hannesc skrev:det är det med all säkerhet. kommer nog komma vilken dag som helst om det blir något. sen kommer hon ha äggen i munnen o då kommer hin få lite "pelikan"haka. o inte äta något
hannesc skrev:tömde precis en rödzebra på 9 yngel :D
mitt enda greshaki från förra gången fick flytta in i det stora karet nu, för till min förvåning såg jag yngel simma omkring bland stenarna i det stora karet. :D fast jag vet inte vilken sort än :P men fasen va kul att de verkar klara sig bland de stora fiskarna. iaf nån liten stackare!
lite suddig bild men det blev inte bättre :D
macke_fisk skrev:Kul att du har fått röd zebra yngel :D och ännu roligare att yngel har klarat sig i ditt stora akvarium :).
hannesc skrev:ska du tömma henna? jag tömde min rödzebra på 9 st för en vecka sen :D o har upptäckte att två stycken mpanga redtop-yngel i det stora karet som har överlevet helt själva bland de stora grabbaran :D ballt!
hannesc skrev:aha. förstår dock fortfarnade inte varför du ska byta till troffar?
Catfish. skrev:Jag vill bara ställa en snabb fråga :)
Jag har 3 st blåa delfinciklider, och jag har INGEN erfarenhet av ciklider alls, men hur som så lekte dom i måndags som tokar och hanen "dansade" och höll på, det var riktigt coolt, har aldrig sett nå´t liknande, hur som så har honan nu en massa ägg i munnen och ruvar osv, men hur lång tid tar det innan hon spottar? Innan dom kläcks alltså?
Ursäkta om jag avviker ifrån orginaltråden men jag måste ha svar för jag åker bort i helgen :)
Mvh