Arapaima Gigas

#1 - 23 mars 2008 10:46
[FONT=Arial Black]Hej, jag ar ny pa Zoopet och reggade mej idag.[/FONT]
[FONT=Arial Black]Bor numera i Thailand (darav bokstaverna) och har ar det en enorm aktivitet inom akvarieindustrin, spannande !!!!!![/FONT]
[FONT=Arial Black]Jag haller framst pa med sotvattensrockor och Tanganyika men varfor jag skriver pa detta forumet nu ar att jag vill beratta om mitt nya prosjekt som ar en swimmingpool,10x5x1,10 meter=55.000 liter.[/FONT]
[FONT=Arial Black]Efter 4 veckors bygge kom idag den lokala brandkaren och fyllde poolen at mej, pumparna drar igang imorgon och fiskarna kommer den 1 april, dagen till ara. 10 stycken Arapaimas Gigas mellan 130-210 cm och 5 Alligator gars, en slags gadda fran Florida, arapaiman blir runt 4 meter och aligatorn likasa. Akvarium har jag hallt pa med sedan barnsben men dammar ar nagot nytt for mej.[/FONT]
[FONT=Arial Black]Har 3 pumpar som tillsammans pumpar 25.000 liter i timmen kopplat till 4 UV-filter (18w) som ska forhindra algbildningen som blir i vattnet i denna starka sol.[/FONT]

[FONT=Arial Black]Finns det nan pa forumet som har nan erfarenhet av nat liknande och kan ge nagra tips ????[/FONT]
#2 - 23 mars 2008 10:49
rratz34 skrev:
[FONT=Arial Black]Hej, jag ar ny pa Zoopet och reggade mej idag.[/FONT]

[FONT=Arial Black]Bor numera i Thailand (darav bokstaverna) och har ar det en enorm aktivitet inom akvarieindustrin, spannande !!!!!![/FONT]

[FONT=Arial Black]Jag haller framst pa med sotvattensrockor och Tanganyika men varfor jag skriver pa detta forumet nu ar att jag vill beratta om mitt nya prosjekt som ar en swimmingpool,10x5x1,10 meter=55.000 liter.[/FONT]

[FONT=Arial Black]Efter 4 veckors bygge kom idag den lokala brandkaren och fyllde poolen at mej, pumparna drar igang imorgon och fiskarna kommer den 130-210 cm och 5 Alligator gars, en slags gadda fran Florida, arapaiman blir runt 4 meter och aligatorn likasa. Akvarium har jag hallt pa med sedan barnsben men dammar ar nagot nytt for mej.[/FONT]

[FONT=Arial Black]Har 3 pumpar som tillsammans pumpar 25.000 liter i timmen kopplat till 4 UV-filter (18w) som ska forhindra algbildningen som blir i vattnet i denna starka sol.[/FONT]

[FONT=Arial Black]Finns det nan pa forumet som har nan erfarenhet av nat liknande och kan ge nagra tips ????[/FONT]
Lite bilder får du inte glömma att skicka bara:)Eller rättare sagt många bilder vill vi se:D
#3 - 23 mars 2008 11:08
Skulle tro att du mer platsar hos MFK..

Kewl projekt, bilder på badbrudar i bikini runt polen med paraplydrinkar i händerna är ett måste..
#4 - 23 mars 2008 12:31
Arapaima Gigas

Ja, Jag har massor av bilder pa bygget men det ar nog inte sa spannande om man inte vill gora nat liknande sjalv. Daremot kan jag lagga ut lite bilder nar fiskarna kommer och det blir nog ett prosjekt i sej sjalvt. Dom storsta vager nog mellan 40-45 kg, ska prata med en veterinar imorgon om hur vi ska gora.
Har hyrt en tankbil for transporten som tar 1,5 timme, tror att det basta ar att sova dom sa att dom inte far panik och skadar sej sjalva.
Tack for tipset om www.monsterfish.com, kanske kan hitta nan med liknande prosjekt !!!:)
#5 - 23 mars 2008 13:17
Jag garanterar att du kommer att få en massa ivriga betittare av ditt projekt, BILDER PÅ ALLT!!!!

mvh Gaffel
p.s glöm inte bilderna på bikinibrudarna.. d.s
#6 - 23 mars 2008 14:21
Hur värmar du upp det? För jag antar att det är utomhus?

Oj, såg först nu att du bodde i Thailand.
#7 - 30 mars 2008 10:23
häftigt!BILDER,BILDER!!
#8 - 28 april 2008 01:18
Gaffel skrev:
Jag garanterar att du kommer att få en massa ivriga betittare av ditt projekt, BILDER PÅ ALLT!!!!

mvh Gaffel

LOL
#9 - 28 april 2008 01:25
Gaffel skrev:

mvh Gaffel

vad då bikinibrudar!!?? vi vill 120cm hunkar i speedos!!!!:D
#10 - 28 april 2008 05:28
neeeeee.. inte speedos! och inte 120cm heller.. snarare 190cm :D
#11 - 28 april 2008 08:09
Märks det att ytterligare en lång hård vinter är till ÄNDA eller, beach -08 kan bli minnesvärd och om den regnar bort så åker vi på studieresa till "Land of the Gigas"..
#12 - 28 april 2008 08:13
Bilder ;P

fiskarna bord eju va i vid det här laget, eller va det ett Tidigt Första aprilskämt?
#13 - 28 april 2008 13:47
ize skrev:
neeeeee.. inte speedos! och inte 120cm heller.. snarare 190cm :D

hmm.. va trodde du jag menade måttet!?:D hehehe
:p
#15 - 29 april 2008 08:49
hmm.. va trodde du jag menade måttet!?:D hehehe