[quote=peterhaack]och jag köper 10-pack och har gjort så Läääääänge och inte har ngra fiskar jag haft fått bukvattensot eller liknande, nu har jag inte tangiaka elle malawis heller så därför svara jag inte för dem, men jag har haft Oskars, Fjärilciklider, paletter, mina malar äter det (L144, L201, L204, LDA08), scalarer, discusar, mollysar, guppisar, pitbullar(inte ofta men det händer), platy, regnbågsfisk, neoner, Koppartetror, drottningrasborar, botior, kuhli mm
Varanna till var tredje dag får de röda mygg, däremmelan e allt från vita svarta mygg, mysis, dahfnier osv..., nu skall jag säga med att det då inte handlar om den vanligaste sorten man finner billigt i affärer utan nu e detta Åleds och alla som säger att det är samma skit, vet inte vad de snackar om.[/quote]
För dina fiskar är röda mygg super, men som det sagts tidigare: inte för Tanganyika & Malawi-ciklider, kanske inte heller för Viktoriaciklider????:D
Tillägg: Men som det sagts tidigare: även i de sjöarna finns det fiskar som kan matas med röda mygg. Ett tips är att gå till biblioteket och låna en faktabok, och läsa sig till vilket foder respektive art livnär sig på i naturen....eller köpa den (boken alltså!), eller hur Kjell????