Är pwss den bästa internetbutiken i Sverige?

#1 - 20 december 2010 20:27
Medlemmarna här länkar väldigt ofta till deras sajt men är de lika populära att handla ifrån?
#2 - 20 december 2010 20:37
Gör en sökning här på sajten så ser du att åsikterna går isär ang. den butiken :)
#3 - 20 december 2010 20:40
Jo, jag gjorde det men det var inte lätt att hitta den informationen med så mycket länkar till deras produkter :confused:

Joacim skrev:
Gör en sökning här på sajten så ser du att åsikterna går isär ang. den butiken :)
#4 - 20 december 2010 20:44
eller finns det någon bättre?
#5 - 21 december 2010 08:21
jag skulle nog vilja säga att det är nog hugget som stucket vilken nätare som är bäst i sverige.

tycker att det ramlar in lika mycket ris och ros på dom alla.

skulle även tro att anledningen till att folk länkar ofta till pwss är att deras sida (enligt mig iaf)
är lättast att söka artiklar på.

men jag skulle vilja slå ett slag för två saker:

1)
Din lokala butik, om man bara skall köpa standardsaker, och inte så mycket, så lönar det sig sällan
att näthandla.

2)
Skall man ha lite mer och lite dyrare saker så lönar det sig duktigt att leta sig ner till tyskland.
ex. http://www.aquaristic.net/

.
#6 - 21 december 2010 08:31
Vart hittar man billigast BTN-bakgrunder?
#7 - 21 december 2010 08:33
jag handlar mycket av dom, och det går smidigt och lätt, tar max 2-3dagar att få det om dom har det hemma. och trevlig och bra service och hör jag av mig får jag alltid svar snabbt. dom har hjälpt mig mycket när jag själv krånglat eller ha behövt saker snabbt. så från mig får dom bara plus. deras priser varierar både är billigt och annat kan man hitta billigare på andra nätbutiker. i vilket fall som helst är dom oftast billigare än den lokal djuraffären här, så att även frakten väger upp till att betala extra plus har dom större utbud än lokala djuraffären så just det kan nog skilja.
Bilagor:
#8 - 21 december 2010 08:43
Om vi handlar via nätet så handlar vi på PWSS. Har aldrig haft något som helst bekymmer utan allt har skötts hur smidigt som helst. Varorna har varit hela och välpaketerade och leveranstiden normal. Kontakten med PWSS har fungerat väldigt bra osv..
Väntar just nu på leverans därifrån som mest troligt kommer nu när som ;)... Har beställt BTN-slimline, lysrör, silikon, lekgrotta och plastbehållare till fisk (sån som butikerna har när de håvar upp fiskar). Tror inte det var nåt mer :rolleyes:
#9 - 21 december 2010 10:45
Har oxå handlat på Pwss, helt okej, Väntar själv på lite smått gott inför julen :)

Det enda som irriterar mig är att man får besked om hur mycket frakten ska kosta i efterhand via mail....det gillar ja inte, jag vill veta på en gång när jag handlar och innan jag klickar på "beställ" ska frakten vara i priset.
#10 - 21 december 2010 10:49
PWSS har ju ett jäkla stort utbud. men några som är riiiktigt snabba o trevliga är guldfisken zoo. snabbare än pwss enligt min erfarenhet.
#11 - 21 december 2010 12:01
Jo guldfisken har varit jäkligt bra de gångerna jag beställt därifrån, inte så farligt dyr frakt och jag har haft grejerna dagen efter beställning.
#12 - 21 december 2010 15:00
Har köpt merparten av mina grejor från PWSS, och ibland har det varit lite problem med saker de inte haft på lager just då. Men de har aldrig fakturerat fel och jag har alltid fått mina saker. Så jag är nöjd med dem.
#13 - 22 december 2010 10:43
Tack allihopa för era åsikter! Har varit och rekat i min lokala affär men deras sortiment var ganska begränsat (men mycket fräscha akvarier!) så jag beställde ett akvarium och lite utrustning från pwss och kommer att köpa fisk och växter lokalt.
Bilagor:
#14 - 22 december 2010 11:17
Jag tycker att både Guldfisken och PWSS har bra service.
#15 - 2 januari 2011 09:37
Då har jag prövat både pwss och guldfisken:

Pwss tyckte jag var segt att beställa ifrån. Skicka ordern utan att veta hur mycket i frakt, vänta på fraktkostnaden, sätta in betalningen, vänta på att de skall se betalningen och att sedan skicka grejorna. Och så klassikern som jag råkade ut för två gånger: de svarade bara på första frågan i mejet. När ordern väl kom var en av sakerna restnoterad utan att jag fått reda på det. Nu var det inget viktigt men ändå... Allt som allt blev betyget "hobbyfirma".

Guldfisken däremot var den kompletta motsatsen, en riktig webshop med fraktkostnad och flera betalningsalternativ. Och snabba som attan! Dock dyrare än pwss. Betyg: riktigt bra! Endast live lagersaldo sakas för toppbetyg.
#16 - 2 januari 2011 20:30
Detta är en suverän tråd! skall kolla på båda sidorna nu.
#17 - 2 januari 2011 20:43
Denna butik http://www.akvariumbutiken.se/ håller ofta ett lägre pris än ovan nämnda tu. Åtminstone sådant jag har köpt (Pumpar, T5-belysning m.m.).
#18 - 26 januari 2011 07:15
Lade en order till pwss igår på dagen. Fick bekräftelsen först på kvällen. Behövde ändra en artikel så jag mailade i retur på bekräftelsen, dödstyst. Idag fortfarande inget. Testade att ringa, inget svar.

Verkar vara nån hemmapulare som kör en låda vid sidan om. Det är en telia.com adress också. Funderar på att cancellera allt och köpa från nån annan. Dassiga vibbar.
#19 - 10 februari 2011 01:31
tycker pwss är jävligt sega och även det ni säger om att man inte får redan på frakten är ett väldigt stort minus. nästan omöjliga att få tag på när man ringer o svarar ej på mail.

guldfisken har jag inte handlat av på webben, åker alltid dit o handlar. men där har ni gubben som vet vad han snackar om. Väldigt bra sortiment och enligt mig bra priser. Alltid haft allt hemma som jag åkt dit för att handla. Har svårt att tänka mig att dom är sämre på webshoppen. REKOMENDERAR SKARPT!
#20 - 10 februari 2011 05:22
handlat endel från cyberzoo, deras utbud är kanske inte det största men hittat riktiga klipp där. Snabba och trevliga.
#21 - 10 februari 2011 07:18
guldfisken har jag inte handlat av på webben, åker alltid dit o handlar. men där har ni gubben som vet vad han snackar om. Väldigt bra sortiment och enligt mig bra priser. Alltid haft allt hemma som jag åkt dit för att handla. Har svårt att tänka mig att dom är sämre på webshoppen. REKOMENDERAR SKARPT!

Jag har handlat från guldfisken på webben.

Supersnabb frakt, paketet skickades samma eftermiddag som jag beställde, och kunde hämtas ut dagen efter. När jag packade upp en slamhävert (modell billig) så var det ett hål i slangen. Jag mailade och frågade hur jag skulle reklamera. Hade mailsvar inom en timme att en ny slamhävert skulle skickas samma dag, kasta den gamla bara. Dagen efter kom den nya slamhäverten i brevlådan.

Så, jag är också väldigt väldigt nöjd med Guldfisken.

Sen har jag handlat en del från aquantastic. Utbudet där är ju lite klent (än iaf, det kanske blir mer, de ska/har ju startat fysisk butik med precis i dagarna), men snabba leveranser och bra service. Och trevliga och bra svar på mina frågor.
#22 - 10 februari 2011 08:19
Jag har handlat från PWSS, Guldfisken, Ojzoo, cyberzoo och lika nöjd med alla. Snabba och smidiga.

Annons