Nu vill jag inte kritisera någon eller så. Men jag är bara nyfiken på hur denna personen har satt upp sitt kar. Det är ju inget som håller den på mitten!
ja visst var det en snygg lösning! Menar absolut inget negativt eller så, bara var nyfiken på om det verklien gick att ha det så, för jag håller på att skissar på att bygga något liknande själv.
[quote=andreassofus]nej det är ju en skiva under på minst 5cm.. lär ju inte vara nåt problem.
tyckte de va en ganska snygg lösning ja...[/quote]
skivan är väl inte mer än 2-3 cm?
Är det inte så att tyngden på ytan mellan tegelstenarna fördelas ut mot sidorna, så all tyngd hamnar ju på tegelstenarna och ingenting på skivan mellan teglet.. eller :confused:
[quote=androxe]skivan är väl inte mer än 2-3 cm?
Är det inte så att tyngden på ytan mellan tegelstenarna fördelas ut mot sidorna, så all tyngd hamnar ju på tegelstenarna och ingenting på skivan mellan teglet.. eller :confused:[/quote]
jo de e möjligt.. spelar de vekligen nån roll tycker du om ja skrev 5cm??
[quote=andreassofus]jo de e möjligt.. spelar de vekligen nån roll tycker du om ja skrev 5cm??[/quote]
njae, eller det hade inte spelat nåtgon roll om det inte var för att du skrev att den var minst 5 cm tjock... Ledsen om jag retat upp dig, skivan håller i vilket fall som helst :)
[quote=androxe]skivan är väl inte mer än 2-3 cm?
Är det inte så att tyngden på ytan mellan tegelstenarna fördelas ut mot sidorna, så all tyngd hamnar ju på tegelstenarna och ingenting på skivan mellan teglet.. eller :confused:[/quote]
Enligt vanlig lastberäkning är det så ja. Tycker också att det ser riktigt snyggt ut jag