Är det dyrt? Är priset för högt?

#1 - 7 oktober 2006 09:12
hejsan!

just nu har jag ett tomt 65L kar men jag vill så gärna ha större(efter som man kan ha fler/större/intressantare fiskar!)
Det finns en tjej som vill sälja ett 160L akvarium för 600kr, själv tycker jag det låter billigt, men jag vet inte...Mitt 65L fick jag av mammas jobbarkompis, så jag har aldrig köpt ett akvarium förut liksom....
Ett tomt 160L utan tillbehör(alltså bara själva akvarium)-Är det dyrt elelr billigt?
**Det har innan används till gerbiler, så därför kan man behöva silikona om det om man ska använda det som akvarium står det i annonsen... hur gör man när man silikonar om ett akvarium? Är det dyrt/svårt/farligt att silikona om ett akvarium?

Tacksam för svar! Snarast.... Så ingen annan hinner köpa akvariumet! xD
#2 - 7 oktober 2006 09:15
Tycker att det verkar dyrt. Jämför till exempel med den här annonsen.
#3 - 7 oktober 2006 09:41
600 kr för ett 160liters är billigt
#4 - 7 oktober 2006 09:46
okej...delade meningar
en säger att det är dyrt en annan att det är billigt.. :/ hmm.. det hjälpte ju inte precis... men det verkar dyrt när man tittar på dära annonsen som 'daniel60' länkade till....
hm..
Fler får gärna svara! så jag kommer undefund med det här! :)
#5 - 7 oktober 2006 12:16
Det är inte så billigt om du är tvungen att silicona om det vilket kräver tid, plats, pengar och inte minst lite kunskap.

Jag skulle avakta och kolla på tex Blocket det går att göra klipp som i daniels exempel.
#6 - 7 oktober 2006 12:29
okej... men då gör jag nog så....jag avvaktar och letar väl vidare på blocket o liknande...
#7 - 7 oktober 2006 12:42
[quote=skyblueangel14;853541**Det har innan används till gerbiler, så därför kan man behöva silikona om det om man ska använda det som akvarium står det i annonsen... hur gör man när man silikonar om ett akvarium? Är det dyrt/svårt/farligt att silikona om ett akvarium?

Tacksam för svar! Snarast.... Så ingen annan hinner köpa akvariumet! xD[/quote]
sorry. jag läste nog för fort[:o] , jag såg inte att det hade varit gnagare i karet. Jag hade INTE köpt det karet.
#8 - 7 oktober 2006 13:03
Gör dig själv en tjänst - lär av andras misstag- och ta inte emot akvariet om det så skulle få betalt för eländet!!!

Själv betalade jag 300kr för ett på 350L. Vem som helst som inte är begåvad med min makalösa brist på sinne för detaljer hade snabbt upptäckt att det huserat något råttliknande. [:-20]
Någon med inte fullt lika naiv inställning till sina medmänniskor hade nog tagit reda på hur man fixar en ljusramp som såldes för 50kr innan man går på "du får rampen så fort jag hittar den i förrådet"... [:-20]
(Och lika naturligtvis var akvariumet specialbeställt från början så att inga standardpinaler passar)[:-20]

Lika bra att inse att de numer nermonterade glasskivorna antingen blir ett livstidsprojekt eller arvegods... (Arma barn [:-5] )

Kontentan?
Har jag blivit klokare? Njäe...[B)]
Möjligen mycket mer frustrerad, mer ont om utrymme (eftersom bänkjäven följde med) och lika mycket akvariedrömmande som förut - nu ett halvår senare...
#9 - 7 oktober 2006 14:52
okej, men kan medela er att ajg inte kommer köpa det akvariumet...
väntar tills jag hittar ett billigare(alltså ett ungefär liksa stor m. tillbehör också!) och ett som INTE används av gnagare! :D

Annons