Är detta möjligt?

#1 - 24 november 2007 19:17
Har haft lite dåligt med fisk i karet ett tag (pga nitritchock).
De överlevande är denna Maingano, en röd zebra hane, en saolosi (stavning?) och några malar i ett 220 kar.

Dom har gått ensamma ett bra tag nu bara för att jag ville vara 120% säker på att alla vattenvärden är återställda igen.

Så häromdagen fyllde jag på med ett antal fiskar av arterna saolosi och zebran, men inte ännu av mainganon.

Givetvis efter inköp så sitter man ju och kikar på dom ett tag och då märkte jag att mainganon inte visade sig lika mycket som vanligt och att hon inte äter vid matning utan bara simmar runt lite och sedan gömmer sig i grottan igen och jagar bort dom som kommer för nära.

Det som förbryllar mig är att hon har samma beteende som andra malawisar när dom tuggat!
Så jag kollade lite extra noga...
Visst fasen har hon en liten "säck" och det ser verkligen ut som om hon tuggar.
Men den enda hanen som kan ha "gjort henne på smällen" är ju en rödzebra hane!!!

Kan detta verkligen vara möjligt???
Skickar med en bild som tyvär är lite dålig.

/Janne
#2 - 25 november 2007 08:05
Ingen som har någon synpunkt om detta??
#3 - 25 november 2007 08:21
kan hon inte varit på smällen sedan innan kraschen ? skengravid ?
#4 - 25 november 2007 09:26
Är det en ensam hona är det inta alls omöjligt att hon lekt med den enda hane hon hittat, det är alltid en risk när man har ensamma honor eller hanar.
#5 - 27 november 2007 05:35
Undrar hur en sådan korsning kommer att se ut...
Någon som har varit med om något liknande??

/Janne
#6 - 27 november 2007 13:13
Alla malawis kan korsa sig med varandra vad jag vet, så varför inte maingano/rödzebra? De är ju ganska lika i kroppsformen också...men underlig teckning lär ynglen få.
Men vad som än händer, sprid inte dom vidare...märkliga korsningar på akvariefisk finns det alldeles för gott om.

Annons