dåligt. Ska bli kul att se resten.
#4 - 20 september 2004 20:20
Lovar gott, hoppas på fina bilder i morgon!
#5 - 21 september 2004 08:52
Nämen har man sett!

Vinnaren hade verkligen riktigt ful fundamentalistisk Zen-style på stenarna och trimmningen. Urk.
#6 - 21 september 2004 13:47
Ingen annan som har kommentarer över vinnarna i årets ADA-tävling? *förvånad*
#7 - 21 september 2004 13:52
tycker att alla burkar förutom den näst sista va skitfula...Den näst sista är ok men inte nån riktigt supersnygg. Självklart så är dem duktiga om man jämför med mig men tycker int att nån burk kändes sådär riktigt speciell...

/Glenn
#8 - 21 september 2004 14:04
Kul :) och håller med dig defdac vinnaren var väl inge vidare, och är det bara jag som tycker den bilden ser liite skum ut? ser ut som den är skarvad ju av 3 bilder? :o

Edit: kollar man närmare så ser det tillomed ut som det är fler bilder den är skarvad av? eh eller är det bara jag som e yr som vanligt? ;)
#9 - 21 september 2004 14:08
oj såg nu att ja bara hade kollat dem fem första bilderna=P...men dem andra karen va helt okej

/Glenn
#10 - 21 september 2004 14:24
Ursprungligen skickat av Sn3jk

Kul :) och håller med dig defdac vinnaren var väl inge vidare, och är det bara jag som tycker den bilden ser liite skum ut? ser ut som den är skarvad ju av 3 bilder? :o

Jag tycker ni kollar på fel saker. Att bilden vi tittar på är skarvad beror på att någon skannat in bilderna från någon papperstidning. Därav den genomgående ruttna bildkvalitén på bilderna. Alldeles säkert har dommarna haft betydligt bättre bilder att titta på.

Peter
#11 - 21 september 2004 14:28
aha ja det är nog så det är ja ;)
#12 - 21 september 2004 14:32
Bilderna i första inlägget på den länkade sidan är alla helt outstanding. Till skillnad från bla Defdac gillar jag även vinnarbilden. Tycker den är nyskapande med sina uppställda platta stenar som vänder kortsidan mot betraktaren.

Guldbilden med skalarer gillar jag inte alls.

De båda bilderna på silverplats gillar jag, men de känns inte särskilt speciella. Det hade varit kul att se bilderna som orginal så man sluppit de fadda färgerna som trycket orsakat.

Den översta bilden på bronsplats är nog min favorit. Lite fjällkänsla över det hela! :-)

Peter
#13 - 21 september 2004 15:00
Det var ingen som stack ut så där extremt mycket. Det vore väldans kul att se originalbilderna på vinnaren och översta silver som jag tror gör sig betydligt bättre. De faller mig ganska väl i smaken.
#14 - 21 september 2004 16:12
Gillar akvariet som fick brons på nått sätt. Väldigt avskalat, påminner om när man står och ser ut över ett bergsmassiv på långt håll. Väldigt suggestivt.

Den som fick guld tycker jag mest var rörig :/

Men men, alltid kul att se aquascaping, på både hög och låg nivå ;)
#15 - 21 september 2004 16:15
Ja jäklar den var lite halvtaskigt skarvad, det ser jag nu. Förmodligen för att den som scannade inte kunde få med hela mittuppslaget eller nått sånt.

Det var inte bildkvaliteten/fotografiet jag kollade på och kommenterade utan enbart själva scapet. Zen-trädgårdar i all ära, men det kan gå för långt. Där används också en hel del upprätta stenar och supertrimmade buskar. Det ger mig ingen direkt förnimmelse av naturkänsla, utan mer något artificiellt typ pudeltrimmning.
#16 - 21 september 2004 16:36

Jag gillar vinnaren men tyckar att 2:an suger...

De övriga gillar jag, de är alla är bättre än 2:an !

"Bergmassivet" är häftigt men påminner om något annat än ett akvarium som sagt. Vad blir nästa steg , att fejka snö på bergstopparna :)

Annons