Är det värt att va goldmedlem?

#1 - 3 maj 2006 14:15
Är det värt att vara goldmedlem?
#2 - 3 maj 2006 14:18
jag använder inte så många funktioner som man har möjlighet till utan jag valde att bli goldmedlem för att zoopet är en så bra sida som jag ville stödja...
#3 - 3 maj 2006 14:28
Samma för mig, jag vill stödja zoopet och jag vill kunna få mer info om nya fiskar och växter, reportage, bilder, annonser mm. Jag betalar gärna för att några ska kunna utveckla sidan utan att själva få betala ur egen ficka för jag vill ha en sajt som har "allt". Kort och sånt kostar att få låna, ja allt kostar pengar idag.

För mig så är det också en klubbavgift som jag betalar då jag är en aktiv deltagare i zoopetväst.
#4 - 3 maj 2006 14:33
Eftersom allt redan blivit sagt så säger jag istället så här:
Håller med smurfmats och Marie_J! :) (Ja, förutom det där med ZoopetVäst då....[;)])
#5 - 3 maj 2006 14:40
tycker det är värt de.. finns ju en del du kan göra som medlem som du annars inte kan göra här.

sen är 225kr/år en struntsumma.. betalar gärna mer pengar för o va medlem på den här kanon sidan :)
#6 - 3 maj 2006 15:59
Tycker också att det känns bra att stödja en så bra sida... sedan är det oerhört skönt att slippa begränsningarna i tex artbeskrivningarna..
#7 - 3 maj 2006 16:07
Jag är det också mest för att stödja sidan.
Sedan har jag satt in en annons här en gång (och fått många svar!) och vill gärna kunna titta på ALLA artbeskrivningar! mm mm
#8 - 3 maj 2006 18:30
kan bara instämma med övriga skribenter
mvh janne
#9 - 3 maj 2006 18:33
Ja absolut framför allt efter att träffat några i zoopetväst gänget i Åleds och kan även stämma in med övriga.
#10 - 3 maj 2006 18:53
Jag gillar att kunna lägga in bilder. Och att kunna kolla info om alla fiskar och växter som finns. Har man pengar till det är det värt det, annars funkar det ändå.
#11 - 3 maj 2006 18:58
[quote=fiskennn]Är det värt att vara goldmedlem?[/quote]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Abselut!!! :) [/COLOR][/FONT]
#12 - 3 maj 2006 19:00
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Värt varenda krona :D[/COLOR][/FONT]
#13 - 3 maj 2006 20:17
Ja!
#14 - 3 maj 2006 20:26
Något av bias i den här tåten.
Vad skall goldisarna svara...
"nej - det är bortkastade hundralappar"
Knappast
#15 - 3 maj 2006 20:38
Addendum
Uppenbarligen tycker knappt 500 nordiska akvarister (mestadels svenskar) att det är värt det.
#16 - 3 maj 2006 21:13
Om det är värt det eller inte är kanske något som du själv ska ta ställning till ;) Anledningen till att jag blev Goldmedlem är att jag helt enkelt ville stödja sidan och det arbete som läggs ner på den, vilket är ganska mycket arbete.
Själv använder jag inte mig särskilt ofta av "extraförmånerna" man får som goldmedlem men jag är glad att kan det om jag nu skulle vilja det.

Sen kan jag kanske hålla med erikthur att du givetvis kommer få svaret JA från oss "goldisar" :D och förmodligen kommer att få svaret nej/nja/kanske av dom som inte är det.....

Varför inte bli medlem för ett år och sedan därefter själv avgöra om det var värt de ca 70 öre per dag som det kostar?
#17 - 3 maj 2006 21:27
[quote=elinor]Själv använder jag inte mig särskilt ofta av "extraförmånerna" man får som goldmedlem men jag är glad att kan det om jag nu skulle vilja det. [/quote]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Nä, Ellinor, nu cyklar du lite... Fototävlingen.... Dagboken.....;) eller är det inte goldfunktioner?? Själv har jag vart goldis sedan start så jag vet inte hur det är att inte vara det... :rolleyes:[/COLOR][/FONT]
#18 - 3 maj 2006 21:51
:) Det är verkligen värt varenda krona.
Medlemsavgiften är billig med tanke på vad mycke man får för pengarna.
Det är den enda avgift jag har betalat på nätet någon gång:)
#19 - 3 maj 2006 22:45
avänder nästan aldrig guldfunktionerna.
är artbeskrivningarna nån gång varannan månad typ men känns rätt gott å ha tillgång till alla speciellt som ja nån gång ska starta upp ett tredje akvarie.

sen är 225 inte så fasligt dyrt egentligen.
225kr får man inte så mycket för i dagens läge, är inte ens 4 middagar ute.

sen hjälper de ju till å trygga zoopets framtid och nångång ska ja haka på zoopetväst gänget ut.
#20 - 4 maj 2006 02:16
[quote=Raven]sen hjälper de ju till å trygga zoopets framtid och nångång ska ja haka på zoopetväst gänget ut.[/quote]

Jag ska nog få fart på dig annars:D

Det är värt varenda öre!
/Anders
#21 - 4 maj 2006 02:17
jadu nångång åker jag nog med söderut ;)
Kjell Fohrman
Administrator
#22 - 4 maj 2006 05:25
[quote=Raven]jadu nångång åker jag nog med söderut ;)[/quote]
Vore kul om du kom med och även andra förstås -ser ju t.ex. att cerul också är Partillebo i likhet med många av oss andra på Zoopet:D .
#23 - 4 maj 2006 06:40
[QUOTE=Raven]
.....sen är 225 inte så fasligt dyrt egentligen.
225kr får man inte så mycket för i dagens läge, är inte ens 4 middagar ute......
[QUOTE]
Kan inte låta bli att undra när du åt middag ute senast? Det är väl knappt EN middag ute ens om man inte på på McDonalds förstås.

Ang goldmedlemsskap är det främst för att stödja något man tycker är bra och får ut mycket av själv. Sen finns det många artbeskrivningar som kan vara svåra att hitta på andra sidor. De "vanliga" man har tillgång till utan medlemsskap finns oftast lätt att hitta på andra sidor.
#24 - 4 maj 2006 06:44
[quote=Lenmar][FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Nä, Ellinor, nu cyklar du lite... Fototävlingen.... Dagboken.....;) eller är det inte goldfunktioner?? Själv har jag vart goldis sedan start så jag vet inte hur det är att inte vara det... :rolleyes:[/COLOR][/FONT][/quote]
Ooops! :) Tänk va fel man kan ha, tänkte inte ens på det...Tja, dagboken kan jag nog inte klara mig utan..så därför är goldmedlemsskapet värt varenda öre för mig.
#25 - 4 maj 2006 07:00
Huvudorsaken till att jag är goldmedlem är för att stödja denna fantastiska site, sedan ÄLSKAR jag "Gissa fisken" tävlingen!
#26 - 4 maj 2006 08:37
[quote=Eurydike] Kan inte låta bli att undra när du åt middag ute senast? Det är väl knappt EN middag ute ens om man inte på på McDonalds förstås.[/quote]

äter inte på mcdonalds då jag vill ha mat inte nånting med tvivelaktiga ingredienser som alltför ofta inte är tillagat rätt och dom kan nästan aldrig ge mej de ja vill ha, äter inte senap.
däremot kan jag tänka mej sallad med vitlöksås men det kostar 50spänn sen tillkommer ju dricka.
eller pizza nångång då och då 45-60kr + dricka.
#27 - 4 maj 2006 09:58
Det är värt varenda öre! Man får avatarer, kan lägga in sina akvarium på Zoopet, fotoarkiv, videoarkiv, obegränsad tillgång till artbeskrivningar, tävlingar, lägga in bilder i forumet, och såklart DAGBOKEN!! En av de funktioner jag använder mest! Jag är också GoldMember för att jag vill stödja denna fantastiska site! Det finns inget bättre än att vara GoldMember![:)][:D]
#28 - 4 maj 2006 10:54
När man säger "middag ute" så tänker jag mig mer vitlökstryfflerad oxfilé med smörslungade vårprimörer, potatisterrine och madeirasås.... priskategori 230kr. Men det är klart det kan ju vara pizza också. Fast 45kr låter billigt. Ska man ha bra pizza här så får man allt lägga 125kr. Men,men...orelevant eg. var ju bara förtydligande om hur lite pengar det kostar att vara goldmedlem med tanke på hur dyrt allt annat i samhället är. :-)
#29 - 4 maj 2006 10:56
[QUOTE=Raven]äter inte på mcdonalds då jag vill ha mat inte nånting med tvivelaktiga ingredienser som alltför ofta inte är tillagat rätt och dom kan nästan aldrig ge mej de ja vill ha, äter inte senap.
däremot kan jag tänka mej sallad med vitlöksås men det kostar 50spänn sen tillkommer ju dricka.
eller pizza nångång då och då 45-60kr + dricka.[/QUOTE]

När man säger "middag ute" så tänker jag mig mer vitlökstryfflerad oxfilé med smörslungade vårprimörer, potatisterrine och madeirasås.... priskategori 230kr. Men det är klart det kan ju vara pizza också. Fast 45kr låter billigt. Ska man ha bra pizza här så får man allt lägga 125kr. Men,men...orelevant eg. var ju bara förtydligande om hur lite pengar det kostar att vara goldmedlem med tanke på hur dyrt allt annat i samhället är. :-)
#30 - 4 maj 2006 11:14
[quote=Kjell Fohrman]Vore kul om du kom med och även andra förstås -ser ju t.ex. att cerul också är Partillebo i likhet med många av oss andra på Zoopet:D .[/quote]

Nån gång åker jag med er söderut:) Det lovar jag;)
Jag kan tänka mej vad roligt ni har med ett så härligt
gäng. Tyvärr kan jag inte den tänkta helgen. Orsaken
är att jag ska hjälpa till med ett fotbollsläger som min son
ska va med på.Jag följer jättegärna med nästa gång[:o]
#31 - 4 maj 2006 11:33
[quote=Kjell Fohrman]ser ju t.ex. att cerul också är Partillebo i likhet med många av oss andra på Zoopet:D .[/quote]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Kan nästan ha ett eget lite ZoopetklubbPartille ju :D ;)[/COLOR][/FONT]
Bilagor:
#32 - 4 maj 2006 11:41
[quote=Maria - Sjöjungfru][FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Kan nästan ha ett eget lite ZoopetklubbPartille ju :D ;)[/COLOR][/FONT][/quote]Ja men då får Stenungsund räknas som Partille så jag, morellen och walle77 kan vara med. Annars blir det en grupp för inbördes beundran ;) Ni behöver ha oss glada och goa Stenungsundare med!
#33 - 4 maj 2006 11:47
[quote=Marie J]Ja men då får Stenungsund räknas som Partille så jag, morellen och walle77 kan vara med. Annars blir det en grupp för inbördes beundran ;) Ni behöver ha oss glada och goa Stenungsundare med![/quote]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Vi får bilda Zoopets vänorter :) Partille - Stenungsund *S*[/COLOR][/FONT]
#34 - 4 maj 2006 11:51
[quote=Maria - Sjöjungfru][FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Vi får bilda Zoopets vänorter :) Partille - Stenungsund *S*[/COLOR][/FONT][/quote]Ett strålande förslag!!!!

Till ämnet igen...

Som ni ser så är vi ett gött gäng som samlats pga av zoopet. Aktiviteter som vi goldmedlemmar gör är väldigt roliga. Det bästa man kan göra är att "bilda" en kafferepsklubb som träffas. Vi har växtgruppen i gbg som träffas med.

Visst krävs det inte goldmedlemskap för det men detta forum har sett till att jag fått många goa vänner och fantastiska upplevelser så jag ser min avgift som ett medlemskap i en klubb samt sponsring till de som har skapat denna möjlighet.
#35 - 5 maj 2006 13:28
[quote=Maria - Sjöjungfru][FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Kan nästan ha ett eget lite ZoopetklubbPartille ju :D ;)[/COLOR][/FONT][/quote]

:) Ett utmärkt förslag:)
Jag är med. :)

Annons