Okej. En av mina fiskar har totalt bara försvunnit, hur konstigt det än kan låta.
Jag åkte nyligen på en resa och var borta i tio dagar, under den tiden fick mina fiskar en sån där näringssten för 14 dagar så dom skulle klara sig. Jag hade innan jag for märkt att en av mina algätare var mindre än den andra (har två) trots att dom började i samma storlek när jag köpte dem. Snabbspola till jag kommer tillbaka: det har nu gått flera dagar och jag har inte sett den mindre av algätarna, men den större är väldigt aktiv. Jag har "rotat" lite i akvariet men den har inte kommit fram och sitter inte och trycker någonstans. Så, kan den ha försvunnit? Kan den ha dött och disintegrerats under tiden jag var borta? Borde inte något finnas kvar även om den dog strax efter jag for?
Vattennivåerna är bra, det är inget som luktar suspekt (tänkte död, rutten fisk) och de kvarvarande fiskarna verkar må hur bra som helst. Har för tillfället två svärdbärare och två ancistrusmalar (eller då bara en nu). 54 liters akvarium.
Man börjar ju undra.