Tycker det ser ut som du har mycket luftgenomströmning i vattnet stämmer det? Luft driver ut Co2 ur vattnet om jag inte minns fel så då ska det till mycket för att du ska ha kvar nån Co2 alls.
Förövrigt på filmen såg jag inte många C02 bubblor till ett 450 liters ska det till mer än så för att du ska märka skillnad, har du någon bubbelräknare? det brukar kunna hjälpa till att ställa in rätt dos. Jag kör till mitt 200 liters 1 bubbla i sekunden.
men det är ju iofs rätt så svårt att strypa tillförseln av Co2 när man använder mäsk.
Lycka till.
Jo alla bubblor du ser på filmen är co2 pumpen jag har kopplat slangen till har ett galler i utblåset som gör att det kommer ut hundratals småbubblor som sprids i hela akvariet istället för några bubblor som direkt flyter upp, det kommer typ 2-3 bubblor i sekunden när jag kollar i flaskan med vattnet i, så det ska väl vara Ok då eftersom du hade 1 bubbla i sec på 200L
jag kör inte ner någon luft i vattnet. luftslangen går rakt ner i co2 flaskorna.
Får väl bara kolla på hur växterna mår nu då, dom har inte mått bra å några har dött så tänkte testa på detta sätt, göder med pmdd å easycarbo och crypto tabletter oxå. funkar inte detta så får jag konsentrera mig på belysningen. den består av 2x54w t5 Nature + Colour