Är min platy hona "gravid"?

#1 - 28 oktober 2007 18:35
Heej,

Jag har 4 platys i mitt ena akvarium på 50 l och 3 st i mitt andra 60 l. Min ena hona simmar gärna tillsammans/brevid hanarna och har ett vitt litet "rör" på 1x1 cm. Är hon "gravid"? Och finns det något tips på hur man ser att dom är "gravida" i tidigt stadium och hur man får en hona befruktad.
#2 - 28 oktober 2007 18:49
Snälla, kan ingen svara på min fråga? :(
#3 - 28 oktober 2007 20:30
Yejjeh skrev:
Heej,

Jag har 4 platys i mitt ena akvarium på 50 l och 3 st i mitt andra 60 l. Min ena hona simmar gärna tillsammans/brevid hanarna och har ett vitt litet "rör" på 1x1 cm. Är hon "gravid"? Och finns det något tips på hur man ser att dom är "gravida" i tidigt stadium och hur man får en hona befruktad.

JAG HAR JUST SVARAT DIG I EN ANNAN TRÅD!!!! Ställ [SIZE=4][COLOR=RoyalBlue]en[/COLOR][/SIZE] fråga och ge dig till tåls, flera likartade frågor ger bara upphov till irritation!
Och sök gärna svar INNAN du ställer frågan, de flesta är oftast redan besvarade!:D
#4 - 29 oktober 2007 08:19
Okej förlåt :(
#5 - 29 oktober 2007 11:28
Yejjeh skrev:
Okej förlåt :(

OK!:DDu är inte ensam om att göra så....:)
#6 - 30 oktober 2007 09:55
Nej jag har märkt det xD :P
#7 - 30 oktober 2007 10:03
Yejjeh skrev:
Nej jag har märkt det xD :P

Och jag är inte långsint, ställ GÄRNA nya frågor, det kommer alla lära sig av som läser här, men jag tröttnar ibland på dessa evinnerliga "är hon gravid"-frågor hela tiden, det blir tjatigt i längden, det bevisar egentligen bara att frågeställaren är [SIZE=4][COLOR=red]SLÖ[/COLOR][/SIZE] och inte tar reda på basfakta innan man frågar eller köper sin fisk. Det GÅR ju faktiskt att söka i forumen och få reda på det mesta utan att starta en ny tråd hela tiden.
Eller fråga i akvarieaffären, de SKALL kunna upplysa kunderna om det mest basala behoven hos fiskarna de säljer, men det brister ibland och då är det bra att ha andra att kolla med.;):D

Annons