Är detta ett bra KAMERA köp...

#1 - 23 januari 2008 18:37
#2 - 23 januari 2008 19:49
För dom pengarna är det helt klart en mycket trevlig och bra allroundkamera !

Jag har själv föregångaren liggandes här hemma som heter dsc-H1 på blygsamma 5 Mpix men då jag köpte den så var det för zoomens skull och den bra närgränsen.
Skärmen är tyvärr sönder på den jag har :(

Jag var helnöjd men vann inga fototävlingar och det var därför som jag gick och köpte dslr kamera året efter ;)

Har dock haft planer på en sån här nu i efterhand som extrakamera.
Kjell Fohrman
Administrator
#3 - 23 januari 2008 19:53
Vet inget om kameran i sig, men tycker nog rent allmänt att det är bättre att lägga till lite pengar och satsa på en systemkamera eftersom det är bra mycket lättare att fota saker som rör sig med dessa
#4 - 23 januari 2008 20:33
Håller med Kjell. Du 1 år gammal systemkamera (tex nikon D40) för samma pris. Tycker det är en mycket mer hållbar investering.
#5 - 23 januari 2008 21:37
För 4k kan du få en Canon Eos 350D med kitobjektiv och då kommer du ta mycket bättre bilder på fiskarna än med en kompakt. Tyvärr är det så...
Sen en blixt på tradera för en 50-lapp och du är med i "gejmet".
#6 - 23 januari 2008 21:39
Långås skrev:
Håller med Kjell. Du 1 år gammal systemkamera (tex nikon D40) för samma pris. Tycker det är en mycket mer hållbar investering.

Fast ofta stannar inte inköpen där... Om man har en systemkamera så vill man snart ha extern blixt, sedan makroobjektiv... och trådlös blixtsändare, teleobjektiv, mellanringar, stativ, vidvinkelobjektiv, kameraväska, osv...
#7 - 24 januari 2008 09:31
petnym skrev:
Fast ofta stannar inte inköpen där... Om man har en systemkamera så vill man snart ha extern blixt, sedan makroobjektiv... och trådlös blixtsändare, teleobjektiv, mellanringar, stativ, vidvinkelobjektiv, kameraväska, osv...
Det vill man väl ändå och då är det ju bara dumt att gå via en kompaktkamera...:D
#8 - 24 januari 2008 17:39
Ok men man kan ju inte filma med en systemkamera och det är en viktig funktion tycker jag...

Annons