Alexander: Nej platyna är bara där för att ge lite rörelse i karet, annars skulle karet se helt tomt ut om man satt en bit bort då kräftorna är så små.
Azur: Jo de hade visst förökat sig i butikskaret så de verkar klart lovande, lagom storlek på dem också och inte så farligt aggressiva mot varandra verkar det som. Försäljaren sa däremot att de kunde hänga sig fast i fenorna på fiskar med stora fenor så helt harmlösa kanske de inte är. Men platyna rör de inte, de "fäktar" lite med klorna om de simmar i närheten av dem men jag tror nästan det beror på att de försöker skrämma iväg dem. De ser skitballa ut i rörelse, de är så små men beter sig fortfarande som jag kan tänka mig större kräftor gör, de gräver, käkar med "händerna", skrämmer iväg varandra genom att sträcka ut och vifta med "armarna" och om de kommer för nära varandra blir det dragkamp. Ibland snor de mat av varandra också vilket ser rätt skoj ut, de kan bära runt på flera matbitar samtidigt då även benen har små klor så de roffar liksom åt sig så mycket mat som möjligt och pinnar iväg någonstans där de kan käka i lugn och ro, men ibland vill någon ha mer och försöker få den andra att släppa maten han håller i. :)