Vad jag menar är att i början hade hon lite beigerosa vaxhud, men nu är den vit. Så om det är en hona vil lhon ju ändå inte häcka. Tänker inte förstöra henne eller något. E´ inte så desperat efter att få undulatungar. Hon hade en undlatkompis tidigare, en hane då, som hon växte upp med tyv. e han död nu så. Hehe, det jag menade med att dem "bör" få minst en kull är från en bok. Får leta upp boken så kan jag berätta mer exakt vad det betydde.
Men;
Vad jag lagt märke till så blir dem flesta undulater i bla Sverige kanske bara runt 7-8år, men i andra länder där dem inte avlats lika hårt kan dem "fortfarande" bli över 10. Men mycket beror också på hur väl man tar hand om sin fågel. Men även det är det nog lite si och så med. T.ex så har min undulat aldrig fått flyga fritt utanför buren(hon är inte handtam, hehe ^^) men ändå har hon lyckats hålla sig i form, däremot ska man inte, vänder mig till alla nyblivna undulat ägare i publiken >x), låta dem sitta inne hela tiden. Min undis är grön, och på dem ska man ju se rätt så tydligt. Det är bara ett av ex. men lyssna på Julietta alla om skötseln :) iaf, enda ålderdomstecknet är att hon får som lite vitt på skallen då och då, försvinner med regelbunden dushning, så detta talar ju för att jag inte ska försöka få henne att häcka. Om man så kan säga :D