Är det en hane egentligen?

#1 - 28 oktober 2007 13:14
Idag skaffade jag mig en jättefin kampfiskhane och tre honor då jag bara hade två honor kvar i akvariet. Satte in påsarna med honorna som man ska göra o hanen satte jag i ett stort glas så att kunde få flexa lite för honorna.
Efter ett tag satte jag in hanen o släppte i honorna. MEN så började en av mina honor(som är större o har finare färg än de andra) visa gällocken för hanen, hanen gjorde likadant och de började simma rut varann o flexa.
Så började de fightas o bita sönder fenorna på varann så jag tog ut honan och satte henne tillfälligt i glaset som hanen var i innan.
Såååååå.....är honan eg en hane? för hon har inte lika långa fenor som de killar jag har sett eller haft.
Halp!
#2 - 28 oktober 2007 14:36
Inget foto? Är ju lite lättare att svara då :)
#3 - 28 oktober 2007 15:40
Tänkte på det innan jag postade men jag har tyvärr ingen kamera o så blir det inga bra bilder med webcammen :/
#4 - 28 oktober 2007 15:42
Det finns kortfenade hannar också, kanske är det en sådan du har fått. Då bör du lämna tillbaka den till affären.
#5 - 28 oktober 2007 16:01
Köpte den dock för några mån sen....men jag tänk på vad jag ska hitta på med pojken ^^
#6 - 2 november 2007 20:40
Hej!

Titta om denna agresiva hona har en vit prick bakom analfenan, om inte är det en kortfenad hane.

MVH Anna:
#7 - 3 november 2007 11:11
Det är verkligen en hane den där lilla saken :P Han flexar o flexar, följer efter honan o honan följer efter honom :D...Bäst var det när de två var i varsin behållare medan jag fixade till akvariet...Han flexade som fan där hon var o under natten gjorde han ett jättefint skumbo..nu gäller det bara att det inte händer mellan de två då jag bara har dem kvar :/ men det återstår bara å se :)
Ska nog sätta dit en halv mugg så att han kan göra ett skumbo så att jag får småttnigar ^^
#8 - 5 november 2007 15:25
Grattis, då har du hittat en kortfenad hane. Tycker de är snuggare än de med långa fenor.

Just de kortfenade (shortfin/Plakat) är inte så lätta att hitta i butikerna.
#9 - 5 november 2007 16:20
Hmm...kanske du skulle föda upp kortfenade hanar och bli kortfens-kampfiskmiljonär, Nayya? ;)

Annons