Är torkade räkor något?

#1 - 8 november 2005 19:52
Hejsan!

Såg att det fanns torkade räkor i zooaffären. Nu undrar jag om det är något som fiskarna skulle gilla?
#2 - 8 november 2005 21:18
räkor, eller mysis eller krill kanske?..
#3 - 8 november 2005 21:57
tja, fiskarna är ju tokiga i ungstorkad räkmix, så varför skulle inte torkade räkor funka....

B!
#4 - 8 november 2005 22:05
Gimbo! Varför inte ta en sväng ut till St.Anna, Ta med en stor finmasig håv och fånga små räkor som påminner om krill, dom svärmar längsmed steniga stränder just nu! Dom kan du frysa in, torka på papper i micron! Fiskarna älskar dessa! Släpp gärna ner några levande också får du se fart på dina ciklider!
#5 - 8 november 2005 22:19
[QUOTE=laerni]Gimbo! Varför inte ta en sväng ut till St.Anna, Ta med en stor finmasig håv och fånga små räkor som påminner om krill, dom svärmar längsmed steniga stränder just nu! Dom kan du frysa in, torka på papper i micron! Fiskarna älskar dessa! Släpp gärna ner några levande också får du se fart på dina ciklider![/QUOTE]

Det är ett mycket bra och tacksamt förslag. Men, jag är lite bekväm av mig. Finns det att köpa något. Då köper jag det. Som tex räkmix :)

Vet att jag gör en långvarig förlust. *hehe* :)
#6 - 8 november 2005 22:20
[QUOTE=MagicFingers]räkor, eller mysis eller krill kanske?..[/QUOTE]

Står bara Torkade Räkor på påsen. Ingen mer info. Så, det kan jag tyvärr inte svara på.

Hade tagit mig tid att fråga om det inte hade varit så många inne i affären.
#7 - 8 november 2005 23:07
laerni jag kmr själv från norrköping och har land ute i skärgården (rönö i närheten av arkösund) menar du dom räkor som håller till i tången? isåfall har vi massvis av det iallafall under sommartid;D
#8 - 9 november 2005 08:03
räkor

hej visst kan du ge det till fiskarna egentligen tror jag att det är till vattensköldpaddor tänk bara på att det innehåller lite protein och vitamin så se det som ett tillfälligt godis
#9 - 9 november 2005 08:29
[QUOTE=scooby]hej visst kan du ge det till fiskarna egentligen tror jag att det är till vattensköldpaddor tänk bara på att det innehåller lite protein och vitamin så se det som ett tillfälligt godis[/QUOTE]

Jo, jag satt just och funderade på om det verkligen kunde vara något bra näringsinnehåll i dem. Kommer nog inte att köpa det åt mina fiskar. De får ju redan en bra kost i from av Pellets, Räkmix och Mysisräkor.
#10 - 9 november 2005 10:14
om det é gammarus räkor SKIT I DOM!..
mina fiskar vägrade äta dom... OBS!...
det är dammfsikfoder.
#11 - 9 november 2005 10:17
Kanske något för min sambo och hennes Slöjstjärtar :)
#12 - 9 november 2005 11:18
[QUOTE=Luminax]laerni jag kmr själv från norrköping och har land ute i skärgården (rönö i närheten av arkösund) menar du dom räkor som håller till i tången? isåfall har vi massvis av det iallafall under sommartid;D[/QUOTE]
Jepp just dom menar jag! Uppskattas både som levande, frysta och torkade!:)
#13 - 9 november 2005 11:43
hehe okej:) gött;D då blir det räk jakt i sommar:D det finns ju både lite större som nästan liknar dom rosa man köper i affären, är det dom du menar elr dom som är pytte små?
#14 - 9 november 2005 11:45
[QUOTE=Luminax]hehe okej:) gött;D då blir det räk jakt i sommar:D det finns ju både lite större som nästan liknar dom rosa man köper i affären, är det dom du menar elr dom som är pytte små?[/QUOTE]
Båda sorterna går utmärkt!:D
#15 - 9 november 2005 13:59
hehe okej;D tack så mycket :)
#16 - 4 december 2005 18:49
går det kasta ner vanliga frysta räkor alltså?

Annons