Är JBL Novo Fect bra till Ancistrus?

#1 - 28 maj 2004 13:46
Hittar ingenstans i innehållsdeklarationen att de innehåller spirulina, men det kanske inte är ett måste till Ancistrusar? Så är JBL Novo Fect ett fullvärdigt foder till dem?
[:-127]
#2 - 28 maj 2004 13:54
Nanc kanske kan svara på detta? Hon är ju ancistrusexpert. ;-)
#3 - 28 maj 2004 14:19
Är frågan så dum att ingen vill svara? Jag kanske är korkad...
#4 - 28 maj 2004 14:31
Inte är du korkad .... men lite het kanske :-) Men nu är jag här och tänker svara...
JBL NovoFect innehåller 6% spirulina och annat grönt... fungerar till herbivora fiskar, alltså växtätare. Helt ok att ge till din Ancistrus. Nu har ju inte Ancistrusarna något emot lite animaliskt käk ibland...vilket dom ofta får i sig genom att sörpla i sig en och annan flinga ... annars kan man komplettera med en liten burk JBL Tabis... även de med 6% spirulina men i stället för en massa grönsaker är det krill i dem... Mina Ancistrusar älskar de tabletterna och brukar få dem sisådär 1-2 ggr i veckan.
#5 - 28 maj 2004 14:39
Okej...ja jag är nog kanske lite för het... ;-)
Tack återigen för att du svarar och är så hjälpsam!!! Du är en klippa!!!
Tack också för tipset om de andra tabletterna! Men jag har lagt ut SÅÅÅ mycket pengar för tillfället på bra foder och annat till firrarna att jag nog måste lugna mig ett tag nu... Min sambo får snart frispel på alla pengar som går åt till akvarierna tror jag... ;-)
Apropå det... Min burk med 400 st JBL NovoFect kostade 159:-. Var det ett bra eller hutlöst pris?
Har köpt spirulinatabletter från Hjortgatans Zoo förut som var billiga... NutraFin.
#6 - 28 maj 2004 14:44
hm, tabimin och plecomin 500 tabs 70:-/st
#7 - 28 maj 2004 14:53
Jag vet faktiskt inte om det var ett ok pris... 400 g Tabis kostar 84 kronor här.
Själv kör jag med Wardleys algtabletter eftersom de är hårda och räcker längre... Där köper jag inte bara ekonomiförpackning utan jag köper en hel kartong ekonomiförpackningar i taget, så jag har lite dålig koll på ordinarie pris :-)
#8 - 28 maj 2004 14:55
WOW! Det var billigt!!! Kan man köpa dem från någon nätbutik, MagicFingers?
#9 - 28 maj 2004 15:05
Okej Tant Nancy... :-)

Annons